Specificaties 4,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 820 Zwart Review

Slarno 13 februari 2013, laatste update op 13 maart 2013, 7.579 views

Nokia Lumia 820 Zwart

Pluspunten

• Snel
  • Zwart is zwart
  • Behuizing
  • Kleuren scherm
  • Camera

Minpunten

• Relatief zwaar
  • Soms last van batterydrain

6-2: Benchmarks toegevoegd.
13-2: Update na anderhalve week gebruik. Halverwege te vinden.
13-3: Update na anderhalve week gebruik. Onderaan te vinden.

Afgelopen vrijdag mijn Lumia 820 ontvangen en bij deze mijn review. De Lumia 820 is de opvolger van mijn eerste smartphone, de HTC Desire. De ergernissen over die telefoon werden de laatste tijd groter en m’n abonnement liep af. Tijd om te zoeken naar een opvolger, waarbij de Lumia 920 en 820 mijn favorieten waren. Prijs en de verwisselbare accu gaven de doorslag en het werd dus een 820. De levering liep uit op flink gezeik met Vodafone, maar uiteindelijk werd hij op 1 februari afgeleverd.

Updates van de review zullen na een tijdje wel weer komen, want na een halve week heb ik nog niet alle functies gebruikt.

Buitenkant
Wat een gaaf ding. Wel redelijk groot, maar het kleine schermp van de Desire begon me de afgelopen maanden te irriteren. Het scherm van de Desire is 3,7 inch en het scherm van de 820 is 4,3 inch.

De knoppen aan de rechterkant zitten op fijne plekken. Het enige minpunt is de gladde achterkant. Al een paar keer heb ik gehad dat het toestel een stuk naar beneden gleed tijdens het typen. Misschien is het een kwestie van wennen, gezien de stroeve achterkant van de Desire. Verder voelt het toestel harstikke stevig aan en dat gevoel van stevigheid roept bij mij het gevoel op een ouderwets sterke Nokia in handen te hebben.

De keukenweegschaal hier thuis geeft overigens aan dat het toestel 173 gram weegt, waar Nokia 160 gram opgeeft.

Starten
Allereerst die sim-kaart er maar eens in doen. Op internet had ik al gelezen dat de achterkant moeilijk te verwijderen zou zijn. Dat kan ik bevestigen, want ik ben er zelf een kwartier mee bezig geweest. Daarna heb ik hem aan m’n vader gegeven en hij kreeg hem er na een kleine tien minuten pas af.

Dan maar eens de telefoon voor het eerst opstarten en beginnen met instellen. Dat instellen gaat eigenlijk heel erg makkelijk. Binnen enkele minuten was vrijwel alles ingesteld en gesynchroniseerd. Bij de eerste keer aansluiten op de pc werden er ook automatisch een berg foto’s de telefoon opgestuurd. Dat was alleen wel zonder dat ik het in de gaten had, want toen ik de eerste keer een foto wilde maken was het fotogeheugen vol. Dat was dus even een ‘huh?’ momentje.

Na het instellen begon het indelen van de tegels, het downloaden van apps en de hele rambam. Daarbij viel me op dat het toestel echt heel erg snel is en de kleuren op het scherm erg helder zijn. Zwart is ook echt zwart. Ondanks de resolutie van 800*480 heb ik nog geen momenten gehad dat het scherm niet scherp genoeg zou zijn. Het enige vreemde is dat er onderaan het startscherm een halve rij met apps te zien is. Laat die rij gewoon niet zien of laat hem helemaal zien.

App aanbod
Momenteel is het aanbod in de Store nog niet zo heel groot. Voor het meeste is er wel een app te vinden. Het enige dat ik nog mis is een app om je dataverbruik te meten. Ok, ik heb een bundel van 4GB dus erover heen gaan zal ik niet zo gauw, maar toch vind ik het fijn om te weten hoeveel data ik verbruikt heb.

Een groot voordeel van de WP8 Store tegenover Android is dat betaalde apps uitgeprobeerd kunnen worden. Dan is niet de hele app beschikbaar, maar is het mogelijk om de app te bekijken. Zo kom je niet voor verrassingen te staan als je de app koopt. Erg handig. Het andere dat erg handig is dat apps ontzettend snel gede´nstalleerd zijn. Bij een aantal redelijk kleine apps waren ze direct weg na het op verwijderen drukken.

Sommige apps zijn echter nog bagger, maar die schijnen de komende tijd updates te krijgen. De apps van Facebook en WhatssApp bijvoorbeeld. Het ziet er allemaal leuk uit, maar het functioneert niet best.

Accuduur
Vandaag(5-2-2013) heb ik de telefoon om ongeveer twaalf uur ’s middags van de lader gehaald en momenteel, om negen uur, is de batterij op 73%. De batterij app geeft aan dat de batterij over ongeveer 15,5 uur leeg is. Dat zou betekenen dat de accu nu iets meer dan ÚÚn dag mee gaat.

Ik heb hem nu zo’n drie keer opgeladen en ik ben niet echt een hele zware gebruiker. Mettertijd zal de accuduur hopelijk nog wat beter worden. Ik hoop op een accuduur van minimaal 48 uur uiteindelijk.

Benchmarks
Zojuist een aantal benchmarks gedraaid.

Ik heb ze even snel vergeleken met de benchmarks van Zonoskars 820 en voor zover ik er verstand van heb zit er niet heel veel verschil in. Moet ook niet, het is immers dezelfde telefoon.

Bellen
De geluidskwaliteit bij het bellen is erg goed. De persoon aan de andere kant klinkt helder en ik ben ook erg goed verstaanbaar voor de andere persoon.

Muziek
De speaker zit onderaan, naast de aansluiting voor de laadkabel. Uit die speaker komt verrassend goed geluid, dat valt me 100% mee. Redelijk helder, niet heel erg ‘blikkerig’ ofzo. De meegeleverde oordopjes gebruik ik niet, want ik heb zelf Xears XPA-2PRO oordoppen. Er komt goed geluid uit, mede door de equalizer. Tijdens het afspelen van een live-set van een DJ heb ik met die equalizer gespeeld en tot mijn verrassing zit er een redelijk groot verschil tussen de te kiezen instellingen. Zelf kun je ook nog een setting maken.

Daarnaast is er nog Dolby Headphone. Zet je het uit in combinatie met de live-set, dan hoor je wat meer bass in je oren. Zet je het aan, dan hoor je wat meer van de muziek zelf.

Camera
Als het echt donker is komen er geen geweldige foto’s uit. Het grootste deel van de foto is dan donker. Is er wel wat licht aanwezig, dan zijn de foto’s ook redelijk helder. Voor verdere camera-perikelen verwijs ik je door naar de review van Zonoskar. Hij heeft er meer verstand van dan ik.

Zijn de relatief lage resolutie en de camera niet bijzonder belangrijk in je overweging tussen een aantal telefoons, dan is de Lumia 820 een optie die je zeker moet overwegen. Het toestel is erg snel, heeft 8GB opslagruimte met ruimte voor een SD-kaartje van 64GB.

Heb je vragen of kritiek, geef het dan gerust. Liefst wel met onderbouwing, dan heb ik er ook wat aan.

Update 13-02-2013

Na anderhalve week gebruik is het tijd voor een update. De goede indruk die ik had van het toestel is nauwelijks verandert, al blijven de batterij en de gladde achterkant wel een puntje van kritiek.

Accu
De afgelopen week heb ik het toestel een paar keer helemaal leeg laten lopen. Per keer dat dat gebeurt verbeterd de accuduur toch nog weer een stukje. In de nacht van 11-2 op 12-2 heb ik de telefoon rond middernacht van de lader gehaald en momenteel staat de accu op 17%, Ongeveer een accuduur van 37 ½ uur dus. Daarbij moet ik wel toegeven dat het toestel op 12-2 niet veel gebruikt is. Vanmorgen wel en dan is ook te zien dat de accuduur hard achteruit gaat. Onderstaand een plaatje daarvan.

Een aantal aanpassingen die ik heb gedaan om tot deze accuduur te komen:
- Achtergrondtaken zoveel mogelijk uitgeschakeld. Na het downloaden van de apps die ik gebruik stonden er maar liefst 13 apps op de achtergrond te draaien. Slechts 6 daarvan zijn af te sluiten. Drie daarvan heb ik daadwerkelijk uitgeschakeld.
- Batterijbesparing ingeschakeld. Als je die inschakelt gaat de telefoon automatisch op de besparingsmodus als ‘de batterij bijna leeg is’. Wanneer dat is, is me onduidelijk. Op het moment dat de batterijbesparing ingeschakeld wordt kun je nog wel oproepen en sms-berichten ontvangen, maar worden apps alleen uitgevoerd wanneer ze geopend worden. E-mail moet ook handmatig worden gesynchroniseerd.
- Helderheid op laag. Voor mij is dit nog helder genoeg. Met de helderheid op de hoogste stand worden de kleuren een stuk feller, maar verbruikt de telefoon meer energie.

Apps
Het app aanbod wordt steeds ruimer. Het enige dat me irriteert is dat er nog steeds geen enkele app te vinden is die het dataverbruik bij houdt. DataSense is in Nederland nog niet beschikbaar. Ik heb inmiddels Vodafone gevraagd of en wanneer deze beschikbaar wordt in Nederland.

De apps die ik momenteel heb ge´nstalleerd zijn:
- 9292
- AccuWeather
- Barcode Scanner
- Battery Level for WP8
- De Telegraaf
- Free Recorder. Navraag bij Nokia Nederland leert dat Rich Recording op de 820 niet beschikbaar is.
- LinkedIn
- NOS
- NOS Teletekst
- NU
- Panorama, lens voor de camera app.
- PDF Reader
- Rabo Bankieren
- Rowi~[lite]. Dit is een Twitter app
- RTL Z
- Timelapse Pro, ook een lens voor de camera app.
- WhatsApp

De enige waarvoor betaald is, is de app Battery Level for WP8. Dit heb ik vooral gedaan om m’n batterijverbruik voor meerdere dagen bij te kunnen houden. Er zijn genoeg gratis alternatieven daarvoor.

Rich Recording is dus niet beschikbaar. Dat vind ik persoonlijk erg jammer. Met het maken van een filmpje en de app Free Recording komt er nog wel redelijk geluid uit, maar de kwaliteit is bij lange na niet zo goed als het rechtstreeks afspelen van een muziekje.

Mocht je een liefhebber zijn van muziek; Spotify is sinds kort beschikbaar en Nokia komt ook met een betaalde muziekdienst schijnt het.

Windows Phone 8
Na anderhalve week ben ik wel volledig gewend aan het OS. Het werkt lekker soepel en snel. Het notificatiecenter van Android heb ik nog niet gemist, want op je lockscreen kun je ook gewoon je batterijstatus neerzetten, je gemiste oproepen en berichten en andere dingen. WhatsApp kan er nog niet op, dat is een beetje jammer. Hopelijk wordt dat opgelost met een update.

Notificaties op het lockscreen zien er zo uit:

Ook agendapunten worden er weergegeven. Die staan allemaal in het Engels en er staan alleen Amerikaanse feestdagen in. Die zijn uit te schakelen door in de agenda app naar instellingen te gaan. Nederlandse feestdagen zijn echter niet in te stellen. Dat is wat minder.

Notificaties op je homescreen zien er zo uit:

Wat mij betreft erg duidelijk. Op het homescreen geeft WhatsApp wel notificaties overigens. De kleur heet Karmozijnrood.

Je homescreen naar links slepen en je komt in de lijst met apps. Deze staan allemaal op alfabetische volgorde. Bij een x-aantal apps komt er een alfabet tussen de apps te staan. Klik je op zo’n letter, dan kom je automatisch bij de apps uit die bij die letter staan. Dat is wel een handigheidje. Dat ziet er zo uit:
http://i46.tinypic.com/2d7vkaa.jpg http://i45.tinypic.com/1e8fhl.jpg

Gladde achterkant
Dat blijft een heikel punt. Het lijkt ook alsof de achterkant niet helemaal plat is. Als de telefoon plat op tafel ligt en er bijvoorbeeld aan de linkerkant getypt wordt, dan draait de telefoon ook die kant op. Best vervelend. Een case of backcover wil ik eigenlijk niet, omdat de telefoon dan redelijk dik wordt. Een stroeve folie of iets dergelijks zou dus het beste zijn, maar dat heb ik tot op heden nog niet gevonden.

Conclusie na anderhalve week gebruik
Nog steeds erg tevreden. Dat Rich Recording niet beschikbaar is, vind ik wel jammer. De accu gaat steeds langer mee en dat stemt me tevreden. Waarschijnlijk zal de accuduur van 48 uur niet gehaald gaan worden, maar met 36 uur kan ik ook wel leven.

Update 13-3-2013

Anderhalve maand in gebruik momenteel. Eens kijken of ik nog wat veranderd ben qua mening sinds de vorige keer.

Accu
Met middelmatig gebruik, wat voor mij betekent dat ik een paar keer per dag Facebook, Twitter, het nieuws check en WhatsApp gebruik, houdt de accu het ongeveer 30 uur vol. Na een week van vol naar leeg laten lopen leg ik nu de accu iedere avond aan de lader. Halverwege de dag een lege accu is best vervelend namelijk. De 30 uur is niet helemaal waar ik op had gehoopt, maar op Ebay staan al een aantal originele accu’s die als vervanging kunnen dienen mocht het nodig zijn. Stiekem hoop ik nog een keer op een accu met een capaciteit van 2000mAh.

Eens per week heb ik ook last van plotselinge batterydrain. Het is niet te voorspellen wanneer het is en tegen de tijd dat ik het in de gaten heb staat de telefoon meestal al op batterijbesparing. Opnieuw opstarten helpt hiertegen, maar dat heeft niet veel nut meer als de telefoon bijna leeg is.

Waar de batterydrain vandaan komt is me een raadsel. De telefoon maakt de hele dag gebruik van Wifi, wat sowieso al een batterij schijnt te vreten. Verder heb ik geen nieuwe apps ge´nstalleerd de afgelopen week, maar vandaag was er plotseling toch weer batterydrain. De telefoon houdt het dan geen 30 uur vol, maar slechts ongeveer 8 uur.

Windows Phone 8
Na anderhalve maand gebruik kan ik over het OS zelf ook wel wat mee zeggen en dat is louter positief. Het OS is erg snel en dankzij de tiles is alles erg overzichtelijk. Een notificatiecenter begin ik wel te missen. Nieuwe WhatsApp berichten of e-mails waarvan het onderwerp of een deel van de tekst worden weergegeven op het lockscreen zou een welkome verbetering zijn.

Uit m’n omgeving komen ook steeds meer positieve reacties op de telefoon. Echt veel mensen willen hem even uitproberen en zijn benieuwd naar m’n ervaringen met WP8. Leuk om te zien en veel mensen blijken ook te twijfelen of ze willen overstappen op WP8 of dat ze bij Android/Apple blijven. Met de Lumia 520/620/720 zullen nog wel meer mensen aan het twijfelen worden gebracht verwacht ik, niet iedereen wil een telefoon van Ą400 immers.

WhatsApp heeft inmiddels een aantal updates gehad, waardoor het aantal ongelezen berichten wÚl op het lockscreen kan worden weergegeven. De Facebook-app heeft nog geen update gehad, maar die vind ik momenteel ook niet meer nodig. Ik ben de app gaan waarderen, omdat deze beter en overzichtelijker in elkaar bleek te zitten dan ik gewend was van de Android versie. Zoeken naar vrienden gaat een stuk makkelijker en vlotter bijvoorbeeld.

Wat mogelijkheden haal ik absoluut niet alles uit het toestel. Vooral omdat ik een groter scherm + offline navigatie in combinatie met WP8 wilde heb ik dit toestel gekozen. Waren er goedkopere beschikbaar, dan had ik deze genomen.

Camera
De camera valt me 100% mee. Ik had verwacht dat de camera een klein beetje beter zou zijn dan de camera van m’n oude HTC Desire, maar vooral in donkere ruimten is de camera beter. Ik ben het type dat snel even een foto schiet en daarbij niet echt op de kwaliteit let. Toch blijken de foto’s over het algemeen behoorlijk scherp te zijn. Onder de klik een foto:

Ik haal absoluut niet alles uit de camera. Hij staat nog op de standaardinstelling en ik heb er alleen een paar lenzen bij gedownload. De kwaliteit valt mij niet tegen, wat ieder ander hiervan denkt is aan hemzelf.

Opslagruimte
Bij WP8 ben je zeker 8GB intern geheugen nodig als je een redelijk aantal apps wil downloaden en af en toe een game wil spelen. Dat komt doordat het OS al 1,92GB in neemt en de map ‘Overig’ al 1,56 GB. Met het weinige aantal apps dat ik op de telefoon heb staan ga ik al over de 4GB intern geheugen heen waar sommige telefoons mee uitgerust worden. Mocht je dus overwegen een WP8 toestel te nemen, houdt dan rekening met het interne geheugen. Apps kunnen momenteel ook nog niet op de SD-kaart worden gezet. Onderstaand nog een screenshot van de opslaggegevens.

Gladde achterkant
Aan de gladde achterkant ben ik gewend geraakt. Ik heb mezelf aangeleerd om altijd een vinger onder het toestel te houden en daardoor is het uit de hand glijden geen issue meer.

Stevigheid
Het toestel is behoorlijk stevig kan ik al wel stellen. Intussen is hij al meerdere malen op de grond gevallen en nog steeds zit er geen krasje op. Het hoogste punt waar hij van af viel was ongeveer 1,5 meter en hij viel op een hoek. De achterkant sprong niet van het toestel af en er zit geen kras op, voor mij een teken dat de achterkant echt wel sterk is.

Conclusie na anderhalve maand
Na anderhalve maand ben ik dus nog steeds erg tevreden over het toestel. Hoewel ik nog geen enkel WP8 toestel in m’n omgeving heb gezien zijn steeds meer mensen ge´nteresseerd in het OS. Met het aantal apps zit het wat mij betreft ook wel goed. Daar moet wel de kanttekening bij dat ik niet dagelijks in de Store zit om nieuwe apps te zoeken en ik net zo lief wat via internet op zoek als er ook een app voor is.

Heb jij ook een Nokia Lumia 820 Zwart?

Waar baseer je op dat de accuduur zou verbeteren?
Op mijn oude HTC Desire. Daar verbeterde de accuduur na een aantal keer opladen. De accuduur van de Lumia is ook al iets verbeterd, maar wat mij betreft nog niet genoeg.
Ik ben niet zeker maar misschien zit dit ergens standaard in WP8? (heb geen ervaring)

Na wat googlen ben ik hierop gekomen, ik denk dat er standaard dus een optie inzit:

En volgens deze link is er wel zo een app die je datalimiet bijhoud van Nokia zelf, en ik denk dat het nu uit beta is en in de marketplace staat:

Maar ik heb 2gb op dit moment en kijk veel filmpjes en surf dagelijks op het internet, en ben er nooit over gegaan. Dus 4gb zal echt wel meer dan genoeg zijn.

En ik denk dat de kans niet zo groot is dat je minimaal 48uur batterij hebt terwijl wifi/mobiel internet constant aanstaat. Heel misschien als deze afstaat maar die kans is toch niet zo groot.

Ik heb geen ervaring met wp8, maar op mijn galaxy sii met extended battery kan ik ongeveer 30 uur doen met heel weinig gebruik en internet constant aan.
Data sense is in Nederland (nog) niet beschikbaar. De beschikbaarheid schijnt ook nog per provider te verschillen. De app van Nokia zelf kan ik helaas niet vinden in de Store, ook niet na het scannen van de QR-code die er onder staat. Het zou wel een erg handige app zijn.

4GB zal voor mij ongetwijfeld ook genoeg zijn, m'n oude databundel was 1GB en daar heb ik altijd al genoeg aan gehad. Vodafone heeft een actie waarbij de databundel van 1GB naar 4GB verandert, daarom heb ik hem :P

De batterijduur hoop ik te halen, anders over een tijdje een betere batterij aanschaffen met 2000 mAh als die ooit beschikbaar komen :)
Heb je een SIM lock? Anders zou je even een SIM kaart kunnen lenen, dan data sense er op zetten, en weer je eigen sim er in mikken. Of denk ik nu te opportunistisch?

"Data Sense
De Data Sense app houdt bij hoeveel data via mobiel internet verstuurd is en waarschuwt wanneer je je bundel dreigt te overschrijden. Microsoft meldt echter wel dat Data Sense niet voor alle mobiele providers beschikbaar is."

Vraag is wel, welke providers hier ondersteunen dit wel? Ik zou KPN verwachten gezien hun Nokia reclames op dit moment?
We hebben hier allemaal Vodafone thuis, dus even een andere sim-kaart pakken wordt lastig. Volgens deze bron: http://www.wp7.nl/forum/f...ta-sense-niet-vinden.html wordt Data Sense niet ondersteund door Vodafone en KPN. Nokia Counters is helaas ook niet te vinden in de Store.

Tot nu toe heb ik nog geen enkele app gevonden die het dataverbruik meet en dat is best irritant. Ook al heb ik een grote bundel, ik ben toch graag op de hoogte van mijn dataverbruik. Zeker met een nieuw toestel waarvan nog niet veel bekend is over het dataverbruik van achtergrond apps.
Misschien ligt dat aan de Facebook app.
Ik weet het niet van de app, maar op een desktop-browser trekt de Facebook website aardig wat MB's erdoor, ook al doe je helemaal niets op de site. Gewoon omdat je ingelogd bent, wordt er flink heen en weer gezonden zodat je Facebook page altijd up to date is.
Ik kan me voorstellen dat dit ook gebeurt met de Facebook app. Misschien is dat in de Windows Phone 8 versie wat klungeliger geregeld dan bij de Android versies. Eventueel te checken met een port monitor op je router als je Wifi thuis gebruikt?
Het lag aan de Wifi denk ik. Even terug is er een update geweest voor Wifi en sindsdien is het weg. Een of ander bugje waarschijnlijk.
Waarom is de achterkant zo moeilijk te verwijderen? Kan toch eigenlijk niet dat je zo lang bezig bent om alleen de achterkant te verwijderen? En waarom functioneren die apps van Facebook en Whatsapp zo slecht?
De achterkant zit helemaal om de hoeken en randen heen en hij is behoorlijk dik waardoor buigen wat lastig is.

De Facebook app heeft erg veel witruimte om de tekst heen en waar op de gewone website het aantal likes links van het aantal reacties staat is dat op de WP8 app andersom. Hier staat het aantal reacties links en het aantal likes rechts. Als je op een foto klikt kun je ook niet tegelijk zien wie een reactie hebben gegeven en wie de foto hebben geliked. Open je de reacties, dan zie je alleen een getal bij het aantal likes. Op de Facebook app voor Android is dat beter geregeld.

Bij de eerste keer Whattsappen kon ik de knop voor het versturen van een bericht niet vinden. Bleek dat die links onderaan zat. Bij de Android app kun je gewoon op enter klikken om een bericht te versturen. De namen van anderen in een groepschat hebben allemaal dezelfde kleur, de kleur van de tegels op je homescreen. Je kunt ook niet instellen dat je een icoontje op je lockscreen krijgt wanneer je een bericht ontvangt.

Het schijnt dat er voor beide apps een update komt, dus er wordt in ieder geval aan gewerkt :)
'Verzenden met Enter' is gewoon een optie onder instellingen van WhatsApp, en op het lockscreen komt bij mij gewoon de laatste whatsapp te staan - oke, is geen icoontje...
Klopt. Zit er in sinds de laatste update. Die kwam na de reactie die ik hier plaatste.
ik vond de achterkant ook glad, heb daarvoor voor een paar euri een imitatie Case Mate gekocht op Amazon, is ook gelijk een voordeel dat het glas voor de lens nu wat verscholen ligt, had er na 1 dag al een klein krasje op zitten.
Mooi toestel. Ik zit er zelf ook overna te denken om deze aan te schaffen. Mijn HTC desire s heeft er geen zin meer in. Enige wat ik erg vervelend vind is dat je het bereik niet op je homepage kan zien. Ik hoopte dat je dat wel kon instellen maar op de foto bij jou zie ik ook dat er alleen staat hoeveel batterij er nog is en hoeveel tijd. Kan je ook instellen dat je het bereik op je homepage ziet? Op het lockscreen is het wel te zien namelijk?

Verder goede review!
Wat bedoel je? Het aantal streepjes dat je aan bereik hebt om te bellen? Dat staat linksbovenin je homepage. Je 3G en Wifi bereik kun je ook zien bovenin je scherm.
Ja het aantal streepjes dat ik heb aan bereik en wifi. Ik was vandaag in mediamarkt en ook daar zag ik mijn bereik niet en ook wifi was niet te zien. Pas toen ik over het scherm veegde van boven naar beneden was het heel even zichtbaar, maar daarna verdween het weer en zag ik alleen de batterij nog maar.
Maar het valt dus wel in te stellen? Fijn om te horen iig. Bedankt voor je reactie.
Als je gewoon bovenin je scherm een keer tikt komt het er ook te staan. Of je het er ook altijd kun laten staan weet ik niet. Die balk wordt ook gebruikt voor notificaties van binnenkomende Whatsapp berichten, smsjes e.d.