Specificaties 7" (1024x600), Android 4.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos GamePad Grijs Review

wanker76 17 januari 2013, 2.180 views

Archos GamePad Grijs

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit = TOP
  • Als je eraan gewend ben fijne knoppen
  • Goed genoeg geluid

Minpunten

• Een mooiere oplader had best gekund
  • Accuduur had hoger mogen zijn
  • Geen automtische helderheid
  • Kan niet laden vanaf een accu/powerpack (heeft 2A stroom nodig)

Ik heb de Archos Gamepad nu ruim een week in huis en kan eigenlijk maar 1 ding zeggen : F*CKING AWESOME! Ik heb hem gekocht om 'oude zooi' (emulators dus) te spelen. Het zal aan mijn leeftijd liggen (bouwjaar 1976), maar ik ben een echte 'button basher' en vind touchscreenbesturing bij met name aktiespellen echt ruk. Ik wilde eerst een dock kopen voor mijn Asus TF201, zodat ik daar een USB gamepad op aan kon sluiten. Het was er nog niet van gekomen en toen zag ik dit ding.

De kwaliteit is prima in orde voor een tablet van ¤149,- ( Besteld bij Conrad, na 3 werkdagen in huis ) En nee, het is geen IPS Full HD scherm en nee, er zit geen bluetooth en gps op, maar als tablet om spellen mee te spelen zou ik hem iedereen aanraden.

Ik ben/was Nintendo Fanboy ( Inmiddels getrouwd en een dochtertje, dus minder Fanboy geld/tijd ) en wilde hem dus gaan gebruiken voor Nintendo emulators. Ik heb inmiddels de beste ervaringen met : GBC.EMU voor de Gameboy (Color), My Boy! voor de Gameboy Advanced en NESoid, SNESoid en N64oid voor de NES, SNES en Nintendo 64. Alleen bij de Nintendo 64 geven sommige roms wat problemen ook met de Mupen64plus. Vrijwel alle andere roms draaien probleemloos.

En nu komt het mooie : bij deze emulators hoef je de Archos Mapping Tool niet te gebruiken, want je kan zelf direct 'key mappen' en als je via de opties dan ook nog de virtuele 'on screen' gamepads uitzet, dan heb je dus alleen het spel op je scherm en niet die doorzichtige knoppen. Sterker nog, ik adviseer om via de Mapping Tool de vooringestelde knoppen te wissen, omdat dat problemen geeft i.c.m. de 'terug-toets' Als je dit doet heb je echt een superspelapparaat.

Ook heb ik, om een beetje met de vijand te heulen, de ePSXe emulator erop, draait oude Playstation spellen en hierbij is ook de Mapping Tool overbodig. Alleen net als bij de Nintendo 64 draaien niet alle roms even goed EN je heb absoluut een extra geheugenkaart nodig, omdat PSX roms/ISO zo rond de 500MB zijn per CD-Rom.

Als laatste ook nog Frodo, de Commodore 64 emulator erop gezet, zelfde verhaal : 'keymapping' en draait ook vrijwel alles. Uiteraard heb ik ook wat 'moderne' ( o.a. GTA 3, Vice City ) spellen erop en ook deze werken super met knoppen i.p.v. touchscreen, alleen is hier wel te zien dat het geen superdisplay is en zien dezelfde spellen er op de Galaxy S3 en de Asus TF201 echt mooier uit, ze draaien wel soepel.

Ook als tablet om het nieuws te lezen, email te tikken en bijvoorbeeld Facebook te bekijken voldoet hij prima. Al met al 1 van mijn betere aankopen en zelf vind ik dat je voor ¤149,- geen heel groot risico loopt

Heb jij ook een Archos GamePad Grijs?

Onderstaande opmerkingen zijn geen kritiek. Ik toon enkel interesse en geef tips waardoor de review voor mij nog interessanter word!

Fijn om te zien dat je een review schrijft over een dergelijk niche product!
Ik zou het erg fijn vinden als je de tekst in 3 of meer delen kunt opsplitsen. Ik raak halverwege het verhaal mijn aandacht kwijt, en het helpt voor mij (en ik denk voor meer mensen) enorm hun aandacht erbij te houden.

Je zou de review nog iets completer kunnen maken door het een en ander aan informatie te kunnen toevoegen. Als voorbeeld:

Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het product en de 'feeling' van de buttons. Voelen de knoppen hetzelfde aan als een game-boy of lijkt het meer op een PS controller?

Van wat voor materiaal is de buitenkant? Het lijkt op aluminium namelijk. Voelt het als goede kwaliteit?
Zitten de kabels voor HDMI aansluiten voor op bv je monitor of tv er ook bijgeleverd?
Wat is de schermtijd wanneer je hem gemiddeld gebruikt, of beter nog, wat is jou gemiddelde accuduur?
Is de gamepad gevoelig voor vingerafdrukken volgens jou?

Ik ben zelf ook een echte button-basher en hou van oldskool games dus nogmaals, erg leuk om te zien dat je de tijd en moeite hebt genomen om een review te schrijven!
Zoals je ziet heb ik de layout iets aangepast, inderdaad iets beter te lezen zo ;)

De kwaliteit is wat je mag verwachten voor ¤149,- De behuizing is volledig van kunststof en het zit kwa feeling meer in de hoek van speelgoed, door de kunststof is hij wel erg licht ( niet TE licht )

De knoppen voelen in eerste instantie wat goedkoop aan, ze 'klikken' en zijn niet zo 'zacht' als bijvoorbeeld een gameboy of gamepad. Dit was even wennen in het begin, maar na ruim een week valt het mij niet meer op en heb ik er niets op aan te merken.

Er zit geen Mini HDMI kabel bijgeleverd, maar die had ik zelf nog en was eigenlijk verbaasd over de kwaliteit, gewoon 1080P!, 60Hz, ziet er super uit. Vooral handig om bijvoorbeeld foto's te laten zien of een film af te spelen op een groot scherm. Uiteraard ook te gebruiken voor de games/emulators, maar deze worden dan wel erg 'pixelig', als je dat wil kan je beter een PC op de TV aansluiten met een gamepad. Verder zit er alleen een (reis)oplader (3 stekers) bij en een gewone micro USB ----> USB kabel.

Het scherm is net zo gevoelig voor vingerafdrukken als andere touchscreens, het is alleen wel kunststof en een geen Corning Gorilla Glass, dus wel krasgevoelig.

De schermtijd/speeltijd heb ik tot nu kunnen testen op iets meer dan 3 uur ( 1 'spelletje' Paper Mario 64 :-) ), de helderheid staat dan op 50%. Het opladen gaat wel snel ( ruim een uur ) en ja kan uiteraard ook spelen met de oplader in het stopcontact

Ik hoop dat al je vragen beantwoord zijn.
D'oh, zit ik heel uitgebreid antwoord te geven op jouw vragen, maar volgens mij ben je een moderator van Tweakers en waren het 'guidelines' voor een review en dus geen specifieke vragen. Ik vond het trouwens al vreemd, zo snel een reactie. Maar goed : voor de 'gewone' review lezers, hierboven nog wat extra info dus.
Nee ik ben geen moderator, ik ben gewoon erg geļnteresseerd in jou review en wilde voor mezelf wat meer informatie. Ik heb een dergelijk product nog niet eerder in een review gezien en wilde graag deze dingen persoonlijk weten.

Dat het dan ook bijdraagd aan de kwaliteit van de review, is alleen maar mooi meegenomen. Daarnaast ben je nooit verplicht om vragen te beantwoorden, maar je helpt mij (en andere tweakers) er wel mee ;-).

Bedankt voor het beantwoorden van m'n vragen!
Bedankt voor je review en de aanvullende info. Ik denk dat ik 'm ook maar "voor m'n dochter" aan ga schaffen ;-)
LOL, voor je dochter....
We weten allemaal dat je hem haalt voor je zelf.

Ontopic,
Ga deze denk ik toch halen zeer interesant apparaat.
Leuke tablet waar je ook nog goed op kan gamen.
DS spellen zijn er (nog) niet op te spelen?
Zit naar dit apparaat te kijken om alle Zelda spellen weer eens te spelen. Maar heb geen zin om de consoles van zolder te halen en zo de TV te gebruiken, terwijl het ook op een tablet kan.
leuk om de ervaring van een ander eens te lezen.
ik ben er nog steeds erg blij mee, net ff carmageddon geinstalleerd. echt super apparaat vind ik het
Gekke vraag, kan je de ziggo app proberen? Dan kan ik dit ding aan mn woman slijten :D
Heb een vraag,heb het apparaat, maar kan nu niet gta vice city installeren.
Hoe kan dit?
GTA Vice City lukt me prima, maar GTA 3 krijg ik er niet op.

Iemand enige uitleg hiervoor?