Specificaties 47" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 47LM640S Zwart Review

annedejong 1 februari 2013, 3.341 views

LG 47LM640S Zwart

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Goedkope 3D brillen
  • Perfect 3D
  • Goed geluid voor een platte TV
  • Prijs prestatie
  • Full screen dual play met aangepaste bril, ideaal voor gamen
  • Time shift
  • HD recording via USB
  • Streamen via NAS
  • iPAD, android remote control
  • WiFi

Minpunten

• Voor deze prijs... geen min punten

Intro
Na 7 jaar genoten te hebben van mijn 32 inch Philips is het tijd voor een grotere LED-TV met full HD scherm.

Keuze van het merk
Omdat de Samsungs zo populair zijn ging mijn eerste keus uit naar de Samsung UE46ES5500, maar het beeld viel mij erg tegen waardoor mijn keus al snel naar de Samsung UE46ES6100 ging met een mooier vloeiender beeld. Tijdens het rondneuzen bij de Saturn en Mediamarkt viel mij op dat de huidige serie van LG prachtige beelden geven en dat LG op dit moment beter presteert dan de Samsungs in hetzelfde prijssegment. Als je ook 3D wilt zien, dan is LG sowieso de beste keus, want 3D is echt een stuk beter dan via de actieve (en dure) Samsung brillen. Die van LG kosten 4-5 euro en de brilletjes uit de bioscoop werken ook (wel iets minder dan de LG brillen). Ondanks alle internet aanbevelingen voor Samsung heb ik de LG 47LM640S gekocht.

Het beeld
In tegenstelling tot andere merken hoef je het beeld bij LG niet te kalibreren vanwege de goed werkende ‘intelligent sensor’, hoewel dit altijd nog beter kan door dit wel te doen. Je hebt een paar preset (zoals games, bioscoop) maar ook 2 eigen setting (daar hou ik van). Superscherp beeld via Ziggo HD of via full-HD films vanaf mijn server. De bewegingen zijn super vloeiend met de 400Hz. Wil je beter beeld, dan moet je je budget minimaal verdubbelen.

Het formaat
Eigenlijk wil ik twee formaten, een 32 inch voor de niewsprogrammas en een 100 inch voor films. Dit zal over een paar jaar wel kunnen met de oprolbare OLED schermen. Ik hou van films en het beeld moet dus zo groot mogelijk en mooi. Hierdoor lag mijn keus ergenes tussen 46 en 55 inch. Op dit moment moet je toch redelijk veel betalen voor een 55 inch en bij 55 inch moet je minimaal 3 meter afstand houden wat bij niet het geval is voor alle zitplekken in mijn kamer. Dus kom ik uit op de 47inch van deze LG

3D
Tja, dat is echt super. Met de film Avatar krijg je de neiging om de objecten te pakken of ze duiken ver in de muur achter de TV: PERFECT. Ik begrijp er niets van dat andere merken voor de duurdere en slechtere actieve knipperende brillen kiezen, maar misschien dat sommige mensen hier geen last van hebben.

Gamen 3D en dubbel scherm
Mijn jongens houden van gamen in 3D en wat echt super is, is DUAL PLAY op FULL screen. Je hebt dan wel een andere bril nodig: 1 met 2 rechter glazen en 1 met 2 linker glazen. Deze kun je kopen voor 5 euri of gewoon een bioscoop brilletje slopen end e glazen (plastics) omwisselen ;)

Geluid
Eindelijk een plat scherm met een goed geluid. Natuurlijk doen we het geluid bij films niet via de TV
iPAD, android
Met de app heb je remote control. Handig! Zeker voor de pointer bij Smart-TV

Smart-TV
Gebruik ik eigenlijk niet maar werkt prima via WiFi

Time-shift en opnemen
USB stick inpluggen, of een HD in de USB poort.
Of direct streamen vanaf je NAS die mooi herkend wordt door de LG-TV
660 euro bij de aanbieding van Media Markt. De duurdere LG LM660S is gelijk aan de 640 maar heeft afstandsbediening waarmee je de pointer in Smart-TV kunt gebruiken. Maar als je een smartphone of iPAD hebt, is dit totaal overbodig.

Prachtige TV waarbij LG op dit moment qua prijs/prestatie zijn concurrenten verslaat.

Heb jij ook een LG 47LM640S Zwart?

Intelligente sensor doet niets met kleuren, enkel helderheid/backlight
In tegenstelling, actieve 3D is juist beter. Je krijgt werkelijk 1080 regels per oog aangeboden. Bij passieve 3D krijg je maar de helft aangeboden. Echter in de praktijk zal het niet veel opvallen. Knipperende brillen vindt de ene persoon verschrikkelijk, de ander zweert er bij vanwege de hogere resolutie.
USB stick inpluggen, of een HD in de USB poort.
USB werkt helaas niet met timeshift, volgens mij moet er minimaal een HD van 500GB aan hangen.

[Reactie gewijzigd door mcsluis op 1 februari 2013 15:13]

Bedankt voor je review, erg nuttig! Ik ben momenteel zoekende naar een passende vervanger voor mijn televisie. je zegt dat deze tv middels een app te bedienen is. Is het ook mogelijk om de tv aan te zetten / uit standy modus te halen middels de app? Met andere woorden ondersteund dit model "network standby"? Of moet de tv eerst aangezet worden via de afstandsbediening alvorens deze te bedienen is via de app? Alvast bedankt voor je antwoord! :)
Nee, via de app werkt de aan/uit toggle niet.