HTC Touch UK Zwart Review

Bobel 26 maart 2008, 1.212 views

HTC Touch UK Zwart

Pluspunten

• Touchflo
  • Design/formaat
  • Gebruiksgemak
  • Verbindings mogelijkheden

Minpunten

• Geen flits bij camera
  • Geen schrijfvlak i.p.v. toetsenbord

Ik heb de HTC P4350 Touch nu een klein tijdje in gebruik en ik moet zeggen niks meer dan lof voor dit handige kleine allerskunnertje.

De doos

Bij ontvangst viel mij op dat er al aardig wat in de de zat. Uiteraard de Touch zelf, maar ook een 1 gb mini sd, opberg zakje, lader, usb aansluiting, screenprotector, extra stylus en een headset.
Daarnaast zat er een dikke handleiding bij en de benodigde software.

De eerste test

Aangezien ik grote handen heb was het lastig om de mini sd en de sim kaart in het toestel te krijgen aangezien dit achter de zilveren sierlijst aan de zijkant zit, maarja daar kom je maar een keer. De accu was al opgeladen dus kon ik meteen beginnen.

Na de bekende introductie instelling was ik natuurlijk benieuwd hoe dat touchflo ging werken en ik moet zeggen dat werkt super. Zoals ik al zei heb ik grote handen, maar zelfs dan werkt alles soepel. Wat erg handig is is dat HTC hun eigen toetsenbord erbij heeft gedaan in de software. Deze toetsenbord lijkt op een gewonen mobiele telefoon toetsenbord met T9, dus bellen en smsen gaat super.

Voor het gewone PDA gebruik is de stylus wel nodig aangezien het vanaf daar weer gewoon normaal Windows Mobile is.

De software

Veel mensen zullen wel bekend zijn met windows mobile en ook hier werkt het niet anders. Wat ik wel handig vind is dat je kan instellen dat wanneer je op het kruisje van een programma drukt je kan kiezen of hij gewoon moet minimaliseren, helemaal afsluiten of wanneer je het kruisje ingedrukt houdt, dan pas afsluit.

Zoals al eerder gezegt werkt die Touchflo software prima. Dankzij deze software is het niet een hele tour om te kunnen bellen met een windows mobile gestuurde GSM/PDA/Smartphone.

Ik heb er ook een eindeloos online abonnement bij genomen en gelijkt werden mijn contacten voor msn opgehaald en mijn e-mails. Ook kreeg ik gelijk te zien wat voor weer het is en wordt. Heel erg handig.

Wat ik alleen heel erg jammer vind is dat je niet meer kan kiezen uit een schrijfvlak in plaats van een toetsenbord. Dit was voor mij heel handig aangezien ik dit al gewend was met mijn Ipaq en ik heb hetzelfde handschrikt als windows mobile. Erg jammer.

MP3 bestanden zijn heel makkelijk af te spelen via de software van HTC zelf waardoor het op een mp3 speler lijkt. Dus geen gedoe met windows media player. Ook zien filmpjes er goed uit. Voor in de trein is het meer dan voldoende en kun je er prima iets op bekijken.

De andere dan wel niet toegevoegde features

De camera is een 2 megapixel camera zonder flits. Dit laatste is wel jammer, maar de mensen die een fototoestel/smartphone willen hebben hun oog toch niet laten vallen op dit apparaat.
Ondanks dat het een 2 mp camera is maakt het toestel best goede foto's, maarja ik was een 1,3 mp camera gewend, dus dan is bijna alles mooier.

De wlan werkt super. Ik had gelijk contact bij mij thuis en ook wordt de GPRS dan afgesloten zodat je niet voor onverwachte kosten staat wanneer je een filmpje wil kijken.
Bluetooth werkt ook goed en snel. Ik had in een mum van tijd een mp3 van mijn laptop op mijn toestel gezet.

Jammer dat er geen GPS op zit, maar ik beschouw dit niet als een minpunt aangezien je gewoon een GPS muis kun kopen en hierdoor gaat de accu ook langer mee dan bij de concurrenten waar wel GPS op zit.

Ik ben meer dan tevreden met de HTC Touch. De touchflo werkt super en gemakkelijk i.s.m. bellen, smsen, mp3's luisteren en verbinding maken via andere wegen. Jammer dat er geen schrijfvlak op het scherm zit i.p.v. een toetsenbord en dat er geen flits op de camera zit. Maar al met al een dikke aanrader.

EDIT

Er zijn mensen die klagen over de snelheid van de processor. Deze is inderdaad niet al te hoog, maar genoeg voor dit apparaat. Maar zo net heb ik de processor overclockt en nu loopt hij echt als een zonnetje. Voor de hoe en wat zie het forum.

Heb jij ook een HTC Touch UK Zwart?

Reviews door de redactie

Dag Bobel,

ikzelf ben nu al een tijdje in het bezit van een de mooie HTC Touch.

en ik moet zeggen, hij bevalt me super!!
ik heb al een XDA, nokia 7710 en XDA Mini versleten
en ik moet zeggen dat dit by far het beste toestel is.

Dankzij WM 6 is de compatibaliteit van programma's super goed..
dankzij xda-developers.com heb ik altijd de nieuwste roms en programma's

door deze site kun je zeker een schrijfvlak ipv het toetsenbord gebruiken..
het is mij wel gelukt in ieder geval!

door de komst van ftouchsl is het gebruiksgemak nog veel groter!!

vind het een super telefoon, super mp3 speler, super video speler, super tomtom, super agenda, kortom, supper ding :)
Bedankt voor de site. Ik ga gelijk zoeken naar dat schrijfvlakje, want dat mis ik toch wanneer ik wat in mijn agenda wil zetten aangezien dit de snelste manier is. Het lijkt namelijk dan of je iets in een gewone papiere agenda zet.