Specificaties 15,4" (1280x800), 160GB - Bekijk alle specificaties

Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535 Review

b.sturm 7 juni 2008, 2.787 views

Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535

Pluspunten

• Mooie vormgeving en mooi afgewerkt
  • Partitie optie
  • Goede prestaties wat betreft internet en textverwerking
  • Mooi beeldscherm
  • Grote harde schijf
  • Relatief laag energieverbruik

Minpunten

• Geen beveiligde WiFi verbinding bij mobiel gebruik in energiebesparende modus
  • Geen aparte 'Home' en 'End' knop
  • Beperkte accuduur

Deze laptop heb ik nu twee maanden. Ik gebruik 'm met name voor internet en textverwerking in huis. Mijn vorige laptop (Toshiba Satellite 1135-S155) voldeed nog wel voor deze functies, maar was bijna vijf jaar oud en werd wat trager, dus tijd voor een nieuwe.

Mijn voorkeur ging uit naar een Toshiba, omdat ik daar hele goede ervaringen mee heb. Echter ik kwam bij deze Fujitsu-Siemens uit, vanwege de gunstige prijs/kwaliteit verhouding; ¤ 500.

Mijn ervaringen tot nu toe:

Laptop is relatief licht van gewicht en ziet er mooi afgewerkt uit. De sobere vormgeving vind ik persoonlijk mooi; zwart egale kleur, éénvoudige layout van toetsenbord, touchpad, aan/uit knop en geen overbodige knoppen.

Het installeren van het besturingssysteem duurt een tijdje (weet niet meer precies hoelang) en er wordt gevraagd om een partitie te maken, wat ik een welkome service vind, had dit niet verwacht.

In het gebruik is deze laptop snel met internet en textverwerking. Andere werkzaamheden weet ik niet. Hij is erg stil, ik hoor een licht blazen op de achtergrond en verbruikt gemiddeld 44 Watt in hoge prestaties modus tijdens het schrijven van deze review. Mijn oude Toshiba verbruikte 30 Watt.

Het toetsenbord voelt degelijker aan dan mijn vorige laptop, vanwege de vastere aanslag. Wel mis ik een aparte 'Home' en 'End' knop, hiervoor dien ik nu tegelijkertijd de 'Fn' knop in te drukken.

Het beeldscherm geeft over het algemeen goed beeld. Wel is op mijn scherm een vreemde horizontale lijn van ongeveer 10 cm te zien en vergelijkbare kleine lijntjes van ongeveer 1cm te zien in de rechterhelft van het scherm. Deze lijnen zijn mij in het begin niet opgevallen en ik vraag mij dan ook af of deze later ontstaan zijn. Ik vraag mij af of andere Esprimo gebruikers deze zelfde ervaring hebben. De inkijkhoek is voor mij goed.

De harde schijf is voor mij meer dan voldoende groot.

In de Windows Prestatie-index is de basisscore 3.0; processor 4.7, geheugen 4.2, grafisch 3.2, grafische weergave voor spellen 3.0 en primaire vaste schijf 4.9.

De ingebouwde draadloze netwerkadapter heeft een uitstekende ontvangst. Echter bij mobiel gebruik in de energiebesparende modus lukt het de laptop niet verbinding te maken met het beveiligde draadloze netwerk en blijft naar een beveiligingssleutel vragen. In de hoge prestatiemodus doet dit probleem zich niet voor. Ik vermoed dat in de energiebesparende modus het ontcijferen van de encryptie uitgeschakeld wordt om energie te besparen.

De accuduur is beperkt; ongeveer één uur.

Tot nu toe hebben zich nog geen vervelende situaties voorgedaan zoals bijv. vastlopers.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze laptop.

Heb jij ook een Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535?

Hy.
Ik heb vraag wat betreft de wifi.
Ik heb gisteren een Esprimo V5535 gekocht maar ik weet nog steeds niet hoe ik via mijn router kan internetten. Bij de Acer zit een schuifje wat je openzet en zo verbinding kunt maken met de router. Wie kan mij helpen?????met vriendelijke groet Claudy
He Claudy,is het al gelukt,same problem over here
heb je de processor vervangen want hij wordt standaard geleverd (zoals ik hem heb)
met een Celeron 570

Groetjes