HP Pavilion dv7-7002ed Review

Ting87 11 januari 2013, 166 views

HP Pavilion dv7-7002ed

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Beeldkwaliteit
  • Geluid

Minpunten

• HDD - bottleneck
  • FN toets - bij alle HP's

Hele korte review van bovenstaande laptop.
Heb deze de 6de via V&A kunnen kopen voor een leuke prijs.
Mijn keuze was op deze gevallen omdat hij een aantal dingen heeft die ik van een laptop verlang:

2de Videokaart
Fingerprint
1080P LED
Numlock

Vooralsnog voldoet hij voor dagelijks gebruik met moeite.
Wat ik hiermee bedoel kan je aan de foto's zijn.
De laptop's die ik voor deze heb gehad (HP Envy 17 bijv) hadden dit probleem niet.

Ik zit op glasvezel en kan dus niet eens op volle snelheid downloaden omdat de HDD een bottleneck is.
Dat hij 5400rpm weten we natuurlijk, maar ik had niet verwacht dat hij van zulke "slechte" kwaliteit was.
Daarom heb ik na nog geen eens een week besloten de laptop al te voorzien van een nieuwe HDD.
Ipv de 5400rpm gaan we een 7200rpm hybride proberen.

Gebruikte toepassingen:

Daemon Tools - ISO gemounted
Explorer
Install Age of Pirates - Zie printscreen 1, een gemounte iso lezen gaat niet zo goed.
Internet Explorer - Download 1000mb.file - Zie printscreen 2

Ondanks de relatief slechte HDD, zijn er wel genoeg goede punten te vinden:
Het beeldscherm bevalt me goed, lekker helder en mooi van kleur.
Geluid, ding heeft beats maar heeft veel beter geluid dan mijn vorige HP die dat ook had, kan met dit ding prima een filmpje kijken zonder dat je het gevoel heb alsof je naar een CAM versie kijkt.
Ook de batterij doet het lekker, heb op hoge prestaties en constant de 630M ingeschakeld de 3 uur op batterij gehaald, beetje ITV kijken over wireless en daarna even spotify met speakers op 80%

Dit was het weer.

Heb jij ook een HP Pavilion dv7-7002ed?

Kan je er beter meteen een SSD bij stoppen

Het hoge prestaties schema levert niet echt hogere prestaties dan het "normale/balanced/gemiddelde" schema meestal vreet het alleen accu en maak je je laptop een hittepit
Klopt, maar een grote SSD kost wat duurder.
Daarvoor ga ik wel even sparen denk ik!
In een DV7 gaan toch twee schijven?
Mijnes niet, bracket + lange kabel is evt te koop op ebay met levering vanuit china...
Aanvulling: Met een snellere HDD (7200rpm) een hele vlotte laptop.
Net even Crysis 3 aangeschaft en gespeeld, vooralsnog gaat alles prima!