Dune HD Max Review

RikHouben 26 januari 2013, 956 views

Dune HD Max

Pluspunten

• Netwerk en HDD zijn prima. (voor audio, video en internet radio is ie top!)

Minpunten

• Optisch station is bagger!

Geluidskwaliteit Score: 5
De speler doet het goed wat betreft de netwerk-functionaliteit en de weergave vanaf HDD.
Data transfer tussen PC en de Dune is betrekkelijk traag, maar het streamen van media vanaf de Dune gaat dan wel weer vlot.
Het grote probleem is het optische station. De BluRay speler vertoont zeer grote problemen. Tot nu toe heeft ie geen enkele disc naar behoren afgespeeld. Stotteren, weergave afgebroken, witte flitsen, blijven hangen en even later weer verder spelen... Het ding doet het gewoonweg niet.
Met DVDs heeft ie minder problemen, maar ook daar loopt het niet helemaal vlot. Het station is luidruchtig (in tegenstelling tot de weergave van BD, waar hij stil is) en na versneld terug spoelen verliest ie het audio spoor. Geen geluid meer tot je de disc stopt en de weergave hervat.

Heb jij ook een Dune HD Max?

Al gedacht dat het gewoon een defect kan zijn waar je garantie op hebt?
Ja, en ik heb de webshop waar ik 'm gekocht heb ook al gecontacteerd.
Maar dat neemt niet weg dat het product niet aan de kwaliteit voldoet die ik verwacht.
De beoordeling blijft dus.

De garantie-afhandeling van de webshop heeft betrekking op de beoordeling van desbetreffende webshop, niet op de beoordeling van het product.
Ik heb'm zelf nu bijna al 2-jaar. Bij mij doet de BD-player het uistekend. Speelt alles moeiteloos af zonder haperen etc.Denk toch dat je'm maar eens terug moet brengen ter controle.
Hij is gecontroleerd en speelt nu weer alles netjes af zonder haperen. Zeer vreemd, want ze hebben er niets aan gedaan.
Ik wacht nog even af tot ik wat meer schijfjes heb gespeeld voor ik mijn mening ga herzien.
Wegens de bouw en configuratie van een htpc heb ik daar de laatste tijd weinig tijd voor gehad.
Maar ik ben nog steeds van plan daar werk van te maken. :)