Specificaties Dual core @ 2,2GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E4500 Boxed Review

TelefoniQ 5 april 2008, laatste update op 5 april 2008, 1.515 views

Intel Core 2 Duo E4500 Boxed

Pluspunten

• Overclockbaarheid
  • Prijs (120 euro)
  • Stabiel
  • Draait de nieuwste games nog vlekkeloos

Minpunten

• boxed koeler (Heb mezelf maar een hyper aangeschaft..)
  • Hitte, dat is ook gelijk de reden dat ik over ga naar 45nm binnenkort

Na een trouwe dienst van mijn 64 3500+ heb ik toch maar eens besloten om over te stappen naar intel (na 6 jaar amd te hebben gehad).

Verpakking
Goed, leuk doosje met daarin;
-cpu (doh?)
-Boekje
-Boxed koeler (helaas nu overleden :S)

Overclocken :D

Na 3 dagen stock was ik er zat van, overclock tijd :D
Het begon allemaal met een GB 965p-ds3 , waar ik 3.55 GHZ mee heb gehaald op 1.5 Vc.
Toen sloeg het noodlot toe, moederbord dood :|
Ding RMA gedaan,
Kreeg een p35-ds3 terug van gigabyte (Klasse !)
Helaas doa,
Weer RMA, binnen gekregen.
Clock tijd :D
3.65 gehaald.
Moederbord wr dood.
Had geen zin meer in giga-byte, maar naar de norrod gefiets en mezelf een p5k-pro aangeschaft :D

Gisteren 3.8 GHZ gehaald :D

Benchmarks

Je merkt het wel, het verschil tussen de 6420 en de 4500 op gelijke kloksnelheden.
Haal ongeveer 16.52 seconden, op 3.5.
De 6420 doet er dan maar 15.xx over.

Totaal

Tevreden, maar ga toch over op de intel e8xxx serie, vanwege kleiner produce.

8/10

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E4500 Boxed?

3.8GHz @ ... hoeveel volt? Als je er 1.6v doorheenjaagt, vind ik het niet gek dat je veel hitte krijgt :)

Besides: als je als reviewer serieusgenomen wilt worden dan zou ik toch de standaardkopjes volgen. Heel veel meer dan een overclocklog is het niet.

[Reactie gewijzigd door Jejking op 5 april 2008 17:09]

Voor de rest doe ik er ook niet veel mee....

Maar 1.52 volt in windows erdoorheen gehaald (1.57 bios, moet nog een x wat aan de Vdroop doen)
Ik wil hem ook overklocken maar ikl heb een asrock mobo g31m-gs
Ik kan nergens vcores besturen of dergelijk! En ik kan mijn fsb tot 500 intstellen welke heb jij?
En die tweede pvsync ofzoiets?