Packard Bell iMedia X1150 Review

Gijs007 25 maart 2008, laatste update op 30 januari 2009, 1.511 views

Packard Bell iMedia X1150

Pluspunten

• prestaties
  • vista
  • raid support
  • geluid kwaliteit
  • groot scherm

Minpunten

• ram of moederbord is niet dual channel.
  • raid 0 word niet standaard ingesteld.
  • Windows vista home premium 32 bit(i.v.m 64 bit)
  • geen oc opties in het bios
  • geen echte grote minpunten behalve dat de harde schijven soms veel lawaai maken

Features Score: 5
specs:

Merk en Type
Merk Packard Bell
Type iMedia X1150
Technische Specificaties
CPU Type Intel Core 2 Quad Q6600
Geheugen Grootte 2GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Hardeschijf Grootte 500GBx2 raid 0
Verbinding (overige) Modem, 2x PS/2
Besturingssysteem
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium x64
Bijzonderheden
Bijzonderheden 512MB gddr3 grafischekaar met turbocachet,geen dual channel mobo/ram,bios update om 4GB ram te ondersteuenen
Monitor
Schermresolutie 1680x1050 (WSXGA+)
Beeldverhouding 16:10

inleiding

btw: dit is mijn eerste review :o

ik heb deze pc gekocht omdat mijn oude systeem (medion 8080: p4 3ghz ati 9800pro) beetje te traag werd voor games.hij is wel ruim 4 jaar meegegaan :)

heb dit nieuwe systeem bij ITS gekocht omdat ze hem niet op voorraad hadden heb ik wat korting kunnen afdwingen :+

note: ik draai in raid 0 maar zonder raid is het systeem ook best snel.
note: 32 versie draait ook als een speer behalve dan dat norton word meegeleverd maar ja das gewoon even deinstaleren)

Features:
er zat al een scherm bij 22inch 1680x1050 dat is dus behoorlijk groot 8-)
de intel core 2 quad is ook zeer snel het enige wat tegen valt is dat het ram niet dual channel is waardoor mijn score in vista op 4.7 blijft hangen(cpu en harddisks zijn 5.9 :9 )

bios ondersteund raid(0,1,5,0+1 aka 10)

helaas geen vista installatie dvd meegeleverd.

Prestaties

zeer goed enige spel dat ie niet aan kan is crysis :Y)
en dat lukt ook wel redelijk op lagere resoluties :)
in een virtual pc start xp("koude start" in 10 seconden inclusief bios scherm en inloggen)

het bios ondersteund helaas geen overclocken.

misschien binnenkort nog een 3d mark als ik weer internet heb(zit nu op andere pc)

Bouw kwaliteit en afwerking
: niks op aan te merken is dus gewoon prima.

Design
ik vind het systeem er mooi uit zien en is ook zwart zo als de meeste consumenten pc's op het moment.
btw: in het donker is het licht effect van de aan/uit schakelaar en scherm erg mooi :+

Ergonomie
het toetsenbord is fijn alleen jammer dat er geen knoppen op zitten om naar het volgende/vorige nummer te gaan in wmp(handig tijdens gamen als je muziek luistert tijdens het gamen :+ )

Stabiliteit & betrouwbaarheid
als je shift ingedrukt houd hoor je soms vervelende piep geluidjes(vervelend tijdens bf 2142 als je wil rennen)en het bios ondersteund max 2 Gb ram.
dit is opgelost door een bios update :)

systeem is verder gewoon stabiel geweest en geen problemen mee gehad.

Ondersteuning
mijn 22inch scherm had een dode pixel hebben ze bij ITS meteen vervangen :)

op de website kun je ook veel software downloaden(note: sommige drivers en zo zijn niet up to date dus ik download het gewoon direct van de fabrikant)

Prijs: is redelijk het viel wel tegen dat het moederbord niet dual channel is hier moet ik nog achter komen.

weet niet waar ik dit moet neerzetten maar goed: de harde schijven maken nog al veel lawaai maar dit wendt wel na een tijdje(opgelost na vista sp1 en index service uitgzet nu is het veel minder)

binnenkort nog wat foto's en update 's

update: heb er nu een saphire ati 4670 1Gb in zitten.
ik ben van plan binnenkort een dfi lanparty to kopen.

• a4tech game mouse x7(2500dpi)
  • x10 remote van oude medion systeem
  • Windows Vista

Heb jij ook een Packard Bell iMedia X1150?

Het zou iets makkelijker zijn als je bovenaan je review alle specs zet, dat is wat makkelijker als je aan het lezen bent want dan kan je tussendoor even je specs checken, als je bijvoorbeeld zegt dat hij crysis een beetje aankan

Voor de rest goede review
staat onder aan die komen binnenkort :)

de minpunten zijn niet zon grootte min punten :P
want mensen die dat echt nodig hebben zullen wel zelf een systeem samen stellen 8)7
Je kan er altijd nog een ander moederbord in doen !!Een met wel dual channel!!Ik heb sinds 3 weken dezelfde pc !!Ik heb trouwens een score van 5,1 !!En bij mij draait crysis ook op de hoogste resolutie goed !!
5.1 met een nieuw mobo zeker?
welke heb je dan?

ik denk zelf aan een dfi lanparty jr p45 mobo.
maar ik weet niet of die er in kan.