MadCatz MLG Pro-Circuit Controller Zwart Review

Frank1973 10 januari 2013, 806 views

MadCatz MLG Pro-Circuit Controller Zwart

Pluspunten

• Naar eigen inzicht te configureren.
  • Super performance.
  • Ligt erg goed in de hand.
  • Is ook voor de PS3 te verkrijgen.

Minpunten

• Select en startknop niet erg handig geplaatst.
  • Prijzig ( hoeft niet voor iedereen een minpunt te zijn )

Allereerst, ik ben een gamer van het eerste uur.

Zo heb ik ervaring met alle consoles en handhelds, ik weet wat er op de markt is en ik heb ook al vanalles geprobeerd.

Mijn huidige setup, is de xbox 360 met een Astro Mixamp en een Beyerdynamic MMX300 headset, daarmee is ook de controller getest.

Vooraf aan de Madcatz heb ik de volgende contollers gehad:

De originele wat bij de xbox kwam. ( geen aan en opmerkingen over )

De Razor Tournament, duur / veel plastic / en niet echt betrouwbaar ( ging vanzelf naar links )

De special edition MS controller ( grijs ) hierbij kon je de D-pad omhoog en omlaag zetten verder een fijne controller. Alleen draadloos.

De madcatz komt met een mooie verpakking met de volgende inhoud:

Inhoud verpakking

Pro Circuit controller
3-delige Pro Circuit controller frontplaten-set
3-delige Pro Circuit controller frontplaten-set (mat)
L-vormig gebruik voor achterkant van de controller
Gebruik met ruimte voor twee gewichten voor de achterkant van de controller 2x 35g gewichten
2x ProX Analog Stick modules
ProX D-pad module
2x ProP analog Stick modules
PROP D-pad module
Headset adapter ( voor bijvoorbeeld Trition/Turtle beach headsets )
ProCable (3m)
ProCase

De controller is helemaal naar wens zelf te configureren wat betreft de D-pads en Analoge sticks, maar ook het gewicht en de looks. Alles werkt heel simpel en spreekt voor zich.

Zelf prefereer ik naar de standaard setup van de originele xbox controller, alleen heb ik de D-pad gebruikt van de PS3.

Bouwkwaliteit

Kan ik redelijk kort over zijn, goed tot zeer goed. Het is natuurlijk plastic maar het voelt veel beter aan dan bv de Razor.

De knoppen voelen goed aan, de triggers zijn zeer gevoelig wat voor een FPS perfect is.

De kabel is 3mtr lang en wordt aan de controller geschroefd.
De mic werkt ook perfect icm de Astro Mixamp. ( de meeste MLG spelers spelen met de Astro ) Voor andere headsets is een verloop meegegeven.

Ergonomie / Vormgeving

Zelf heb ik grote handen, de Madcatz is van redelijke omvang en ligt lekker in de hand.
Het enige minpuntje is dat de Start en de Select knop niet meer in het midden zitten van de controller maar aan de bovenkant. Voor BF3 spelers lastig als ze willen spotten of snel hun score willen bekijken.

Afneembare voor- en zijplaten
De voor- en zijplaten kleven goed magnetisch op de controller en kunnen eenvoudig worden verwisseld.
Pas de controller aan uw eigen stijl of uw teamkleur aan. ( zijn te bestellen )
Meegeleverd zijn matte en glanzende frontplaten.

Optionele skins bieden u de unieke mogelijkheid, het volledige uiterlijk van uw controller zo aan te passen dat u hem echt uw eigen kunt noemen.

De prijs is fors, maar je krijgt er ook wat voor terug ( vind ik ) Nu te hopen dat de nieuwe xbox deze controller ook blijft ondersteunen.

• Xbox360 slim
  • Astro mixamp

Heb jij ook een MadCatz MLG Pro-Circuit Controller Zwart?

Ik vind analoge sticks van de standaard Xbox controller vrij veel tegendruk geven bij het bewegen. Die van de playstation zijn veel lichter te bedienen. Hoe zit dat bij deze controllers vergeleken met de andere controllers die je gebruikt hebt?
Deze controller is ook redelijk stroef wat ik zie als een voordeel zeker met richten, schiet je niet gelijk alle kanten op.. Er zitten ook PS2/3 sticks bij en die zijn veel soepeler..

Bij de Razor Tournament kun je de analoge sticks op stroefheid draaien, dus heel losjes of heel veel tegendruk..