Recom Powerstation Groen, Zwart Review

udybees 28 maart 2008, 898 views

Recom Powerstation Groen, Zwart

Pluspunten

• uitklapbaar zijpanel waardoor je gemakkelijk bij mobo kan
  • voldoende casefans meegeleverd
  • stoer uiterlijk
  • side forcebar om je videokarten op zijn plek te houden ( mooi voor lanparty's)
  • geen gereedschap nodig bij het inbouwen van hd's en dergelijke
  • blauwe lampjes;-)
  • goede kast voor dit geld.

Minpunten

• meegeleverde fans zijn wat luidruchtig
  • met 2 x 8800 weinig airflow voor de onderste kaart ( tja tss geen bigtower)

ALGEMEEN:

Bij het bouwen van een nieuwe pc hoort natuurlijk ook een nieuwe kast. Voor het bouwen van mijn nieuwe gamepjoeter heb ik gekozen voor de RECOM POWERSTATION.
Ik heb gekozen voor de Recom omdat deze in verschillende reviews op bv hardware.info als een van de beter kasten tevoorschijn kwam.http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGNkbJibmJnK/viewproduct/Recom_PowerStation/
Vooral de prijskwaliteits verhouding en het inbouwgemak sprak mij erg aan.

INHOUD VAN DE VERPAKKING:

Je krijgt de Recom geleverd in een enorme doos waarin jouw nieuwe kast stevig is verpakt. Piepschuim houd de kast stevig om zijn plek en alle zijpanelen ed zijn voorzien van een beschermende folie.
Naast de kast vind je nog een toolbox met daarin een scala aan schroefjes, hdd brackets, tyrips en een kleine kruiskopschroevendraaier om je insteekkaarten vast te zetten.
ook aan de koeling is gedacht, de benodigde casefans ( 4 x 80mm) zijn ook bijgeleverd. De 120mm fan aan de voorzijde is reeds bevestigd in de kast.

UITERLIJK:

De recom powerstation is leverbaar in een aantal kleuren waaronder zwart met groene leds, zwart/ zilver met blauwe leds ( mijn keuze) ook kan er worden gekozen voor een window in het zijpaneel of gewoon een dichte plaat. De recom is voorzien van een wegklapbaar voorpanel waarachter de drive's, knoppen en bv het diskettestation te vinden zijn. Achter dit panel bevind zich ook de grote 120mm fan die verlicht word ddor een led. De kast is gemaakt van aluminium, enkel het voorpanel en het window aan de zijkant zijn van kunstof. Ondanks dat het kunstof voorpanel wat licht en gooedkoop aanvoelt maakt het geheel op mij een degelijke indruk.
Door de blauwe leds, het het zijpanel en de zilvere balk aan de voorzijde heeft de \Recom een stroere uitstraling. Uiteraard valt er over smaak niet te twisten dus vind je hem erg mooi ofwel erg lelijk.

INBOUWGEMAK:

Dit is het gedeelte waarop de Recom in vele reviews en ook in mijn ogen erg goed scoort. Alle hdd's en andere drives zijn toolfree in te bouwen. daarnaast heeft deze kast de mogelijkheid om bijde zijpanelen neer te klappen zodat je ook erg goed bij je moederbord en dergelijke kan.
De unit waar je je hdd's in plaatst is eenvoudig naar buiten te draaien zodat je erg gemakkelijk je harde schijven daarin kan klikken met de bijgeleverde brackets, en je de benodigde kabeltjes kan aansluiten. Helaas zijn niet alle hdd's plekjes te beruiken als je erg grote videokaarten gebruikt zoals de 8800's. In mijn geval ( 2x 8800 gts in sli) zijn slechts drie van de vijf drive's ook daadwerkelijk te plaatsten omdat zij anders tegen mijn videokaarten aankomen.
Ondanks dat ben ik erg te spreken over de uitbreidingsmogelijkheden en inbouwgemak b=van deze kast. Zeker het neerklappen van de zijpanelen is een uitkomst. Zelfs met een scythe Mugen aan je mobo kan de kast aan de kant van je mobo nog simpel open en dicht. ( als heb ik er wel voor moeten kiezen om de scythe zijdelings te monteren, iets wat de koeling niet erg lijkt te hinderen) het op en neer klappen van het zijpaneel met daarop je mobo kan met alle insteekkaarten geinstaleerd omdat een gedeelte van de achterkant meebeweegd ( zie foto's)
Ander mooi ding van deze kast is de sidebar die je tegen je videokaarten aan kan drukken waardoor je deze vast zet. Handig als je da kast nog al eens vervoerd naar bijvoorbeeld een lan party. Aan deze sidebar is een 80mm fan bevestigd die een koel briesje over je kaart(en) laat waaien. Zeker in een sli opstelling geen overbodige luxe.

GELUID EN AIRFLOW:

De grote 120 mm fan aan de voorzijde blaast een flinke stroom lucht over je hdds naar binnen toe, en doet dit met een zeer aceptabele geluidsproductie. De beide fans in de sidebar en zijpaneel nemen het daar over en samen met de fan die aan de andere zijkant over de 3,5 inchbay zit zorgt dit voor een goede luchtstroom richting de outtake fan. In mijn geval doe de schythe die ook naar achteren blaast daar nog een schepje boven op. Al met al dus een zeer acebtabele airflow in de kast. nadeel is dat de bijgeleverde 80 mm fans enigzins luidruchtig zijn en door de 4 pin molex aansluitingen ook niet in rpm te regelen zijn. Het is dus zeker aan te raden om deze te vervangen door wat stillere en te reguleren exemplaren.
Waneer er word gekozen voor een sli opstelling met grote kaarten ( 8800/9800 of flinke ati's) moet je er rekening meehouden dat de onderste kaart ligt te stofzuigen op de bodem van de kast. Wegwerken van kabels voor een optmimale luchtstroom is in dat geval aan te raden.
Helaas is er in de Recom niet de mogelijkheid om kables weg te werken achter het mobo zoals dat bij bijvoorbeeld de stacker wel kan. Modulaire voeding is dus wel een pre.

Temps @ stock @ idle @ load

Mobo 32 C 37 c
cpu 34 C 48 c
vga 1 ( bovenste) 52 71 c
vga 2 ( onderste) 57 79 c

CONCLUSIE:

Erg degelijke kast voor onder de 100 euro. In deze prijsklasse absoluut onovertroffen in uitbreidingsmogelijkheden, koeling en instalatiegemak. Nu ik echter aan het uitbreiden ben gegaan heb ik de limiet van deze kast qua ruimte en koeling wel gevonden denk ik. Een echt higend game systeem kan je beter in een bigtower o.i.d bouwen. Zelf heb ik meer dan een jaar plezier gehad van deze kast en heb geen dag spijt gehad van de aanschaf. nu het vakantiegeld er echter aan zit te komen ga ik op niet al te lange tijd over op de coolermaster Cosmos 1000.
stay tuned voor een review over deze kast.

Heb jij ook een Recom Powerstation Groen, Zwart?

dit is mijn eerste review over een kast, daar ik er binnekort nog een wil gaan schrijven graag wat input???!!
Late reactie, maar toch.

Mooie productreview, ziet er goed uit ;) overzichtelijk en genoeg informatie. Ik ben van plan om in Januari (na Kerst en mijn verjaardag $$$) een nieuwe pc aan te schaffen. Mijn nieuwe pc, die ik zelf bouw, wordt na het lezen van deze review bijna zeker weten in een Powerstation gebouwd :9

Ik had alleen een vraagje: Zou je jou videokaart(en) willen opmeten voor mij? Want ik zou het wel erg jammer vinden als ik dalijk mijn nieuwe pc heb, en mijn VGA dr niet inpast ;( Welke dat word weet ik nog niet btw.

bvd,

D422