Specificaties 3" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Chat Wit Review

reno74 2 februari 2013, 489 views

Samsung Galaxy Chat Wit

Pluspunten

• Qwerty toetsenbord
  • Android 4

Minpunten

• Lage resolutie
  • niet erg snel, maar snel genoeg
  • Leverbaarheid

Ik was op zoek naar een goedkope android telefoon met qwerty toetsenbord, ter vervanging van mijn blackberry curve. Het hoeft dus geen high end toestel te zijn, maar wel graag een met een recente android-versie. Dit laatste bleek nog al een hoge eis te zijn. De meeste qwerty androids draaien versie 2.3. Echter werd ik blij met de aankondiging van de Galaxy Ch@t. Deze zou in september leverbaar worden en begint met android 4 en krijgt een update naar 4.1. Ik helemaal happy. Maar leverbaar??? Zelfs nu nog niet volgens de prijsvergelijker van tweakers.net. Echter google.nl bracht me bij www.midimedia.nl en deze was zowaar op voorraad voor 149,95. Dus heb ik deze vlak voor de kerstdagen besteld en gebruik het toestel nu bijna 6 weken.

Gebruik
Het toestel werkt gewoon zoals ik al gewend was met mijn galaxy S2. Echter heb ik continu de beschikking over een qwerty toetsenbord. Hetgeen ik fijner vind typen dan een touch.

Accu
Voor nog geen 150 euro koop je eigenlijk wel een budget telefoon. Dat betekend ook dat de accu geen topprestaties hoeft te leveren. De resolutie is lager en de processor lager geklokt. Met de 1200mh accu haal ik prima het einde van de dag. Het toestel gebruik ik dan ca 1 uur als mp3 speler en de rest app ik regelmatig.

Scherm
Dit is hetgeen wat beperkingen oplevert. De resolutie is lager. Hierdoor zijn er wel wat apps die niet ondersteund worden op dit toestel. Bijvoorbeeld voor navigatie kun je tomtom vergeten. (terwijl de eerste geluiden waren dat dit programma geen hoge resoluties ondersteunde... lage dus nog steeeds niet)

Voor nog geen 150 euro veel waar voor zijn geld. Ik heb geen andere androids met querty en versie 4 kunnen vinden voor dat geld.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Chat Wit?

"Met de 1200mh accu haal ik prima het einde van de dag. Het toestel gebruik ik dan ca 1 uur als mp3 speler en de rest app ik regelmatig. "

Hoe bevalt de accuduur je nu, nu je de galaxy chat een paar maanden hebt? Ben namelijk op zoek naar een smartphone voor iemand anders in het budgetsegment met android en een fysieke toetsenbord.
Ik kwam uit op de Galaxy txt en de galaxy chat, maar van de eerste zijn er negatieve berichten over spontane reboots, terwijl de chat het einde van de dag niet zou halen met de accu.

Hoe vindt jij de accuduur nu? En bij welk gebruik (veel whatsapp, browser, mails syncen etc.)?