Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB Review

TommiosNewbie 5 april 2008, 536 views

Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB

Pluspunten

• Goede prijs/prestatie/GB
  • Stil
  • Draait niet erg warm

Minpunten

• Enorm gevoelig! Lage schok-bestendigheid
  • Niet betrouwbaar

Enkele weken heb ik deze harde schijf reeds in gebruik. De eerste Samsung Spinpoint F1 die ik toegestuurd kreeg was stuk (bad sector). Deze werd zonder problemen vervangen. Nu ik m'n nieuwe Samsung Spinpoint F1 ongeveer een 5-tal weken in gebruik heb, krijg ik op deze schijf consistentie-problemen. Nu heb ik me laten vertellen dat consistentie-problemen vaak voorkomen bij harde schijven die bijna versleten zijn. Tot enkele dagen geleden was ik super tevreden over deze harde schijf, maar ik begin stilaan m'n twijfels te krijgen...

Heb jij ook een Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB?

Dit is meer een klacht dan een review, wat jullie? ;).
Als de schijf stuk is kun je er ook weinig over schrijven natuurlijk ;)
Je kunt het natuurlijk wel hebben over vormgeving, gebruiksgemak :)

Ik zie wel veel klachen over die F1's, reden voor mij om toch maar voor WD te gaan..
Dit is geen review.

Het lijkt er inderdaad best op dat er relatief veel klachten over die F1's zijn. Toch gek, voor zover ik weet staan Samsung schijven toch bekend als betrouwbare HDD's.

Als ik nu in de markt zou zijn voor HDD's zou ik de F1's in ieder geval eventjes links laten liggen.

[edit.]
De WD6400AAKS is bijvoorbeeld een aardig alternatief. Die presteert net zo goed, is ook stil, koel en heeft een goede prijs/gigabyte.

[Reactie gewijzigd door houseparty op 5 april 2008 00:36]