Netgear WNDR3700 - Reviews

Specificaties WiFi-n • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Netgear WNDR3700 Review

joint_me 16 februari 2013, laatste update op 16 februari 2013, 2.604 views

Netgear WNDR3700

Pluspunten

• Router werkte goed tot firmware update
  • Bereik is goed, meerdere verdiepingen
  • Geen problemen met meerdere apparaten

Minpunten

• Support
  • Na firmware update missen belangrijke functies
  • Problemen worden niet opgelost

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
De router werkte naar behoren, tot die ene firmware update.

Ik moest wat aanpassen in mijn router en zag een update klaar staan, dus gelijk maar even uitgevoerd. Blijkt deze update een bug te bevatten, waardoor ik mijn printer, nas en andere computers alleen nog maar kan benaderen door handmatig verbinding te maken via een ip-adres. De Firmware werd hierop snel terug getrokken.

Nu zit ik met een router die niet meer via de standaard manier te updaten/ downgraden is. De firmware die het probleem moest verhelpen heeft heeeeeel lang op zich laten wachten. Maar wordt niet door mijn router geaccepteerd, met als rede die mislukte firmware die er op staat.

Melding:
This firmware file is incorrect! Please get the firmware file again and make sure it is the correct version for this product.
Support van Netgear is er niet, want ja, mijn garantie is voorbij. Ook al is dit probleem door hun veroorzaakt.

De enigste manier om de problemen op te lossen is aan de gang met TFTP en een netwerk kabel. TFTP is onderdeel van MacOS, maar bij een MacBook Air ontbreekt het aan een netwerk aansluiting (Wifi only).

Heb jij ook een Netgear WNDR3700?

Je kan ook gewoon DD-WRT installeren, dan werkt het apparaat tenminste.
Wat ik heb begrepen komt dit niet ten goede van de WiFi snelheden
OpenWRT geen optie. Is erg uitgebreid en vaak beter dan DD-WRT.

Wel goed in verdiepen in inlezen welke versie je kan flashen anders is het einde oefening met de router.

Sommige hebben er succes en anders krijgen toch dezelfde foutmelding.

Ook het hernoemen van de firmware kan soms helpen.

Maar zal zeker meer info over te vinden zijn.
Dit noem ik niet echt een review.
Je plaats alleen je frustratie over een slechte update.
Hier is het forum voor.

Ik gebruik deze router al sinds versie 1 en naar volle tevredenheid.

Als je een review plaatst maak dan een volledige review en niet het produkt in de min zetten omdat er volgens jou een fout zit in de update.
Betrouwbaarheid & Stabilitiet, Support?

In mijn ogen, ook onderdeel van de reviews en voor mij belangrijk voor een product. En ja, ik was gefrustreerd door de slechte support, betrouwbaarheid & stabiliteit. Maar ik zou ook gefrustreerd zijn als het product om de 2 uur uit zou vallen door hardware problemen of als het bereik ipv 50 meter maar 10 meter was.
Jij gebruikt de router al sinds versie 1, en daar zit de clue!!!
Ik had een versie 1 en die was superbe! Hele huis giga bereik. zon 2 jaar mee gedaan. Toen brandden de antennes door. Shit happens. Nieuwe besteld.
Kreeg een V3. Wat een pokke giga klote ding. Met mij 60Mb/s verbinding op UPC haal ik hooguit op goede momenten 20Mbps...... En dat omdat ze een paar dubbeltjes wilden bezuinigen op een andere chips, wat het verschil maakt tussen V1 en V3.
Die V1 is nergens meer te vinden, alle andere versies zijn BAGGERRRRR