Specificaties GF 9600 GT (700MHz), 512MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

XFX PV-T94P-YDD4 Review

AlApAwA 8 april 2009, 1.256 views

XFX PV-T94P-YDD4

Pluspunten

• goede prijs/kwalitijd verhouding.
  • redelijk stil en totaal niet warm
  • alles werkt naar behoren zonder extra fratsen
  • werkt op een asrock X 4 pci-e slot haald wel veel extra uit een pci-e 2.0 X16 slot

Minpunten

• beeldkwaliteit laat voor mij wensen over
  • geen mooi stickertje voor op mijn pc!!!

Drivers en compatibiliteit Score: 4
dit gaat om een XFX 9600GT
srry voor de vage naam maar zo staat deze in de productenlijst.
ok dit is mijn aller eerste review even schrijffouten melden ik heb dyslexie dus zitter er vast veel tussen;).
waarom ik denk dat dit een intressante review kan zijn, ik krijg vandaag een nieuw moederboard binnen een P5E en werk nu op een asrock 4 core dual dus kan ik meteen zien hoeveel invloed die pci e X 4 nu heeft en hoeveel het scheeld in spellen en natuurlijk 3d mark.

Allereerst kaart komt in mooie verpakking alles erin wat je verwacht nog een leuk aanbod voor steam om portal en half live 2 te downloaden wat kabels.
mooie 1 slot koeler op de kaart en moet zeggen ziet er best leuk uit maar zie je toch niet in de kast.

Algemene beoordeling:
voor 144 euro gekocht inc verzend kosten binnen 2 dagen binnen netjes verpakt anti statisch etc kaart zag er imposant uit zeker als je een sapphire X1600 pro 512 gewend bent.
eerst de kaart op mijn asrock gezet en past niet kaart komt precies voven de ata connectors uit dus mijn cd speler zit nu ook niet aangesloten erg vervelend dus.
ik hoop dat dit op de P5E beter zal zijn ookal zit hier maar een ouderwetse aansluiting op.
de prestaties zijn ronduit goed te noemen
alle spellen (behalve crysis) op high/ ultr high met aa en af aan zonder problemen

Prestaties:
op mijn asrock board vallen de prestaties me alles behalve tegen
in 3d mark haal ik 7824 punten zonder overclock en met overclock op 725 core en 930 mem 8005 punten.
in elk spel heb ik tot nu toe geen problemen
ik kan alleen mijn processor op dit board zo goed als niet overcloken daar komen echt de meest zielige resultaten uit
(de processor loopt dus ook op stock 2.4 Ghz)
ik zal later nog kijken of ik wat fps kan neerzetten uit recente games.

asus:
gister mijn asus bordje binnen gekregen en eens flink lopen testen om het verschil eens vast te leggen.
in 3d mark alles stock haal ik nu 9888 punten in 3dmark dat is dus ongeveer 20% sneller
dit vind ik erg veel.
processor op 2.7 en video kaart op 725/930 kom ik op 10251punten
ik ga nu me processor nog wat verder clocken en kijken wat een beetje de max woord van mijn kaartje qua score die zal ik dan nog even posten

Overklokbaarheid:
zeer goed te noemen ik heb net met ati toel even gekeken krijg geen artifacts met core op 750 mhz en mem op 950 mhz wat al een best goed resultaat te noemen is denk dat ik nog wel even verder kan maar dat ga ik vanavond proberen op mijn P5E die net binnen gekomen is.

Beeldkwaliteit:
ik heb hiervoor zoals ik zij een x1600pro gehad van ati en moet zeggen dat de beeldkwaliteit van deze videokaart totaal niet beter te noemen is.
in iedergeval niet op mijn 226BW wel op mijn oude crt monito die een beetje erg vaag werd op mijn oude kaart lijkt nu weer wat scherper en helderder.
ik kan kijken of ik nog wat meer met de instellingen kan doen maar daar ben ik nu al minimaal een half uur mee bezig geweest en valt me erg tegen dus.

Driver- ondersteuning en compatibiliteit:
hier geen problemen gehad gewoon zoals het hoord te zijn was gelijk mijn cd met drivers al kwijt dus gelijk maar de nieuwe van internet gedownload ging gewoon zoals het hoord te gaan verder geen opmeringen over...

Warmte- en geluidsproductie:
kaart is stiller dan mijn X1600 pro was ook niet eecht een stille kaart is ik moet zeggen dat ik altijd! muziek aan heb dus dat ik me er nooit zo aan stoor en ik heb een xbox 360 dus qua geluidsproductie ben ik heel wat gewend.
warmte in dat geval is natuurlijk wel belangrijk ik houd wel van een beetje overclocken.
op stock: wezen stressen met ati tool krijg ik een temp na een half uur van 63 graden
overclock op 725 core 930 mem: temp na een half uur op 67 graden
ben hier wel erg tevreden over moet ik zeggen.

Prijs:
ja wat kan ik hier over zeggen betere koop dan mijn X1600pro behoorlijk goedkoop 144 incl verzenden en prestaties die voor mij nu voldoende zijn en mocht ik meer willen kan er altijd nog 1tje bij in SLI.

edit: wat 3d mark scores nieuwe bord toegevoegd
edit2: nu wat langer de kaart in bezit en toch wat minder tevreden, kaart vertoont vaak met zware belasting artifacts terugklokken, voltage verhogen of lagere instelling bieden geen oplossing.
vaak heb ik ook van die vervelende strepen over me beeld van beneden naar boven (vooral in spellen)

• asrock 4coredual VSTA
  • aus P5E
  • intel core 2 duo E6600
  • 2 gig ddr2 533mhz (kingston)
  • 430 watt voeding merkloos
  • Windows XP

Heb jij ook een XFX PV-T94P-YDD4?

misschien kan je ook even zeggen over welk product het gaat, want met een naam als XFX PV-T94P-YDD4 kan ik mij er niet veel bij voorstellen. Ik veronderstel dat het een videokaart is dat je vergelijkt met je oude X1600pro? Voor de rest valt je review wel mee.
iemand enig id hoe ik de titel kan wijzigen mijn eerste review dus heb nog een beetje moeite
verder wat scores toegevoegd met nieuw bordje en neergezet dat het om een
XFX 9600 GT gaat
Idd waar gaat het precies om? En een paar foto's zouden ook wel leuk zijn. Verder wel redelijk goede review :)
Goede review. De XFX PV-T94P-YDD4 is trouwens de XFX GeForce 9600GT XXX versie en niet de normale 9600GT zoals je boven je review hebt staan, maargoed :)
ziet er wel leuk uit alleen jammer dat ie zo duur was, voor 3 euro meer had je een 9800gtx+ of een hd 4850 gehad: pricewatch: HIS HD 4850 IceQ 4 Turbo

edit: ik zie nu dat je deze review niet vandaag geplaatst hebt sorry.

[Reactie gewijzigd door superwashandje op 8 april 2009 15:53]

Realiseer je wel dat je op een P5E (intel x38) geen 2 Nvidia videokaarten in SLI kan draaien!
Een Ati kaart was dan een betere keuze geweest aangezien de P5E wel Crossfire ondersteunt.

Mooie versie van de XFX, wel jammer van de ReviewTitel. "XFX 9600GT XXX" klinkt een stuk duidelijker.

[Reactie gewijzigd door bitshape op 8 april 2009 17:38]