Logitech Harmony 1100 Advanced Universal Remote Review
Er is al een uitgebreide review, waar ik weinig aan heb toe te voegen. Ik wil graag met name mijn ervaringen met de ondersteuning door logitech op dit apparaat melden.
De apparaatondersteuning is behoorlijk goed, meeste apparaten worden herkend. twee opmerkingen nog, omdat daar vaak vragen over zijn:
Marmitek x10 wordt niet draadloos ondersteund, de codes worden alleen via IR verzonden. Je moet er dus een IR ontvanger voor x10 bijkopen.
ZWave wordt op geen enkele manier ondersteund.
Updates voor dit apparaat zijn er niet en zullen er niet komen. De grafische mogelijkheden zijn enorm beperkt, de ingebouwde icoontjes zijn met name voor de amerikaanse markt en zullen voor de gebruiker hier geen toegevoegde waarde hebben. Je bent ook niet...
Pluspunten
Als het werkt is het mooi. Duur maar mooi. En gebruikersvriendelijk als het eenmaal goed is geprogrammeerd.
Minpunten
Het is nog allemaal niet zo makkelijk als men belooft, grafische mogelijkheden zijn zeer beperkt. Updates van de software zelf is er niet, en hoewel er ruimte is om zelf icoontjes te maken, blijft dat beperkt tot de voorkeurszenders. Andere icoontjes zijn onbeholpen en beperkt. Ook het niet ondersteunen van ZWave is een enorme misser. In tegenstelling tot de goedkopere afstandsbedieningen van Logitech zijn macro's ook niet mogelijk op deze. Het vinden van het telefoonnummer van de support voor de 1100 online is niet makkelijk: 0800-0226903, nederlands/vlaams. De reden dat ik een onvoldoende voor de ondersteuning geef is het slecht of niet reageren op klachten, slechte afhandeling van klachten, en bij problemen niet thuis geven. De ondersteuning voor de diverse apparaten is echter wel voldoende.
Eindoordeel
De apparaatondersteuning is behoorlijk goed, meeste apparaten worden herkend. twee opmerkingen nog, omdat daar vaak vragen over zijn:
Marmitek x10 wordt niet draadloos ondersteund, de codes worden alleen via IR verzonden. Je moet er dus een IR ontvanger voor x10 bijkopen.
ZWave wordt op geen enkele manier ondersteund.
Updates voor dit apparaat zijn er niet en zullen er niet komen. De grafische mogelijkheden zijn enorm beperkt, de ingebouwde icoontjes zijn met name voor de amerikaanse markt en zullen voor de gebruiker hier geen toegevoegde waarde hebben. Je bent ook niet vrij een icoon bij een aktiviteit te zoeken, je zult genoegen moeten nemen met de oubollige icoontjes die erin zitten.
Dan de software die erbij zit: Ondanks dat het redelijk helder is, zul je bij een beetje configuratie een behoorlijk aantal uren kwijt zijn voordat alles aan je voorkeuren is aangepast.
Het grote nadeel van de software is, dat alles in een online database van logitech wordt opgeslagen. Het maken van een backup is daarbij niet mogelijk. Elke wijziging in de configuratie is definitief, je kunt niet terug naar een eerdere of andere configuratie.
Als de database door storingen offline is, wat enkele weken achter elkaar is gebeurd, kun je dus helemaal niets veranderen. Logitech geeft hierbij geen ondersteuning.
Door een actie van ene Davy de R van de support afdeling is een hele activiteit gewist bij mij. Jammer dan, kunnen ze niet verhelpen want ze hebben echt geen backups, en zoals ik al aangaf, zelf een backup maken kan niet. Kan ik allemaal zelf weer gaan programmeren.
Heb jij ook een Logitech Harmony 1100 Advanced Universal Remote?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
[Reactie gewijzigd door Jan-Remco op 25 juli 2024 01:49]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn