Sapphire HD6990 4G GDDR5 PCI-E Review

Ztefanwinter 23 januari 2013, 363 views

Sapphire HD6990 4G GDDR5 PCI-E

Pluspunten

• zeer goede prestaties
  • mooi prijsje
  • robuuste koeler
  • goed voor eyefinity

Minpunten

• word snel warm
  • erg lang
  • niet echt goede gpu plaatsen voor 2 single gpu koelers
  • vraagt veel energie

Drivers en compatibiliteit Score: 4
mooie kaart voor een mooi prijsje, wel rekening houden dat hij erg groot is. lengte*. in 3dmark ook niet onder de 60fps gekomen. hele tijd rond de 140/160. kleine overclock op de kaart kan maar niet teveel want dan word hij echt te heet, zo heb ik de bios switch overgehaald voor het volle vermogen. let wel op garantie is dan weg! nu was de mijne toch bijna afgelopen. hou der ook rekeing mee dat de fan in het midden zit en in de lengte uit beide kanten blaast, kortom de kant in je kast blaast er warme lucht uit en de mid fan zuigt dat weer aan, dus gpu 2 krigjt mindere koeling, dit kan prima opgelost worden met een extra fan die de warmte een andere richting opblaast. om de driver goed te krijgen is wel een k*t werkje maar ik adviseer ccc 12.10. het bekende battlefield 3 probleem heb ik met deze driver niet meer. let op! sommige games doen moelijk met een dual gpu videokaart, hier zijn allemaal tips and tricks voor, zo moet je bij gta4 en eflc in het doel -norestrictions achter schrijven. ik raad deze kaart echt aan omdat: hij evenveel pci sloten inneemt als een normale kaart maar wel 2x zoveel perfomance geeft, met als voorbeeld de hd6950 gebruikt. zeer krachtig is en een redelijke prijs heeft. ik heb hem 2e hands overgenomen :)

nogmaals hou er rekening mee:
hij is lang dus kijk of hij past
hij is luidruchtig onder heeel zwaar werk -> beter is waterkoeling
hij lust best wel wat energie (full load normal 350watt, en met switch 450watt

ik raad hem zeker aan

Heb jij ook een Sapphire HD6990 4G GDDR5 PCI-E?

Ik moet me helaas aansluiten bij da_PSI. Ik waardeer het dat je een review probeert te schrijven, maar ik raad je aan je hele verhaal nog even na te lezen en even te letten op hoofdletters, interpunctie, foutief nederlands, alinea's, etc. Dat zou echt een stuk prettiger lezen. :)
Deze review helaas +0 gegeven.

Ik/wij hebben hier niet echt veel aan.
Foto's, benchmarks, etc, maak je de review een stuk beter.

[Reactie gewijzigd door da_PSI op 23 januari 2013 20:21]

lees hem aub overnieuw, was nog niet helemaal klaar en tevreden over me review