Specificaties 1-bay NAS met 500GB opslag - Bekijk alle specificaties

WD My Book World Edition 500GB Review

willieNLNewbie 9 april 2008, laatste update op 9 april 2008, 1.203 views

WD My Book World Edition 500GB

Pluspunten

• Geluid: bijna geen.
  • Snelheid: 55MB/s write.
  • Tweak baar.

Minpunten

• Alleen via lan te gebruiken niet via usb aansluitbaar.

Features Score: 3
Om te beginnen Waarom heb ik gekozen voor de wd mybook world.

Volgens horen en zeggen zou de WMB via windows shares te benaderen zijn en dit gaf mij de garantie dat dit product wel bruikbaar was voor de linux gebruiker ;)

Tot zover was het idd uitpakken spanning er op netwerk kabel er in en "KLAAR".

Kan het niet vaak zeggen maar het is werkelijk aansluiten en gaan,
dit kan je niet van alle nas oplossingen zeggen zeker niet als linux gebruiker.

Tevens heb ik dit apparaat ook wel is aan m`n macbook gehangen en dit ging net zo simpel.

betreft de snelheid..
Ik weet niet hoe sommige mensen durven te zeggen dat het apparaat traag is en 4MB/s aan kan max want dit is echt onzin !!

moest laats 300Gb data verhuizen en dat was zo gebeurd.

Linux:
Mount de mybook world via CIFS inplaats van SMBFS.
Ik gebruikte hier een "orginele" cat5E cross cable.
Op deze manier scheef ik de data vanaf m`n werkstation naar de mybook met snelheden van gemiddelt 40 tot 45MB/s (MegaByte Per Sec)
Daarnaast voor de tweaker die nog wel is wil knutsellen is de mybook ook een leuke keuze.

Het is mogelijk door met de firmware te spelen zaken als ssh support nfs en ftp mogelijk te maken.
In wezen is de mybook een embedded computertje met een 500gb disk er aan.
Dit draait dus gewoon *nux.

Ik kan niet anders zeggen dat ik er nog 3 bij wil kopen voor thuis prive gebruik.
Ik ben erg lang opzoek geweest naar een vatsoenlijk product dat niet via een eigen protocol werkte zodat het alleen voor de windows gebruiker toegangkelijk zou zijn.

Heb jij ook een WD My Book World Edition 500GB?

WillieNL, hoe kant het nou dat jij die gigantische snelheden haalt en de rest niet?
zoiezo vind ik 40-45 megabyte per sec wel erg overdreven. van een redelijke pc-pc cat5e verbinding met gigabit haal je meestal 25megabyte per seconden.
Ik vraag me ook af wat er waar is van je verhaal en of het niet gewoon een interne meting is?

Zijn deze snelheden ook vanaf windhoos te halen?
Ik haal dezelfde snelheden als ts hoor, in Windows, via FTP
Totale onzin, zoals ik al dacht

Net even geprobeert, UBUNTU geboot Mybook Public share gemount met:
# mount -t cifs //mybookworld/PUBLIC /mnt/MyBook -o username=<user>,password=<pass>

Vervolgens een 4.350Gb DVD gekopieerd, dit duurde 17:40min dus 4,1MB/s