Samsung Syncmaster 913N Zilver Review

WeBBaN 26 april 2005, laatste update op 26 april 2005, 1.329 views

Samsung Syncmaster 913N Zilver

Pluspunten

• Snelle responstijd
  • Goede kleurweergave
  • Strak en simpel design

Minpunten

• Geen DVI
  • Geen USB hub
  • De standaard ingestelde helderheid is te hoog

Een paar weken geleden heb ik voor mijn bedrijf 12 van deze schermen gekocht na een test periode van een paar weken. Wij gebruikten alijd Neovo S-19 schermen, maar die zijn helaas EOL. Tijdens de test hebben wij schermen van Samsung, Philips, Neovo en HP naast elkaar gehad. Uiteindelijk vonden wij de prijs kwaliteit verhouding van de Samsung het beste. De Neovo gaf iets beter beeld qua helderheid, maar kost daarentegen ook 150 euro meer. De featureset van de 913N is beperkt, maar voldoende voor een kantooromgeving. Voor de fanatieke computeraar kan de ontbrekende DVI connector een groot gemis zijn. Ook is er geen USB hub aanwezig. Het scherm is wel in hoogte verstelbaar en is 90 graden draaibaar (portret mode) met behulp van meegeleverde software. Over de kleurweergave kan ik kort zijn. Deze is goed. Alle kleuren zijn duidelijk te onderscheiden en zijn absoluut niet wazig. Echter is de helderheid van het scherm standaard een beetje hoog ingesteld. Daardoor lijkt het scherm op het eerste oog ietwat wazig, maar na het handmatig aanpassen van de helderheid is het beeld haarscherp.

Van de 12 schermen die wij gekocht hebben had er geen één een kapotte pixel. Ze staan nu allemaal een paar weken en ze doen het allemaal nog keurig. Ghosting komt bijna niet voor op dit scherm, mede dankzij de hoge responsetijd. Alleen wanneer je als een gek heen en weer gaat scrollen in een document, komt er wat ghosting voor. Bij spellen en films is er absoluut niks van te merken. Helaas doet de bouw van het scherm een beetje goedkoop aan. Hij staat vrij los op zijn voet en er zit speling in de draaischijf (Om het scherm 90 graden te draaien). De constructie om het scherm in hoogte te verstellen zal naar mijn mening langzaam lam worden, waardoor het scherm langzaam naar beneden zal zakken. Ten slotte de vormgeving. Deze is strak en zakelijk. Geen overbodige knopjes en lampjes. De rand om het scherm is minimaal, waardoor het scherm lekker compact blijft. De pivot stand past niet helemaal in het design naar mijn mening, maar dit is niet vervelend. Qua prijs/prestatie verhouding ligt dit scherm goed. Het is niet het goedkoopste 19" scherm, maar wel één met goede prestaties.

Conclusie:
Dit is een uitermate geschikt scherm voor een kantooromgeving en voor de gamer die zonder DVI kan.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 913N Zilver?

EDit: Foutje bedankt.