Specificaties 23" @ 1920x1080 (IPS, 14ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 235PQ2ES Zilver Review

biginski 9 januari 2013, 497 views

Philips 235PQ2ES Zilver

Pluspunten

• De Philips geeft een vlijmscherp beeld en de kleuren spatten er vanaf. Ik zie nu eindelijk wat mijn fotocamera (Nikon D90) kan.
  • De monitor heeft via de software heel uitgebreide instellingen en naar gelang je activiteit kan je een profiel instellen. Dit gaat zeer snel.
  • Ik hoefde de monitor nauwelijk bij te stellen voor de kleurechtheid, de helderheid en het contrast. De vormgeving met - in mijn geval - zilveren omlijsting ziet er gelikt uit. Verder beschikt de monitor over ingebouwde speakers. Aansluiten kan met VGA/DVI en gaat heel simpel omdat de monitor 90 graden gekanteld kan worden. Overigens bestaat de mogelijkheid het beeld automatisch mee te laten kantelen.
  • Ik ben zeer tevreden over deze monitor.

Minpunten

• Een kleintje: de tiptoets van aan/uit moet precies op de goede plek aangetikt worden.

Al een tijd op zoek naar een IPS monitor, omdat ik veel met m.n. foto's werk en af en toe met film. Een IPS monitor heeft een zeer brede kijkhoek, waardoor je de kleuren, helderheid en contrast vanuit verschillende posities goed zichtbaar blijven. Dat maakt, dat het bewerken van foto's op een juiste wijze plaats kan vinden en je niet hebt dat ze op een andere monitor daardoor opeens te licht of donker worder.

Heb jij ook een Philips 235PQ2ES Zilver?