Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Storm Scout Review

FlyingDutchMen 16 januari 2013, 329 views

Cooler Master Storm Scout

Pluspunten

• Makkelijk op te pakken door beugel
  • Strak design
  • Makkelijk kabels weg te werken
  • ATX,μATX)

Minpunten

• 5x3,5'' plaatsen.

Zeer tevreden over deze kast. Ik heb hem nu bijna een jaar en ben er nog steeds erg tevreden over.

*Opbouw kast*

Natuurlijk is het eerst wat opvalt het grote handvat boven op de kast. Deze is een mooi toevoeging van de kast vind ik zelf. Met lan-parties is het een kwestie vna kabels losse halen en oppakken maar. De handel is verstevigd zodat je de kast xonder bang te zijn dat die afbreekt op kan tillen. Voor de rest ziet de kast er mooi en strak uit. Er zit een mooie ruime plexiglazen side-panel in met twee plaatsen voor fantilatoren. De kast is vna binnen ook zwart wat erg mooi is als je ene side-panel hebt. Nog steeds hebben niet alle kasten dit.

*Harde schijven*

Voor de harde schijven zijn er 5x 3.5" plaatsen onderin vrij. Hierbij zitten gelijders die aan de zijkanten van de harde schijf kunnen worden geklikt. Deze worden dus niet geschroefd wat ik zelf erg fijn vind. Deze gelijders kunnen zo in de rails geklikt worden zodat ze er makkelijk in en uitgehaald kunnen worden. De harde schijven staan overdwars geplaats en kunnen emt de aansluitingen naar de sidepanel-kant over de andere zijkant worden gericht. Zelf heb ik de aansluitingen aan de zijkant zonder zijpaneel zodat de kabel-managment er zo mooi mogelijk uit ziet.

*Front*

Onderin zit een vaste front waar een 140mm fan geinstaleerd zit. Hier boven zitten vijf 5.25" plaatsen. Achter dit geheel zitten allemaal stoffilters die gewoon werken zoals het moet. Boven op de top zitten het frontpanel. Deze bestaat uit een power-knop, reset-knop, eSATA, 3,5mm-jack audio, 3,5mm-jack mic., 4x usb2.0 en een knop voor de fanlights. Opzich spreekt alles voorzich de extra knop komt iets minder vaak voor maar wat wel een leuk onderdeel is. Twee van de standaard fans hebben een extra aansluting die hierop gekoppeld staan. Met deze switch kunnen de lampen uit of aan gezet worden.

*Ventilatoren*

Standaard worden er 3 fans meegeleverd, en is er plaats voor 5. Een aan 140mm aan de voorkant. Achter kan een 120mm fan ana worden gesloten en hierboven op de voorkant gericht een 140mm fan. Op de side-panel kunnen er 2 worden geplaats. Helaas lukt het bij mij zelf net niet om twee ventilatoren te plaatsen op de sidepanel omdat mijn koeling te groot is. Alle 140mm aansluitingen kunnen ook 120mm fans aan. En er zijn twee fanitlatoren die dus een ondersteuning hebben voor het aan uit zetten van het fanlight.

*Fotos*

OP https://www.dropbox.com/sh/olfv1cr3vlsp60n/KjGeeXHCBm staan de foto's van mijn eigen kast . Hierop is te zien:

- Achterkant
- Algehele zijkant.
- De slots om de dvd-speler zonder schroeven vast te zetten.
- Het gat dat naast de voeding zit voor de kabels weg te werken.
- Een close-up van de aansluiting van de ventilatoren die de led's kunnen schakelen.
- De achterkant, uiteraard zitten hier zwarte slots bij. Ik heb deze zelf niet erin zitten zodat de warmte iets beter weg kan.
- De vantilator die boven in zit (ik heb de 120mm fan in gebruik. de gaten hiernaast zijn voor de 140mm.
- De frontpanel. Deze bestaat uit (van links naar rechts) Reset, Power, Hdd-led, Power-led, eSATA, Aan/uit knop leds in de twee ventilatoren, Headset, Microfoon en als laaste vier usb 2.0 poorten.
- Voorkant van de kast.
- Plaatje om een flopie-drive of fancontroller te gebruiken.
- Side-panel lights off.
- Side-pnale lights on.

Heb jij ook een Cooler Master Storm Scout?

Kun je er ook wat foto's bijzetten van hoe je eea hebt ingebouwd? Dat maakt je review een stuk uitgebreider en helderder.
Ja natuurlijk kan dat geregeld worden;) de foto's staan erop

[Reactie gewijzigd door FlyingDutchMen op 16 januari 2013 21:53]