Pioneer DEH-4400BT Review

RP_ 14 januari 2013, 5.991 views

Pioneer DEH-4400BT

Pluspunten

• Usb/aux/bluetooth
  • Parrot

Minpunten

• Demo
  • Menu structuur kan en moet beter

Geluidskwaliteit Score: 4
Hallo,

Een aantal maanden gelden zag ik een mooie dag aanbieding voorbij komen op twitter. Ik was al een tijdje op zoek naar een goedkope autoradio ± 100¤. Ik kon deze toen voor 60¤ kopen en heb dat ook direct maar gedaan.

What's in the box?

Standaard dingen zonder veel extra's handleiding en aansluitkabels. In mijn auto makkelijk te monteren.

Eerste gebruik

Radio werkte eigenlijk direct, en alles werkt ook goed. Radio zenders,Ipod, telefoon, bluetooth en parrot. Het is een fluitje van een cent. Het enige wat ik echt super slecht vind is de onduidelijkheid over het aan en vooral uitzetten van de demo. De handleiding is hierin echt slecht. Druk op m.c. knop als de radio uitstaat, maar de demo aan.

M.c. knop is de knop die het volume regelt. Deze moet je een aantal seconden ingedrukt houden. Dit staat ook het het wereldwijde web, maar dit bood voor mij geen uitkomst. Uiteindelijk heb ik de hele radio eruit gehaald Alle kabel eruit gehaald en de hele radio opnieuw geļnstalleerd. En toen zag ik het, het setup menu. Daarna kon ik de tijd, regio en die verschrikkelijke demo uitzetten. Waarom dit zo omslachtig moet is mij nog steeds onduidelijk Pioneer ! Zet gewoon alles in 1 menu en houdt het simpel.

Het geluid met mijn standaard boxen vind ik goed, een groot deel hangt hierbij van je eigen apparatuur af.

Het parrot gedeelte van deze radio vind ik echt goed. Ik heb de microfoon in mijn dashboard zitten en nog horen mensen mij prima.

volume knop en de knop om naar zenders te zoeken hadden net andersom moeten functioneren. Hiermee bedoel ik dat ik liever draai om zenders te zoeken, en liever op een knopje druk voor het geluid te regelen.
De prijs/kwaliteit vind ik meer dan behoorlijk.

Heb jij ook een Pioneer DEH-4400BT?

Dank je wel voor je review. Ik twijfel nog steeds. Ik kan deze radio van een vriend van mij overnemen voor ¤90 met alle kabels en zo.
dacht ik ook al. dank je wel.
Wat mij irriteert aan deze radio is dat soms (dus niet altijd) het geluid tijdens bellen bijna geheel wegvalt waardoor de persoon aan de andere kant nauwelijks nog te horen is.

Ik luister tijdens het rijden altijd naar de radio. De telefoon is altijd gepaird met de radio, dus zodra iemand mij belt of ik iemand ga bellen valt de radio uit. Soms is de audio kwaliteit prima (zoals je verwacht) maar soms dus ook als boven beschreven.
Hallo,

Dat zou goed kunnen, ik moet bekennen dat ik de laatste tijd de functie niet vaak gebruik dus zou het niet weten...

Groeten,

Roelof
Dat van die demo kan ik beamen. Ik heb al veel radio's ingebouwd, maar bij deze radio werd ik erg op het verkeerde been gezet. Als je de demo niet goed uitzet bij de setup lijkt het alsof je de radio niet uit kan zetten. Op internet vond ik vervolgens dat ik dan elke keer bij het uitzetten ook de demo moest uitzetten. Het klopt dat de radio dan uit gaat, maar dit leek me niet de bedoeling. Bij de setup dus goed de demo uitzetten, dan werkt het wel. Het is voor mij onbegrijpelijk waarom ze dit niet in een fatsoenlijke handleiding beschrijven.