Sony Ericsson W960i Zwart Review

svanderfange 12 november 2010, 1.379 views

Sony Ericsson W960i Zwart

Pluspunten

• 8 GB geheugen
  • Goed werkend touchscreen

Minpunten

• Iets te kleine toetsen
  • Batterij gaat max 2 dagen mee bij intensief gebruik (nog altijd 1 dag meer dan mn nieuwe iphone)
  • Muziek aan/uit kost veel handelingen
  • Licht aan als losse functie verdwenen (wel bij foto beschikbaar)

Update 12-11-2010
Heb in juni de telefoon gegeven aan een vriendin, nadat ik zelf ben overgestapt op een iphone 3gs. Zij heeft m helaas om zeep geholpen door een onhandige actie. Tot die tijd heeft de telefoon perfect gewerkt.

------------------------------------------------------------------
Ik heb de telefoon nu ongeveer een maand in mijn bezit.
Hiervoor gewerkt met een SE K750i, welke mij 3 jaar goed bevallen is. Wel had ik besloten dat ik geen joystickje meer in mn volgende telefoon wilde hebben.

Een telefoon moet voor mij zo multifunctional mogelijk zijn, en de K750i was dat al aardig, en eigenlijk biedt de W960i bijna dezelfde opties, alleen allemaal beter.

Ik heb wel een gok genomen met een volledig touchscreen telefoon, maar tot dus ver werkt dat prima. De toetsvergrendeling gaat wel snel, na 20 sec niks doen is ie al vergrendeld, maar dat ik ook wel logisch. Het scherm is 2x zo groot als het vorige model, maar dat went heel snel. Als ik mn oude nu zie denk ik...jemig wat een klein schermpje.

Omdat het scherm zo groot is verdringt het de toetsen iets, die hadden van mij een tikkeltje groter mogen zijn.

Een van de fijne dingen op de K750i was een speciaal knopje voor muziek aan/uit. Dat hebben ze op dit model weggelaten...en met die snelle toetsvergrendeling, moet je (voor mijn gevoel) een hoop doen om de muziek aan of uit te krijgen. Verder werkt het wel heel goed.
De USB is rete snel, 8GB geheugen is natuurlijk erg lekker. Het rare is wel dat je moet kiezen als je de telefoon aan de PC hangt, of je de snelle of normale verbinding wil hebben. Kies je de snelle dan kan je bestandsoverdracht doen, kies je de normale, dan kun je synchroniseren met outlook. Beetje raar, maar het went.

Heb jij ook een Sony Ericsson W960i Zwart?

Je begint het te vertellen als zijnde een nadeel, maar het is verder wel logisch? Overigens kan je bij de K750i (ik heb atm er nog steeds een) gewoon instellen wat de vergrendel tijd is, als de W960i een verbetering van de K750i moet zijn, zal die dat vast ook wel hebben. ;) Dat lijkt mij dan weer niets anders dan logisch. :)
De muziek aan en uit kan ook met één handeling, gewoon met de headset :Y)
Je kunt bij bij verbindingen > USB kun je een standaard optie kiezen

En je vergelijkt de functies met de k750i en ik heb geen idee welke telefoon dat is, dus dan weet ik nog niks :+