HTC One X 32GB Wit Review

MooDyBLueS 18 januari 2013, 591 views

HTC One X 32GB Wit

Pluspunten

• supergoed scherm
  • mooi design
  • goede camera
  • bomvol features

Minpunten

• slechte accuduur bij gebruik scherm
  • betrouwbaarheidsproblemen met sim-kaart
  • soft-touch afwerking is gevoelig voor vuil en vingers

Een van de betere Android toestellen op de markt eind 2012. Kijkend naar de rest van de topmodellen, is er op elk model wel iets aan te merken:

- Samsung Galaxy S III: zeer goedkoop plastic en matig scherm (extreem overdreven kleuren, geen gradaties in donkere grijswaarden en korrelige tekst vanwege de RGBG pixel lay-out)

- Sony Xperia T: mooi, compact design, maar het scherm heeft een zeer beperkte kijkhoek wat niet meer van deze tijd is

- LG Optimus 4X HD: goed scherm, maar design laat te wensen over en de interface kan écht niet, tenzij je een 12-jarig meisje bent

- LG Google Nexus 4: tja, als hij nou eens verkrijgbaar zou zijn...

Kortom: de HTC One X is de beste van het stel. Het scherm, is subliem en minimaal gelijkwaardig aan de iPhone retina schermen. Het design vind ik goed, al houd ik eigenlijk niet van uitstekende camera's (als in dat ze niet een geheel vormen met de behuizing). Helaas blijkt de witte versie (de grijze vind ik een slechte kleurkeuze van HTC) erg gewillig voor vingerafdrukken en vuiligheid, vanwege de soft-touch afwerking.

De HTC is echter zeer solide en voelt net als een iPhone aan als een blok en niet als plastic meuk, wat je zeker bij Samsung bij elk toestel hebt. Wel vind ik de iPhone's altijd nog een flinke stap voor op afwerking hebben. Niet dat de HTC's slecht of minder goed zijn afgewerkt, maar wel minder mooi. Je ziet meer spleetjes en overgangen. Wederom puur design, maar het oog wil ook wat.

Helaas blijken veel HTC One X toestellen sim-kaart problemen te hebben, waarbij ze de sim-kaart totaal niet herkennen. Dit blijkt bij een goed werkend toestel ook na een tijd ineens te kunnen gaan spelen, waardoor de betrouwbaarheid (wat ik lees) niet erg vertrouwen werkt.

Ook valt het op dat de accu het lang volhoudt als je niks doet met het toestel, maar als je er mee bezig bent, gaat het ineens wel erg hard en hou je het geen werkdag vol. En dan heb ik het niet eens over spelletjes, maar simpelweg het gebruik van de telefoon met het scherm aan.

Heb jij ook een HTC One X 32GB Wit?

Reviews door de redactie

Dit is meer een anti-Samsung/Apple rant dan een review :)
Dat mag je vinden, maar ik heb de HTC vanwege de sim-kaart problemen dan ook niet lang kunnen gebruiken. En het is maar hoe je het opvat, ik ben inderdaad geen fan Samsung, maar is het verboden om in deze 'review' aan te geven wat ik van de concurrentie vind?

Ik noem ze allemaal op en de iPhone benoem ik zelfs positief. Je ontkomt er gewoon niet aan om een minder populair merk met de twee populairste merken te vergelijken.