Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB Review

Douwe TNewbie 26 maart 2008, 1.311 views

Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB

Pluspunten

• Via usb2.0 snel

Minpunten

• eerste exemplaar defect, wel goed vervangen

Harde schijf 2 weken geleden gekocht bij Alternate. Ik gebruik'm als een externe harde schijf, icm met een Sharkoon behuizing.
Na aankoop had ik problemen de schijf te formateren. Na 2 minuten viel de verbinding weg. Bovendien was er bij het opstarten van de schijf een schrapend geluid te horen. Na 3 mislukte formataties werd de schijf helemaal niet meer herkend.
Om uit te sluiten dat het aan de behuizing lag, heb ik een tweede behuizing gekocht. Hier was hetzelfde probleem: de harde schijf werd niet herkent.
Even contact gehad met Alternate en de schijf opgestuurd. Zeer spoedig werd mij een nieuwe harde schijf verzonden. Deze doet het zonder problemen en doet wat 'ie moet doen.
Over snelheid durf ik geen mening te geven, omdat ik deze schijf via USB benader. Uiteraard is USB 2.0 sneller dan USB 1.1.

• Sharkoon Rapid-case USB2.0 Sata
  • Windows XP

Heb jij ook een Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB?

Geen oordeel over de betrouwbaarheid?
lijkt me ook knap lastig na 2 weken een schijf te hebben die ook nog eens kapot is geweest!

[Reactie gewijzigd door swtimmer op 26 maart 2008 15:12]

Ik heb deze hardeschijf vorige maand bij Alternate gekocht.
De eerste hardeschijf was bij mij ook kapot.
De verbinding viel idd weg (en aangezien ik windows erop geinstalleerd had chrashte de hele PC). geen detectie meer in de BIOS. E.C. Error en zulke dingen.
Ik heb hem toen terug gestuurd naar Alternate en een nieuwe ontvangen, weer hetzelfde probleem.

Toen heb ik gemaild en 2dagen later antwoord gekregen dat Alternate een 'slechte' levering had gehad van Samsung en dat ze allemaal kapot waren. Mogelijk had jij dus er dus ook nog 1tje van die levering.

Aangezien ik ook al gebeld had na mijn mailtje had ik al afgesproken dat ik iets anders mocht kopen, dus ik heb zelf nooit een (goed)werkende HD753LJ gehad.

Naar mijn mening maakt de schijf weinig geluid, iig minde dan mijn seagate die nogal ratelt af en toe. Temperatuur kan ik niet meten denk ik met mijn moederbord. kan het iig nergens zien, zelfs als SMART monitor staat ingeschakeld, maar hij was iig minder warm dan mijn seagate(7200.9 320GB).
Met de benchmark van HDTune is hij echt zo snel als je op internet ziet en prijs is gewoon geweldig =)
Damnn ik heb ook zo een schijf in bestelling maar wel bij zercom. Ik twijfel. :?
Voor zover ik de reviews op internet heb bekeken zijn de resultaten best netjes, als je bv kijkt naar HDtune, en andere benschmark progjes. Maar als je googled op errors icm deze hdd dan zie je wel meer mensen met problemen. Ik zou gewoon hopen dat dit binnenkort over is, en iedereen fijn zijn opslag kan vergroten. :Y)
Er is altijd wel een kans dat je een kapot product koopt. Ik vind het juist netjes dat hij de score daardoor niet verminderd, hij heeft immers een werkend exemplaar gekregen. Foutjes kunnen voorkomen, zo zal de auteur van deze review vast ook wel hebben gedacht.