HP PhotoSmart R707 KIT Review

berend_engelbrecht 12 april 2005, laatste update op 1 januari 1970, 241 views

HP PhotoSmart R707 KIT

Pluspunten

• De HP photosmart is een mooie, uiterlijk goed afgewerkte compactcamera. Hij is niet duur, ligt goed in de hand, fotografeert gemakkelijk en heeft een goede batterijlevensduur.

Minpunten

• Het grote minpunt van deze camera is de onvoldoende lichtgevoeligheid van de sensor en de daaruit volgende lange sluitertijden en teleurstellende beeldkwaliteit.

Snelheid en automatiek Score: 2
Batterijduur Score: 4
Toen ik deze camera net had dacht ik een goede koop gedaan te hebben. De HP Photosmart R707 is een mooie, uiterlijk goed afgewerkte compactcamera. Hij is niet duur, ligt goed in de hand, fotografeert gemakkelijk en heeft een goede batterijlevensduur. Een erg handige feature is de sensor voor de stand van de camera, waardoor portrait foto's ook automatisch als portrait jpg's worden opgeslagen.

Helaas valt na enige tijd gebruik op dat er wel erg veel ondermaatse foto's uit de HP R707 komen. Ik denk dat dit vooral komt door de slechte lichtgevoeligheid van de sensor. De autofocus lijkt redelijk te functioneren, maar toch zijn de foto's vaak ook niet gestoken scherp als ze naar mijn idee niet bewogen waren.

Heb jij ook een HP PhotoSmart R707 KIT?

Mindere beeldkwaliteit (behalve het soms onscherp zijn) komt voornamelijk door de vele bewerkingen die de camera uit voert en de toch nog redelijk hoge mate van compressie. Uiteraard is de beeldkwaliteit sowieso niet van een topkwaliteit gezien het een pocketcamera is. Maar voor een pocketcamera... :P