Specificaties Rad. HD7970 (1,05GHz), 3GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GV-R797TO-3GD Review

Rhodan 9 januari 2013, 696 views

Gigabyte GV-R797TO-3GD

Pluspunten

• Snel.
  • Stil, onder gamen kan je hem wel horen als je er op let, maar niet irritant, in ieder geval een stuk stiller dan mijn vorige keer.
  • Goede warmte afvoer, ook voor de kast zelf.

Minpunten

• Nog niet ontdekt.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Niet echt een review, maar gewoon wat opmerkingen.
Vorige week mijn "oude" Gigabyte 6870 kaartje vervangen voor deze videokaart.
Ik ging met 3dmark 11 van rond de 4200 puntjes naar 8100 punten en dat alleen met een upgrade van de videokaart.
Wel ook zonder problemen binnen een uur de nieuwe bios van deze kaart geflashed met hun bios tool. Na de bios flash en in gewoon standaard windows desktop, is de kaart muisstil, hiervoor waren in de verte hoorbaar.
Wat me ook opviel is dat de kaart voor een heel goede airflow, mijn moederbord was standaard rond de 40 / 45 graden en nu heb ik nog niet boven de 35 graden gezien.

Heb jij ook een Gigabyte GV-R797TO-3GD?

Netjes, kan je misschien ook iets vertellen over de temps van de kaart zelf voor en na de flash met gamen/furmark en fans op auto? Ben ik best wel benieuwd naar! :)
En overclockbaarheid? Mits je daar iets mee doet.. en daar weer de temps van?

[Reactie gewijzigd door WllmZ op 25 februari 2013 00:29]

Hoe het met de vorige bios versie, sorry zou ik niet weten.
Ben iemand die altijd het laatste van het laatste wil hebben en de bios update lag al klaar voor ik überhaupt de kaart had :)
O/c doe ik niet meer, dus kan ik je niets over vertellen.
Wat de temperatuur aangaat, die houd ik altijd wel in de gaten met een gadget van AIDA64.
Onder desktop is de kaart rond de 36 graden met 25% fan / -1000 rpm.
Na gamen of bv 3dmark, loopt de temperatuur op boven de 50, maar heb hem nog niet boven de 60 gezien.
Ook de fan komt iets boven de 50% / 2200rpm.
Is de kaart ook muisstil tijdens het gamen?
Ik gebruik nml gewoon speakers ipv een koptelefoon, dus iets dat herrie maakt, ga ik horen :)
Voor mij niet storend, maar onder gamen is hij zeker niet muisstil.
Heb deze kaart vandaag erin gezet. Is behoorlijk stil tijdens gewoon gebruik. Met gamen zal het gelijk of iets minder lawaai maken vergeleken met de 6950 toxic unlocked die er eerst in zat. Ik vind deze kaart dus wel redelijk stil en niet opvallend hoorbaar tijdens gamen. Zelfs op 100% valt het mee, iig maakt de 6950 toxic dan ontzettend veel lawaai, deze dus niet.
3dmark11 score is bij mij 10333 default clocks, dit is wel met een 2600k oc'ed. Vantage doet 36208.
Temperaturen zijn eigenlijk ook beter dan ik met de toxic heb, zowel idle als full load.
Overklokken ben ik nu aan het uitzoeken, al denk ik niet dat deze kaart echt veel beter gaat met nog hogere klokken.