Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart Review

Appie Heijn 5 april 2008, laatste update op 16 april 2008, 1.657 views

Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• Kleurweergave
  • Uiterlijk
  • Mogelijkheden(instellingen)
  • Geen ghosting

Minpunten

• Trekt nogal wat stof aan
  • Storend geluid bij laag contrast

Even een korte review, ik heb dit scherm zo'n 6 maand. Hij bevalt prima, ziet er goed uit en ook de beeldkwaliteit vind ik erg goed. Zeker als je kijkt naar de aanschaf prijs.

Nou heb ik wel last van het volgende:
Ik heb vanaf het begin al last van een storend electrisch geluid wanneer ik het contrast naar beneden schroef. Iets wat ik wat fijner voor m'n ogen vind wanneer het vrij donker in de kamer is. Dit gebeurd zowel via de handmatige veranderandering van het contrast als bij de voorgeprogrammeerde instellingen(sport,game,movie)

Nou heb ik hem vrijdag op laten halen omdat het toch even verholpen moest worden naar mijn mening. Bel ik vandaag(maandag) naar EBC die de reparatie afhandeld van samsung, gaat het gewoon 2 a 3 weken duren omdat het onderdeel niet op voorraad is.

Pff echt belachelijk gewoon. Ik heb ook een 17" TFT van philips gehad die telkens uitviel. Donderdag voor 4 uur gebeld. Vrijdag 12 uur s'middags had ik een nieuwe.

Voor mij denk ik ook geen Samsung meer, alleen al vanwege de service. Zolang je geen gebruik hoeft te maken van de service, is het een erg goed merk wat TFT's betreft.

Ok het is mss vrij weinig over het scherm zelf maar ik ben gewoon super tevreden met het scherm zelf. Weinig schermen gezien van deze kwaliteit voor zo'n lage prijs. Ik gebruik het scherm i.c.m. een Club3d 8800GTS 320mb en draai momenteel Vista Ultimate 64bit. Kan voor de rest weinig melden over dit scherm.

Het is gewoon een erg goed scherm zonder toeters en bellen voor weinig geld.

~[update]
Ik heb hem vandaag 15-04-2008 weer terug, gerepareerd dacht ik. Niet dus!

4 april opgehaald en 11 dagen later weer terug.
~[/update]

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart?

Nou, je maakt wel duidelijk dat ook service een erg belangrijk aspect van een product is.(en dat je daar noet tevreden over bent). lijkt me meer een beoordeling van samsungs service dus inplaats van een beoordeling over het product. Een eventuele koper heeft hier denk ik wel wat aan als staan er geen specs in die kun je overal wel vinden. ervaringen van gebruikers zijn erg belangrijk en per definitie over eigen ervaringen. Bij zo'n zoem in mijn scherm had ik hem al lang weer ingeleverd bijv. Voor mij geen Samsung, maar dat had ik al eerder geconcludeerd.
2 a 3 dagen vind ik vrij normaal, niet echt een review te noemen dit. Eerder een beklaag, wat je misschien beter kan doen bij de samsung helpdesk, of hun forums.
2 tot 3 is idd vrij snel. Echter staat in de review 2 tot 3 weken:)
Sorry dat ik het zeg maar ik vindt dit toch meer een relaas over jouw (helaas negatieve) ervaringen) en geen review. Hoewel dit voor jou misschien zinvol is (het lucht tenslotte op ;-) )heeft een eventuele koper hier zeer weinig aan. Uiteraard wil die koper weten dat er mensen zijn die problemen hebben met deze monitor en dat het rma beleid te wensen overlaat maar ik denk dat er zeker net zoveel belangstelling is voor je overige ervaringen.

edit: typo

[Reactie gewijzigd door duikeend op 31 maart 2008 10:50]

Als je de serviceafdeling belt voor garantie, krijg je de vraag of je hem omgeruild of gerepareerd wilt hebben, waarschijnlijk gekozen voor reparatie, en heb je gewoon een beetje pech deze keer.

Er staat inderdaad ook vrij weinig informatie over het scherm zelf in.
Dacht ik een review te gaan lezen......
Ik moet zeggen dat mijn ervaring met Samsung's service afdeling een andere was dan hetgeen hier door de reviewer wordt geschetst. Ik kreeg de keus tussen reparatie of een nieuw scherm (ik had 2 dode pixels oid) en koos voor een nieuw scherm. 2 werkdagen later werd het nieuwe scherm langsgebracht en kon het oude scherm retour.
Weinig algemene informatie. Ik mis ook met welke videokaart je de review hebt gemaakt. Altijd wel even leuk om te weten bij een review van een scherm.

Deze "review" vind ik meer een mening dan een review.

Dan toch maar even dit:
Ik heb zelf al jaren niet anders als samsung maar nooit problemen gehad met de service.
Die service is bloed normaal hoor, ze zeiden eerlijk dat het zolang zou duren en dan ga je er ook vanuit dat 't zolang zal duren lijkt mij. Beetje rare klacht vind ik ;) .
Zoals jullie in de update kunnen lezen heeft het 11 dagen geduurt echter is hij nog steeds niet gerepareerd :'(