Ik heb de touchpad net binnen en ben nu al zeer tevreden met de prestaties tot zover.
Ik gebruik deze touchpad in combinatie met windows 7 en heb hier geen enkel probleem van ondervonden.
Verpakking
De verpakking is mooi en compact en bevat geen moeilijk te openen plastic delen. Een paar keer schuiven met karton is voldoende. In de verpakking zitten het touchpad, de receiver, een oplaadkabel met clipjes, een setup guide en wat 'belangrijke informatie'. Laatsgenoemde twee zijn ook in het Nederlands bijgevoegd. Qua verpakking hou je geen bakken met afval over.
Installatie
De installatie wordt in de setup guide helder uitgelegd, dus er kan niet veel mis gaan. Eerst stop je de receiver in je laptop/computer en vervolgens zet je het touchpad aan. Vervolgens wordt de installatie automatisch gestart en kun je binnen een paar minuten al aan het werk. Vervolgens kan er via het SetPoint programma het een en ander ingesteld worden. Mocht de installatie niet direct starten, dan is er in de setup guide ook een link te vinden naar de benodigde site.
Instellingen
Voor het touchpad kun je de volgende dingen instellen:
- Links klikken
- Rechts klikken
- Klikken met middelste knop (waarschijnlijk het scrollwiel op een normale muis)
- Aanwijzer uitschakelen (als je hem bijv. alleen voor scrollen e.d. wilt gebruiken)
- Aanwijzersnelheid in 11 stappen
- Tussen toepassingen schakelen (3 vingers omhoog)
- Bureaublad weergeven/verbergen (3 vingers omlaag)
- Schermen minimaliseren/maximaliseren (4 vingers omhoog/omlaag)
- Venster links of rechts vastzetten (4 vinger naar links/rechts)
- Verticaal scrollen (2 vingers omhoog/omlaag)
- Horizontaal scrollen (2 vingers naar rechts/links)
- Terug/vooruit (3 vingers naar rechts/links)
- In/uitzoomen (2 vingers naar elkaar of uit elkaar)
- Waarschuwing bij lage accu van touchpad aan/uit
- Aankoppelen van meerdere apparaten aan de receiver (tot wel 6)
Zover ik heb kunnen testen, werken alle opties naar behoren. Ik heb alleen de laatste zelf niet kunnen testen, maar in een reactie van BeefHazard hieronder wordt de werking van dit systeem in de praktijk bevestigd.
Het touchpad
Het touchpad is aan de bovenkant gemaakt van een plaat glas met een licht reliëf en voelt prettig aan. Aan de rechter zijkant is een aan en uit knop verwerkt die naar voor en achter kan worden geschoven. Aan de achterkant bevindt zich de micro usb poort voor de oplaadkabel. De onderkant is mooi afgewerkt met plastic en heeft in de hoeken vier rubberen ronde pootjes. Tijdens het klikken op het touchpad duw je het gehele touchpad, met uitzondering van de voorste twee rubberen pootjes, naar beneden. Je kunt hierdoor op ongeveer 70% van het voorste gedeelte klikken. Het tappen werkt tot ongeveer 85% van het oppervlak. Alleen aan de bovenkant mist dus een deel. Verder is bovenaan het touchvlak het merkje te vinden en bevindt zich rechtsboven een ledje welke groen en rood kan kleuren.
Aan de onderkant is een klepje te vinden, waaronder de accu schuilt. Zelf kan ik deze niet gemakkelijk openmaken, maar hiermee kun je de accu verwijderen indien deze kapot is.
Opladen
Het touchpad is grotendeels geladen als je hem binnen krijgt. Je hoeft hem dus ook niet aan te sluiten tijdens de installatie. Als je de optie aan hebt laten staan, krijg je automatisch een melding als de accu bijna op is. Je kunt hem dan aansluiten met een kabel (micro usb naar usb) en kunt gewoon doorwerken met het touchpad. Helaas moet de receiver ook aangesloten blijven. Mensen met een tekort aan usb aansluitingen hebben hier dus een probleem. Over de werktijden kan ik nog niet oordelen, deze informatie volgt nog.
Garantie e.d.
Op de doos staat vermeld dat je drie jaar garantie krijgt. Daarnaast is er op de site het een en ander aan support te vinden voor het touchpad. Ik hoop hier verder niet mee te maken te krijgen.
Over het algemeen ben ik zeer te spreken over het touchpad. Hij voelt robuust aan en de installatie verloopt perfect. Verder kan ik alle mogelijkheden gebruiken en vind ik het prettig dat ik niet steeds batterijen hoef te kopen. De prijs is discutabel, maar voor mij acceptabel gezien het gemak en de kwaliteit.