Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 20 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Philips SPA3300 Review

Daso151 2 april 2008, laatste update op 27 september 2008, 1.559 views

Philips SPA3300

Pluspunten

• goed geluid!
  • goed gebouwd
  • best lange snoeren
  • goed geprijsd (scheelt maar +- 15 euro met de SPA2300)

Minpunten

• geen idee? alleen dat je de buren lastig valt

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Tjah, dit is weer echt de oude vertrouwde Philips kwaliteit! Echt niks mis mee, gewoon! Ik was op zoek naar een beetje een leuk speakersetje voor mijn laptop, wegens herinrichting van mijn kamer. Eerst koppelde ik de boxen van mijn JVC 5 wisselaar aan mijn laptop, maar ik vond de boxen te groot en te onhandig, dus ik wilde iets nieuws. De stereo met boxen zou ik later wel aan een nieuwe lcdtv hangen.

Omdat ik wel een beetje goed geluid wilde, had ik me laten adviseren door mijn broer, die in de muziek zit en er veel vanaf weet. Ik ben geen audiofiel, maar wát ik luister moet wel klínken. Ik luister echt van alles, van Metallica tot en met Coldplay. En altijd op mijn laptop. Ik had bij de Saturn in Tilburg de SPA2300 set gezien voor 35,-, maar voor 15,- meer koop je echt hifi geluid. Bovendien vond ik de kwaliteit van de SPA2300 ook niet stevig ofzo. De SPA3300 is qua vormgeving best mooi. De kleine boxjes zien er misschien wat druk uit, maar het is niet lelijk of goedkoop ofzo. Misschien had dat nog wat strakker gekund, dus ik zal er een "goed" neerzetten. Maar dat is eigenlijk zoeken, hoor!

Wat ik trouwens handig vond aan deze set is dat de kabels voor mijn gevoel best lang zijn. Je hebt dus veel "aankoppelruimte" en da's wel lekker. De afstandbediening werkt, maar stelt verder niet zoveel voor. De bas moet je op de woofer zelf verstellen. Ik heb hem gelijk teruggeschroeft, want ik wil niet dat hij alle hoge tonen gaat overstemmen. En de buren lastigvallen met mijn herrie zie ik ook niet zo zitten.

Toen ik de set uitpakte was ik aangenaam verrast. Wát een woofer zeg, veel groter dan ik had verwacht! :P Ik dacht echt "Moet DAT onder mijn bureau? hm, oke!". Ik heb de set aangesloten en geplaatst (makkelijk aan te sluiten) en het werkte prima. Daarna heb ik de set getest met Winamp, Unreal Tournament en diverse films. En ik stond echt versteld van het mooie geluid! Mooi vol, met vooral mooie middentonen en best wel verbluffende bassen voor dat geld! Ik heb mijn broer de boel laten afstellen, en het werkt allemaal prima.

Al bij al een heel goede aankoop voor mensen die zoeken naar goed geluid voor weinig!

edit: werkt september 2008 -zoals verwacht- nog steeds naar volle tevredenheid! Gebruik de set elke dag met veel plezier!

Heb jij ook een Philips SPA3300?