HTC Desire X Zwart Review

MelvinvdC 22 januari 2013, 5.293 views

HTC Desire X Zwart

Pluspunten

• Mooi, klein, stevig en toch een 4" scherm
  • Zaklampfunctie

Minpunten

• Ruis in de speaker
  • Slechte agenda functie en slechte wekkerfunctie
  • Onstabiel
  • Contacten worden niet handig weergegeven

Ik snap niet dat deze telefoon zo'n hoog cijfer krijgt. Ik heb hem gekocht als vervanging van mijn Samsung Galaxy S Plus welke constant vastliep bij Wifi gebruik en waar de dataverbinding steeds wegviel. Na lang zoeken, reviews bekijken, wikken en wegen koos ik voor de Desire X.

Positieve punten van het toestel zijn de vormgeving, hij is kleiner dan de Samsung maar heeft een even groot scherm en hij voelt veel steviger aan dan het goedkope plastic van de Samsung. Handig is de zaklampfunctie.

Echter heeft hij ook veel nadelen. Het geluid is echt bagger, er zit een irritante ruis in de speaker die al aanslaat als de telefoon over gaat. Als je wilt bellen krijg je al je contacten te zien, zowel op je SIM-kaart als op je telefoongeheugen (ook al heb je bij contacten aangeven dat je alleen telefoongeheugen wilt weergegeven), de Samsung had dit niet. De agendafunctie en de wekkerfunctie zijn bagger, die van Samsung zijn veel handiger en duidelijker. Ook de accuduur is iets minder goed dan die van Samsung.

Na een paar dagen start de telefoon een aantal keer per dag uit zichzelf opnieuw op en geeft aan hersteld de zijn van een ernstige fout.

De telefoon heb ik maar teruggestuurd. De webshop geeft aan de problemen die ik ondervind (de ruis in de speaker en het opnieuw opstarten) bij hen niet naar voren komen. Gelukkig heb ik wel de mogelijkheid om te ruilen of te laten crediteren. Ik lees dat meer mensen last hebben van de ruis in de speaker en dat ze, na omruilen van het toestel, hier nog steeds last van hebben. Wordt toch maar weer opnieuw kijken naar een ander toestel, helaas.

Toestel is dus, wat mij betreft, absoluut geen aanrader!

Heb jij ook een HTC Desire X Zwart?

Ik denk niet dat deze review representatief is, ik heb dit toestel nu 2 weken en herken jouw problemen absoluut niet.

HTC Sense vs. de Samsung skin is denk persoonlijk. Ik heb meerdere HTC's en Samsungs in handen gehad en de Samsung skin vond ik persoonlijk iets minder. Uiterlijk en compactheid van dit toestel gaf de doorslag.
Niet iedereen zal die ruis hebben maar ik ben niet de enige, tik op google maar in htc+desire+x+ruis. Meerdere gebruikers klagen over ruis in de speaker.

Jammer vond ik vooral dat het probleem niet wordt erkend.