Sennheiser PC 350 Review

Guus Flater 12 april 2008, laatste update op 12 april 2008, 3.373 views

Sennheiser PC 350

Pluspunten

• Uitstekend geluid
  • Goede microfoon
  • Comfortabel op het hoofd
  • Goede oorschelpen

Minpunten

• Schurend geluid van de kabel (het gedeelte van de headset naar de volumeregelaar)

Features Score: 4
Laat ik vast met het geluid beginnen.

(In deze review maak ik gebruik van de Creative X-fi gamers edition-geluidskaart.)
De PC350 is duidelijk een Sennheiser wat de helderheid en kwaliteit van het geluid betreft.
De hoge tonen in een game zoals Battlefield 2 doen soms pijn aan mijn oren en de bas is gewoon voelbaar. :)
Wat de muziekweergave betreft klinkt alles zeer overtuigend, maar net niet zo "vol" dan de duurdere Sennheiser-koptelefoons.
Ik ervaar nergens enige vervorming van het geluid.
De microfoon is van een goede kwaliteit en naar boven weg te "draaien" als je deze even niet wilt gebruiken.

Nu even een paar andere benoemenswaardigheden.
De headset is goed instelbaar en voelt niet zwaar aan. De oorkussens zijn van een goede kwaliteit en zitten goed om de oren. Deze drukken een beetje hard tegen je hoofd, maar dat zal komen omdat deze headset nog nieuw is.
De PC350 is een "gesloten-syteem". Dat wil zeggen dat de gebruiker en omgeving geen (geluids-) hinder van elkaar ondervinden (bij normaal gebruik).
Wat de constructie betreft, heb je de mogelijkheid om deze headset netjes "in te klappen". Zo heeft deze minder ruimte nodig heeft als je de headset wilt vervoeren (voor naar b.v. een lan-party).
De degelijkheid van de PC350 is een feit, zoals ik ook van de duurdere Sennheiser-koptelefoons gewend ben.
Een ander leuke bijkomstigheid is dat er een volume-regelaar en microfoon aan/uit-schakelaar in de kabel is verwerkt. Deze heeft een soort "dasspeld-clip", zodat je deze kunt "ophangen/bevestigen" aan je blouse e.d. (Zelf zou ik deze een ander vorm en aansluitingen hebben gegeven.) Voor mij persoonlijk heeft deze volume-regelaar geen meerwaarde, maar er zijn natuurlijk mensen die dat wel waarderen.

Een minpunt vind ik de aansluiting of kwaliteit van de kabel (het gedeelte van de headset tot volume-regelaar) aan de headset. Ik hoor links een "schurend" geluid wanneer dat gedeelte van de headset-kabel over mijn blouse schuift. Sterker nog, elk contact-geluid van of met dat gedeelte van de headset-kabel is duidelijk hoorbaar.
Dit is een punt dat ik niet gewend ben van Sennheiser en absoluut niet waardeer. Dat irritante geluid is weliswaar niet meer hoorbaar bij het afspelen van audio, maar had makkelijk voorkomen kunnen worden door het gebruik van een andere kabel of aansluitpunten.

Maar kort samengevat is de PC350 een uitstekende headset die (in mijn ogen) door dat ene irritante minpuntje, wel iets goedkoper had mogen zijn.

Heb jij ook een Sennheiser PC 350?

Je review heeft mij over de streep gehaald en ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb.