Specificaties 4,3" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC Windows Phone 8X Blauw Review

yochi 16 januari 2013, 1.040 views

HTC Windows Phone 8X Blauw

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Vloeiend
  • wp8 interface

Minpunten

• camera is iets minder maar zeker en vast niet slecht.
  • Batterij tijd mocht iets beter

Ik heb de HTC 8X nu ondertussen al een kleine maand in bezig (vandaag zijn we 16-01-13) en heb besloten een eerste review te schrijven. Ik heb besloten niet te diep in te gaan op detailles maar gewoon in grove lijnen alles wat me is opgevallen aan het toestel bespreken.

Uiterlijk:
Het toestel voelt zeer solide aan en je hebt het gevoel dat dit een toestel is dat je los in je broekzak kan steken zonder het te beschadigen. Je hebt niet de mogelijkheid om de batterij te vervangen het enige dat je kan open doen is de simkaart houder (dit met zo een speciaal klipje).
De toetsen van het toestel zijn zeer moeilijk in te duwen dit omdat ze zo goed zijn weg gewerk en je ze bijna niet kan zien wat wel zeer mooi is maar minder praktisch. Eens je de toetsen goed weet staan wen je daar wel aan. Een groot voordeel van wp8 toestellen is dat ze een apparte camera toets hebben. Ik zou niet meer zonder kunnen.

Beeldkwaliteit:
Het scherm van het toestel is zeker en vast boven gemiddeld. Ik heb hiervoor een Xperia S gehad en een Galaxy SII en vind dat het scherm beter is als deze twee toestellen. Ik heb wel nog niet de mogelijkheid gehad hem te vergelijken met de One X van htc. In verschillende reviews word gezegd dat dat scherm beter is ondanks dat ze toch gebruik maken van dezelfde hardware. De kleuren worden naar mijn mening goed weer gegeven. Juist had ik liever dat het zwart nog zwarter is. Dit zou zeer goed passen bij de zwarte wp8 interface.

Software
Qua apps is het echt niet zo erg als sommige mensen zeggen ok je mist hier en daar wel een app maar deze zijn allemaal al bevestigd dat ze in ontwikkeling zijn. En het google verhaal? Ja metro tube is net zo goed als de youtube speler op android. De enige app die ik enorm mis sinds ik van android ben overgeschakeld is Spotify maar binnenkort stap ik toch over naar Xbox music wat naar het schijnt even goed is.
Wp8: Hier valt niet op op te merken alles is vloeiend je merkt niets van gestotter en is zeer intu´tief. De zoekfunctie bij de apps dat je gewoon een letter moet aanklikken is ook zeer handig.

Batterijtijd:
Op gemiddeld gebruik zit ik tegen het einde van de dag aan 30% resterend. Dit vind ik goed genoeg voer mij want dan ga ik toch naar bed en ligt hij in de lader. Bij zwaar gebruik zal je denk ik wel moeite hebben om een dag rond te komen. Een dag in mijn ogen is van 7 tot 20 uur. Dit heb ik wel nog niet kunnen testen.
Als er nog meer vragen zijn kun je deze gerust stellen. Binnekort ga ik wat screenshots en fotos uploaden.

Heb jij ook een HTC Windows Phone 8X Blauw?

We zijn nu een jaar verder, kan ik je positieve verhalen een op een gebruiken in het nieuwe jaar, of zeg je van kijk even nog wat verder, ik ben wel van plan en WindowPhone aan te schaffen, app, vindt ik eigen niet zo belangrijk, het mij erom de goede integratie met Windows.
Gaarne jouw advies, het maakt mij niet zoveel uit wat voor merk, maar HTC heeft waar ik in een heel ver verleden 2004 een goede indruk achtergelaten.
Johan
Als je nog nooit Windows phone hebt gebruikt zul je zeker en vast tevreden zijn van WP, aangezien het allemaal net iets vloeiender gaat dan bij android. Persoonlijk zou ik wel voor een nokia gaan ipv een HTC, mijn broer heeft onlangs een nokia 725 gekocht en hier zitten echt veel meer exclusieve apps op zoals nokia drive en wat foto apps.

Wel mis ik dingen zoals als google now, google play en een 'echte' youtube app (metro tube is wel goed maar nog niet zo goed als youtube op android). Ook begin ik na een jaar het customizing te msisen, bij android kan je er een ROM op zetten en heb je een andere gsm bij WP zit je toch altijd met die tegels.

Als je nog specifieke vragen hebt aarzel niet ze te stellen!
Hoi Yochi,
Eigenlijk wil ik een Apple aanschaffen, maar die zijn zo belachelijk duur, omdat wij toch allemaal Windows gebruiken en de intergratie, leek mij dat een goede oplossing, vroeger ooit Windows Mobile gebruikt, het werkte wel, maar werd door, zogenaamde andere grootheden overvleugeld, nooit begrepen dat Microsoft dit volledig uit handen heeft gegeven.
Mijn Eerste ATF telefoon was een Nokia, dan praat je over een heel ver verleden, ik kreeg deze telefoon, omdat ik een nieuwe VW Golf had gekocht, je kon er een spijker me in een boom slaan, daarna werkte hij nog steeds goed.