Zotac ZBOX-AD06 Review

Josha872 12 januari 2013, 3.811 views

Zotac ZBOX-AD06

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Snel
  • Veel aansluitingen waaronder USB3
  • Positie brackets meegeleverd

Minpunten

• Open- en verwijderen van de systeemkast gaat wat lastig
  • USB poorten zitten bij desktop gebruik op de kop

Features Score: 5
Voor een klant heb ik een HTPC samengesteld op basis van de Zotac AD06. Deze review is dan ook slechts een handon :).

Geinstalleerd met een OpenElec installatie. Zoals wellicht bekend zijn voor de Fusion systemen speciale OpenElec builds beschikbaar. Totale installatie duur was circa 6 minuten, ideaal dus. Het systeem draait zeer snel en kan de meest exotisch grote MKV's afspelen, zelfs via Wifi.

Heb jij ook een Zotac ZBOX-AD06?

Ik sta op het punt dit systeem aan te schaffen om ook icm met OpenElec te gebruiken.
Hoe vloeiend draait het geheel met de Aeon Nox skin, en dan bij films grafisch de meest zware opties (de onderste paar uit de lijst)?

Bij mijn huidige NVidia ION systeempje(1ste gen) is er nog al eens wat lag bij snel scrollen.
De Aeon Nox skin heb ik wel ge´nstalleerd en dat werkte gewoon vloeiend, niets op aan te merken. Echter heb ik niet geprobeerd om de meest zware opties aan te zetten dus daar kan ik je niet mee helpen daar ik het systeem niet meer in mijn bezit heb.
Mag ik vragen hoe je wifi aan de praat heb gekregen, heb nu ook een AD06 met Openelec 3.0. Bedankt alvast.
Heb net een identiek systeempje gebouwd en OpenElec fusion build 3.0.3 erop gezet. Veel van mijn 1080p materiaal (via nfs-server) wordt echter niet goed afgespeeld. Continu extreem verspringend beeld (volgens mij geen framedrops).

Aan de ingewikkeldheid van de beelden lijkt het niet perse te liggen. "The Hobbit" speelt bijvoorbeeld goed, "Life of Pi" en "Eternal Sunshine of the Sportless Mind" niet. Na een reboot speelt hij die bestanden als ik mazzel heb dan weer goed af, maar switch ik naar een ander video die fouten oplevert, dan speelt hij alle boosdoeners weer niet mooi af. Mediainfo (codec) zijn gelijk bij goed en slecht afspelend materiaal.

Zie video-opname van het euvel: http://db.tt/43FZRm96

@Joshua872: Heb je misschien een aangepast config bestand gemaakt waardoor het allemaal soepel is gaan lopen?

Edit: meer ervaringen en link naar video

[Reactie gewijzigd door TinusXcentricus op 25 mei 2013 18:27]

Heb uiteindelijk de generic build ge´nstalleerd en in BIOS de UMA Frame Buffer Size verhoogd naar 512M of 1GB. Dat lijkt te helpen. All running smoothly now!