WD Elements Portable 1TB Zwart

Specificaties 1TB 2.5" HDD met USB 3.2(G1) - Bekijk alle specificaties

WD Elements Portable 1TB Zwart Review

Laloeka 5 februari 2013, 6.513 views

WD Elements Portable 1TB Zwart

Pluspunten

• Snelle lees en schrijfsnelheid met dank aan USB 3.0
  • Erg klein en licht, dus makkelijk te verplaatsen
  • Geen aparte voedingskabel

Minpunten

• De kabel is erg kort, dus een USB 3.0 poort aan de voorkant van je desktop is wel gewenst (lees: noodzakelijk), voor een laptop is het geen probleem.

Mobiliteit Score: 5
Ik heb deze schijf gisterenavond besteld, en is daarnet binnengekomen. Dat is natuurlijk geen eigenschap van de schijf, maar wel mooi meegenomen. Maargoed..

Ik ben erg onder de indruk van de lees- en schrijfsnelheden die deze schijf haalt. Ik ben een oude 500GB USB2.0 externe harde schijf gewend, dus dit maakt redelijk wat verschil.
De benchmark laat zien dat de schijf via USB3.0 ongeveer 4x sneller is dan via USB2.0 met sequentiëel lezen en schrijven, en zo'n 2x sneller bij de 512K test. De overige tests zijn vergelijkbaar.

Ik heb CrystalDiskInfo laten refreshen nadat ik de twee benchmarks via USB3.0 en USB2.0 heb uitgevoerd. Hierop is te zien dat de temperatuur van de schijf binnen de perken blijft, namelijk 32 graden. Dat is ongeveer gelijk aan de temperatuur van de schijven die in mijn desktop zitten. Eenmaal idle zakte de temperatuur langzaam weer naar 30 graden.

Op de schijf staan bij levering twee bestandjes, enkel om een (lelijk, blauw) logootje van Western Digital weer te geven. Ze zijn gemakkelijk te verwijderen, of je kunt de schijf formatteren. Er zit verder geen vervelende software op de schijf, gewoon de kabel erin en je kunt er mee aan de slag.

De netto opslagruimte is 931GB.

*foto toegevoegd

Heb jij ook een WD Elements Portable 1TB Zwart?

Foto's doen het altijd goed :)
Speciaal voor jou: ik heb een foto toegevoegd ;)
Kan ik deze HD gebruiken op een USB 2.0 aansluiting?

Als ik het zo lees zou dit wel moeten, maar past de USB3.0 kabel dan direct in een 2.0 aansluiting (type A)?
Ja, dat kan inderdaad, een USB 3.0 apparaat is compatible met een USB 2.0 aansluiting. Je zult echter wel ongeveer de USB 2.0 snelheden halen die ik in de tweede benchmark afbeelding laat zien.
Ik heb gisteren mijn WD Elements USB3.0 harddisk binnen gekregen gekocht bij de MediaMarkt voor 59,-

Niet vooruit te branden 1.8 t/m 4,0 Mbps als als je iets via een USB 3.0 poort kopieert.

Op een USB2.0 poort werkt de harddisk op normale USB2.0 snelheid tot34 Mbps 72 Mbps piek vreemd dat deze harddisk op een USB3.0 poort niet vooruit te branden is.

Ik denk dat ik maar eens de website van WD ga bezoeken als daar geen oplossing staat een e-mail naar WD.

Lex

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 30 november 2013 11:41]

Gek, hier heb ik totaal geen last van..
Heb je toevallig een USB hub op je 3.0 poort of een veel langere kabel of iets dergelijks?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite