XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation Review

hjkv 7 februari 2013, 3.259 views

XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation

Pluspunten

• Extra SL DVI poort
  • Nog steeds de geweldige Double Dissipation koeler

Minpunten

• Non-reference PCB
  • Gelockte voltages

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Dit is geen complete review, alleen een waarschuwing.

Dit is een tweede revisie van deze kaart. Dit is GEEN origineel (reference) AMD PCB meer. Waterblocks passen dus NIET. Zie ook http://www.ekwb.com/news/...ngs-compatibility-issues/
XFX heeft zowel de originele (reference PCB) kaart als dit nieuwe model uitgebracht onder hetzelfde typenummer (FX-797A-TDFC)

Het voordeel van deze revisie is de extra (single link) DVI poort.
Het nadeel is dus zowel het non-reference PCB als de BIOS-gelockte voltages. Deze kaart zal dus lang niet zo goed overclocken als de eerste revisie en andere reference AMD kaarten.

Verder is dit een prima HD7970. Hij loopt net zo stil en koel als de eerste versie. Je moet hem alleen niet willen waterkoelen of overclocken.

Nogmaals: Dit is niet bedoeld als een complete review.

Heb jij ook een XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Bedankt voor de waarschuwing _/-\o_
Jammer, voor mij kwam ie te laat :'(
Had eerst deze kaart gekocht. Gelukkig nog geen full cover gekocht voordat ik er achter kwam dat dit dus geen reference is. Wel balen want echt stil is ie zeker niet bij gemiddelde belasting. Het is maar goed dat ik een koptelefoon gebruik tijdens het gamen... Desondanks zijn de prestaties inderdaad wel goed en ook de prijs is gunstig.
Ik zie dat je de non reference kaart hebt gebruik in combinatie met de EK FC7970 EN Acetal+Nickel
Pastte deze wel?
Die Double Dissipation koelers zijn niet zo geweldig toch? Misschien kun je daar nog even kort iets over kwijt, daar hebben andere kopers misschien weer wat aan.
@ploegske4 Nee, geen enkel waterblock past
@Deraco96 Daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb de kaart meteen terug gebracht.