Specificaties 27" @ 1920x1080 (IPS, 7ms) - Bekijk alle specificaties

Dell S2740L Zwart Review

brianpauw 29 januari 2013, 2.275 views

Dell S2740L Zwart

Pluspunten

• Edge to edge glass(looks great)
  • Great quality
  • OSD duidelijk en makkelijk
  • Niet te duur
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• de ruimte tussen paneel en glass/ reflectie
  • alleen vga kabel meegeleverd
  • begin setup was niet erg goed
  • verschil tussen kwaliteit van dvi-i en hdmi kabel

Dell 2740L

Paneel uit de LG - ah ips series maar in tegenstelling tot de LG en acer schermen
is dit een edge to edge glass display net als de apple cinema display.

Het voordeel hiervan is dat de kleurweergave beter is dan bij de glossy schermen omdat het licht gebroken wordt.
Het nadeel is dat het scherm zo erg reflecteerd waardoor het wel een spiegel lijkt.

Verder was ik wel een half uurtje bezig met de kleur instellingen goed te zetten. Maar gelukkig zijn er veel opties en kun je hem makkelijk en snel instellen.

Als je ze opzoek bent voor een gaming scherm is deze misschien niet perfect door de ghosting en hoewel hij 5ms pretendeert voelt het soms meer als 8ms.

Als laatste, er zit tussen het paneel en het scherm ongeveer een halve cm ruimte, hier merk je niks van als je recht voor het scherm zit maar als je van de zijkant naar het scherm kijkt zie je een opvallende weerspiegeling van het paneel.

Dit zijn echt alle nit - picks die ik heb, dus ga er vanuit dat alles wat ik niet genoemd heb helemaal perfect is.

Heb jij ook een Dell S2740L Zwart?

Nee geen probleem, daar schrijf ik reviews voor:).

ik gebruik mijn scherm voornamelijk voor films en league of legends en ik heb nooit echt last van ghosting. Echt alleen als ik Cod opstart irriteer ik me er soms aan.

En de weerspiegeling van de glasplaat is wel echt duidelijk zichtbaar, je kan er niet omheen, het is zo duidelijk dat je haast niet kan voorstellen de de ontwikkelaars het niet opvielen.
Maar je ziet er helemaal niks van als je er recht voor zit.
hangt er natuurlijk een beetje vanaaf hoe donker. de reflectie wordt veel minder zodra het een beetje donkerder is. de gordijnen dicht doen is bij mij thuis al voldoende. als ik overdag de gordijnen openlaat kan ik niks zien op het scherm.
Valt de ghosting heel erg op bij dit scherm?
Ik heb op het internet gelezen dat er veel "inverse ghosting" is.

Ik zoek een scherm om te gamen en films te kijken.
Qua gamen ben ik niet zo heel erg serieus, vooral RPG (geen FPS).

En als laatste de glasplaat.
Ik heb gehoord dat het enorm spiegelt en als je er niet recht voor zit (wat jij al in je review hebt beschreven) een dubbel beeld krijgt.

Sorry voor al die vragen :9 maar ik kan nergens anders een mening over deze monitor vinden.
Alvast bedankt!
Bedankt voor je snelle reactie! :)

Zo te horen is dit scherm prima geschikt voor mij.
Het is in ieder geval een flinke upgrade ten opzichten van mijn 4 jaar oude Samsungs 2333SW (wat nog TN panelen zijn).

Heel erg bedankt en keep up the good work!
Hoi Herole,

Hoe bevalt het nieuwe scherm jou inmiddels? Ik ben ook wel benieuwd, want ik kom zelf ook van een 2333SW en speel dezelfde soort games..

Dank,

Stijn
Hoi Stijn,

Ik heb om eerlijk te zijn nog mijn twijfels. Inmiddels is een van mijn schermen overleden, dus is de aanschaf van een nieuwe bijna onvermeidlijk.
Op dit moment wacht ik het nog even af, aangezien Dell een nieuw scherm heeft (nog niet te koop in Nederland dacht ik) Links:
- http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_p2714h.htm
- pricewatch: Dell P2714H
De resolutie en schermdiagonaal is hetzelfde. Voor het scherm is deze keer geen glasplaat gekozen (maar ik zou geen problemen hebben gehad met glas, dus niet dat het mij om deze reden gaat). In de review van tftcentral zag ik dat de P2714H geen last heeft van overdrive (en daar gaat het mij dus wel om). Hopelijk komt er wat meer informatie op het internet over dit scherm, want deze lijkt mij heel interessant.

Hopelijk heb ik jou (en misschien iemand anders) op weg geholpen.
Herole
Kan je me vertellen als het donker is dat je ook nog steeds reflectie merkt op het scherm?
Zelf zit ik vaak in het donker achter de computer, ook omdat ik dat fijner zowiezo vindt.
Zou je dit scherm aan raden ?
Ja dan kan ik hem aanraden, ik denk niet dat je dan weerspiegelings problemen zult hebben.
Heel erg bedankt voor je reacties, ik zat al een tijdje naar dit scherm te kijken en twijfelde van wegen andere reviews.
Ik krijg hier best veel vragen over dus ik zal fotos toevoegen van de weerspiegeling met en zonder licht
Dat zou erg mooi zijn, ik ben erg benieuwd.