Acer E350 Liquid Gallant Zwart Review

nicovanstrien 6 februari 2013, 1.824 views

Acer E350 Liquid Gallant Zwart

Pluspunten

• Micro sd slot.
  • 4,3 inch beeldscherm.
  • Accu die langer meegaat dan 1 dag ondanks negatieve reacties in reviews.
  • De prijs.
  • 1024mb ram geheugen.
  • Update die na het aanzetten gelijk binnen kwam.
  • Een android met maar een kleine aanpassing van Acer.
  • Loopt niet vast tot nu toe ondanks wat er in sommige reviews wordt geschreven.
  • Swype toesenbord dat goed werkt.
  • De camera die is buiten echt goed scherp en daar ben ik dan ook meer dan tevreden over

Minpunten

• Enkel core cpu.
  • Soms reageerd hij weleens wat langzamer dan ik zou willen.
  • De rom is 4.0.3 terwijl ik veel liever 4.1 zou draaien en ik ben nog niet tegen gekomen dat hij een upgrade krijgt of dat er custom roms voor zijn!
  • Een wat sober uiterlijk.
  • Als ik verbonden ben met een wifi point dan staat eronder (SD-kaart opslag) terwijl er eigenlijk (verbonden) onder moet staan, terwijl hij wel degelijk verbinding heeft.
  • Als je de camera binnen gebruikt dan zou je de flitser moeten gebruiken maar die voldoet echt helemaal niet waardoor de foto's niet scherp zijn door beweging etc.
  • Update: Ik heb Tmobile en regelmatig heb ik dat de verbinding met 3G wegvalt en dat ik de dataverbinding moet uit zetten en aan zetten om weer verbinding te krijgen en dan maakt hij weer verbinding met de snellere verbinding maar niet met de 3G!

Ik heb deze Acer E350 liquid gallant gekocht omdat mijn sony Xperia P niet uit te breiden is met een 32gb micro sd kaartje en de Acer E350 Liquid Gallant wel, uiteraard moet ik wel wat dingen inleveren zoals een hdmi aansluiting en de bekendere naam van Sony, voor wat meer opslag van gegevens maar dat heb ik er voor over!
Ik heb op diverse site reviews gelezen en kwam tot de conclusie dat dit een prima android gsm is voor deze prijs!

Inmiddels heb ik hem al een week in gebruik en het is een prettige gsm voor dit geld met wat kleine negatieve en een boel positieve punten die hieronder beschreven staan foto's en een filmpje volgen nog.

Heb jij ook een Acer E350 Liquid Gallant Zwart?

Hoe laat jij je toestel meer dan een dag zonder opladen meegaan? De mijne word dagelijks opgeladen. Gebruik je een appkiller of iets dergelijks? Of is je gebruik zo laag? Want als ik een dag geen tijd heb om iets met het toestel te doen buiten bellen en sms'en dan lukt een dagje opladen overslaan wel, maar dan moet ik de dag erna zeker in de ochtend opladen...
Gewoon 1 nacht aan de lader en ik doe er 2 dagen mee, ligt er een beetje aan wat ik er mee doe maar regelmatig haal ik 2 dagen!
Ik gebruik geen speciale apps ofzo maar als ik er af en toe mee internet en af en toe een whatsapp berichtje verstuur dan lukt mij dat!
Met de nadruk op het lukt mij regelmatig!
dan zal jou verbruik minder energie verzwelgen als het mijne want ik kom zelden meer dan een dag toe :p
waarschijnlijk zal dat zo zijn ik ben altijd wel van het uitzetten van de wifi, BT, scherm etc. en ik let ook erg op wat ik gebruik en wat veel data gebruikt omdat ik maar een kleine bundel heb.
Kortom ik ben een bewuste gebruiker en ik ben nog steeds erg blij met deze aankoop, wel jammer dat er een week nadat ik dit model gekocht heb de dual core versie van acer uitkwam en ook nog eens maar voor een tientje meer ofzo.
hey, mooie review
Heb een vraagje werkt de GPS bij jou? Als ik hem aanzet bij dit toestel flikkert maar doet niets...
Heb jij dit probleem ook?

Grtz!
Bij mij werkt de gps prima, de eerste keer duurt het best wel lang voordat hij je locatie vindt maar hij doet het wel!
Oké hij doet het nu vroeger deed ik het duizend keer en het werkte niet! :D Blij met je feedback ik dacht dat GPS nie mogelijk was met deze gsm maar toch :)

[Reactie gewijzigd door TheROMX op 7 mei 2013 17:51]

Je schrijft:

Ik had geen idee hoe ik hier wat over moest vinden, maar ik ervaar hetzelfde! (ik heb Ben, T-Mobile netwerk) Het blijkt echter ook te werken om gewoon lang genoeg te wachten, dan komt het ook vanzelf weer goed. Als ik me goed herinner ben je op dat moment ook niet bereikbaar, probeer jezelf maar eens te bellen als dit probleem optreedt.

Heb je hier een oplossing voor gevonden?
Er is wel een firmware-update, maar het is onduidelijk wat daarin precies aangepast is. Ik heb 'm nog niet uitgevoerd, omdat dan alle apps/instellingen etc. eraf gaan.
Inmiddels heb ik de firmware-upgrade uitgevoerd, versie Acer.AV041.E350.1.000.23.WW.GEN1S. (Acer heeft 'm 8 juli opnieuw geplaatst zag ik, deze is echter al sinds april beschikbaar geloof ik.)

Het probleem met het wegvallen van internet lijkt opgelost te zijn! :) De firmware staat er al enige tijd op (een maand?), dus dan had ik het al wel moeten merken.

Verder is het toestel sneller geworden: minder haperingen etc.
Wel is bij mij, enige tijd nadat ik de firmware geďnstalleerd, de telefoon onnoemelijk traag geworden. Dat bleek veroorzaakt te worden door de door Acer meegeleverde weer-widget, die gebruikte alle processortijd (kwam ik achter via een app die het processorgebruik van apps weergeeft, Quick System Info). Via deze zelfde app is de toepassing uit te schakelen (ik heb het hele programma uitgeschakeld, niet alleen de widget van het scherm gehaald, weet niet of dat uitmaakt). En daarna was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen!

Weet niet of het te maken heeft met de firmware-update, het probleem ontstond immers enige tijd (een week?) nadat ik de update had gedaan. In ieder geval werkt het nu. Fancy Widgets is overigens een prima vervanger!

Tot slot wil ik nog even opmerken dat, in tegenstelling tot andere berichten op internet, de apps en gegevens bewaard blijven!