Specificaties Set - Bekijk alle specificaties

Philips MCD712 Review

ikwilwp8 31 januari 2013, 217 views

Philips MCD712

Pluspunten

• Mooi geluid in zijn prijsklasse
  • Stevige bouwkwaliteit
  • Nog nooit problemen gehad

Minpunten

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik kocht deze set een aantal jaar geleden voor ruim 200 euro bij BCC. Tot nu toe nog geen problemen gehad met iets dat stuk ging of iets.

De bekabeling is prima, de kabels uit de boxen zijn van goede kwaliteit en zitten gelukkig vast in de box. De boxen zichzelf zien er zonder hoes niet heel mooi uit, je moet dat kapje er wel op houden. De boxen zijn van hoogwaardig hout. Enige probleem is dat ze soms wel eens mee willen resoneren, maar als je een klein tikje geef dan raken ze weer uit de resonantie. Ik denk dat het ook door mijn bureau komt.

De versterker is ook van goede kwaliteit, niet zwaar. Enige puntje aan te merken is dat soms de volumeknop uit het niets 1 of 2 volumepunten omlaag gaat. Niet heel storend, alleen een beetje gek.

De geluidsweergave valt mij de laatste tijd pas een beetje tegen. Ik heb het altijd goed geluid gevonden. (Binnenkort zal ik ook een nieuwe geluidskaart aanschaffen voor mijn PC, ik zit nu nog met een on-board kaartje), CD kwaliteit is wel erg, erg goed. Nu moet je alles in proporties zien, want de boxen zijn nou eenmaal klein en kunnen dus mooi geluid leveren, maar geen studiokwaliteit.

Overall is de set prima. Voor de echte geluidsfanatikus zal het geen aanwinst zijn, maar voor iemand die gewoon dagelijks naar zijn muziek luistert is het een prima set voor weinig geld. De speler is overigens ook in staat DVD af te spelen maar ik heb dit nog nooit getest.

UPDATE: Met de nieuwe geluidskaart (ICIDU 7.1) klinkt het geluid stukken beter. Negatief punt over diepte en klank kan weg, het lag aan mijn source.

Heb jij ook een Philips MCD712?