WD My Passport My Passport 2TB Zwart Review

hellred666 18 januari 2013, laatste update op 18 januari 2013, 12.289 views

WD My Passport My Passport 2TB Zwart

Pluspunten

• stabiele schrijf .
  • voelt stevig aan.
  • 1 kabel voor voeding+data.
  • snel.

Minpunten

• 1 driver moet apart geinstalleerd worden.
  • HDD werkte niet meteen goed op mijn laptop.
  • kabel sluit niet heel goed aan in de HDD en is op en neer te bewegen.
  • kabel is kort.

Mobiliteit Score: 5
hallo allemaal,
ik heb deze HDD gekocht omdat ik graag een back-up van mijn systeem wou maken. en verder voor opslag van video bestanden.

op het moment dat ik de HDD aansloot werden er 2 van de 3 drivers geinstalleerd. de 3e driver moest appart geinstalleerd worden en de installatie file staat in een mapje op de HDD

na dat alle drivers waren geinstalleerd begon ik met het bestanden kopieren..
dit ging voor 30 seconden goed daarna was de verbinding weg en reconnecte de HDD automatisch weer. vervolgens ging dit zo door om de 5 seconde.

dus ik balen en de HDD terug brengen naar de winkel, alles netjes omgeruild ik neem de nieuwe mee naar huis sluit deze aan en na enkele seconden weer precies het zelfde probleem! dus ik maar op google zoeken wat het probleem kan zijn.. uit eindelijk iets gevonden op het internet waar uit blijkt dat dit een vaker voorkomende klacht is met bepaalde drivers die in windows 7/8 zitten. er stond ook een oplossing bij. (deze zal ik onder aan de post neer zetten) ik alle stappen uitvoeren die nodig waren (ongeveer half uurtje bezig geweest) maar gelukkig na dat ik alles klaar had wekt de HDD goed :)

ik heb deze HDD nu een aantal dagen en hij bevalt nog steeds goed, verder geen problemen meer mee gehad en de schrijf snelheden liggen rond de 130~140 MB/s

ik ben zeer te vreden over deze aankoop alleen vind ik het nog wel vervelend dat de HDD niet meteen werkt en dat er nog wel het één en ander uitgevoerd moet worden op bepaalde computers/laptops

voor de mensen die het probleem hebben dat de HDD spontaan reconnect tijdens bestand's overdracht:

1. Download & Install/Update Intel® USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver from here: http://downloadcenter.intel.com/Deta...?DwnldID=21129
Windows 8 Users you need to download 2 modded files, all info can be found here: http://plugable.com/2012/12/01/windo...st-controllers

2. Download & Install Renesas Electronics* USB 3.0 Driver from here: http://downloadcenter.intel.com/Deta...?DwnldID=19880

3. Run Renesas USB 3.0 Host Controller Utility and check the box "Disable USB 3.0 Power Management Functions" and click "OK".

4. That's It!

bedankt voor het lezen van deze review
dit is de eerste review die ik ooit heb geschreven als jullie tips of kritiek hebben hoor ik het graag
en sorry voor spelfouten en/of grammatica fouten. (of rare zins opbouw). 8)7

• Alienware M17x R4
  • AMD HD7970M
  • Intel Core i7~3610M
  • Samsung SSD 830 Series 256GB

Heb jij ook een WD My Passport My Passport 2TB Zwart?

De inhoud is belangrijker dan foutloos Nederlands schrijven. Goede eerste poging!
Inhoud is aardig, ik mis alleen nog het schrijven van veel kleine files ten opzichte van grote files. Denk aan muziek of foto's of andere vormen van data waarbij bestanden eerder in kb's dan mb's uitgedrukt worden.
Kun je iets meer vertellen over de kabel die niet goed in de HDD lijkt te zitten? Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn LaCie HDD die eruit knalt bij de minste of geringste beweging, ook omdat daar de kabel niet goed aansluit.
de kabel knalt er gelukkig niet uit bij beweging alleen lijkt het er op dat de connector iets op en neer kan bewegen. verder kun je rustig aan de kabel zitten tijdens bestand's overdracht de connectie blijft wel tussen de HDD en de computer.
als het nodig is kan ik straks anders wel even kijken als ik het op foto kan zetten?
Maw de bouwkwaliteit had wat dat betreft misschien wat beter gekund, maar heeft geen effect op het functioneren. Goed om te weten!
Ik denk dat het probleem inderdaad in de power management zit. Onder energiebeheer kun je "selectieve usb onderbreking" uitschakelen.
Is dus geen fout in de HD en hoort dus niet onder de - punten wat mij betreft.
de windows instellingen wijzigen heeft geen effect gehad. vandaar dat ik dit toch als een minpunt heb neer gezet maar dan wel er bij heb gezegt dat dat voor mijn laptop geldt.
Dank je wel voor je duidelijke review.

Ik ben ook op zoek naar een usb3 buspowered externe HD van minimaal 2TB en kom dan automatisch uit bij deze WD My Passport. Ik wil 1x per maand een backup maken en dan meenemen om op te slaan op een andere locatie dus het formaat en gedoe met snoeren is voor mij van cruciaal belang.

Zijn we nu weer terug in het pre-Windows95 tijdperk zonder plug n play? Nee toch hoop ik? Het is voor mij wel een reden om even af te wachten waar de concurrentie mee komt. Ik wil mijn HD ook eventueel gebruiken om presentaties e.d. te kunnen geven en dan moet de data direct overgezet kunnen worden zonder installatieproblemen op een bedrijfslaptop die ik nog nooit heb gebruikt en waar misschien nog Windows XP op draait.

Anyway, nogmaals dank voor de review!
Hoi,

Ik wil graag een WD My Passport 2tb kopen. Ik lees echter veel over updates die moeten worden gedownload voordat de My Passport het doet.

Ik ben erg benieuwd of de My Passport wel wordt gelezen door media players. Heeft iemand dit getest? Ik heb al een My Passport 1tb, en die wordt door alles herkend. Ik vraag me af of het kan zijn dat mediaplayers de WD My Passport 2tb misschien niet kunnen lezen?

Als iemand me wil helpen: dank! :)

Mvg,

Guoy
Hallo Guoy,

ik werk zelf bij de MediaMarkt op de service afdeling, ik heb daar nog nooit mensen terug zien komen met het probleem dat hun WD My Passport 2TB niet werkt op een media player. en deze HDD's worden wel veel verkocht bij media players. dus ik ga er van uit dat dit allemaal wel gewoon prima werkt.

mocht je het echt 100% zeker willen weten kan ik vanavond altijd even navraag doen voor je.

Mvg,

Hellred666
Hee Hellred666,

Zou je nog even op je werk willen dubbel checken of de My Passport 2TB gewoon werkt op mediaplayers? Ik wil hem voornamelijk daarvoor gaan gebruiken. Alvast bedankt! :)

Groet, Guoy
heey,

ik ben net vrij haha, ik heb het even na gevraagt en volgens mijn collega's zou hij goed werken in combinatie met een media player. en bij de service afdeling is het verder ook geen bekende klacht. dus als je hem gaat halen kun je er van uit gaan dat het helemaal goed moet gaan.

groeten

Hellred
Hee tof! Dank je wel Hellred666. Ik ben erg benieuwd! :)
Voor de mensen die denken op deze manier aan een goedkope 2.5" schijf van 2TB te komen, helaas... De schijf heeft geen SATA interface, maar alleen USB.

Zag het hier voorbij komen: http://gathering.tweakers...message/40921311#40921311 en vond het wel het vermelden waard
Na het lezen van het bovenstaande bericht is de "WD My Passport Ultra 2TB" een interesante optie tegen een kleine meerprijs, dit gezien de Ultra editie over een intern SATA-600 bus beschikt volgens de specificaties in de pricewatch: pricewatch: WD My Passport Ultra 2TB Grijs

Dit is voor mij een interessant gegeven wil ik bijvoorbeeld de schijf later gaan gebruiken als tweede hardeschijf in mijn laptop!