Specificaties 13,3" (1366x768), 532GB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Sony Vaio SVT1312M1ES Review

jeroeng21 2 februari 2013, 944 views

Sony Vaio SVT1312M1ES

Pluspunten

• Lekker snel (i3 + SSD)
  • Goed gebouwd
  • Touchscreen

Minpunten

• Geluidsproductie
  • Touchpad

Deze Sony Vaio gekozen voor het touchscreen icm met Windows 8 en omdat het een er goed uitziende ultrabook is. Na een paar daagjes wachten na de bestelling kon ik deze afhalen en er mee aan de slag.

Meteen na de eerste keer opstarten was ik meteen teleurgesteld. De laptop maakte veel lawaai. De fans draaiden in bijna 90% van het gebruik voluit. En dan gaat het over niets simpeler dan browsen en dergelijken. Prima als je muziek aan hebt staan of in een wat drukke ruimte werkt, maar niet als je de laptop in stille ruimtes aan hebt staan. Na een weekje te hebben geprobeerd om zelf het probleem op te lossen, heb ik contact opgenomen met Sony. Die kenden het probleem niet maar ik moest de laptop maar opsturen dan zouden zij er naar kijken. Paar weken later komt de laptop niet gerepareerd terug. Deze heb ik maar teruggestuurd en kreeg mijn geld terug.

Positief van deze ultrabook is dat hij voor dagelijks gebruik (internet, e-mailen en documenten) lekker snel is door de i3 en SDD. De Sony is voor deze prijsklasse goed en stevig gebouwd en het touchscreen werkt goed. Het toetsenbord typte ook goed, alleen het touchpad reageerde wat minder dan de gemiddelde laptop.

Al met al een prima ultrabook, maar de problemen die ik ondervond met de fan overschaduwden de pluspunten.

Heb jij ook een Sony Vaio SVT1312M1ES?