Philips LivingColors Micro White Review

Dirxess 9 januari 2013, 3.296 views

Philips LivingColors Micro White

Pluspunten

• Simpel in gebruik
  • Automatisch door kleuren wisselen

Minpunten

• Missende kleuren
  • Beetje prijzig

Een oplossing om wat gekleurd licht op m'n kamer te hebben zocht ik al langer, maar ik hakte de knoop door door deze Living Colors lamp te kopen (het was ook een impulsaankoop). Op het moment van schrijven heb ik hem ongeveer een maand.

Functionaliteit
De lamp kan een specifieke kleur weergeven door de aanraakgevoelige strook (de regenboog bovenop) aan te raken. Ook kun je de lamp automatisch door alle kleuren laten wisselen door je vinger 5 seconden op de aan-/uit-knop te drukken (die op de kleur blauw van de strook zit). En cyclus duurt ongeveer 25 seconden waardoor het redelijk geleidelijk gaat. De lamp geeft een lichtvlek van grofweg 1 meter in diameter in een redelijk verlichte kamer, ongeveer wat ik zou verwachten van een lampje met dit formaat. Met minder licht in de kamer is de lamp veel duidelijker aanwezig.

Missende kleur
De lamp kan echter geen groenblauw weergeven in de kleurspecifieke stand. De kleurtinten van ongeveer lichtblauw ("Twitter"-blauw) tot en met groenblauw geeft de lamp niet weer (dus eigenlijk precies tussen puur groene leds en puur blauwe leds in). Dit vind ik zelf een flink mankement, maar het is misschien persoonlijk of jij dat ook erg vindt.

Verdere opmerkingen
Verder is het een redelijk compact apparaatje. De adapter is ongeveer ter grootte van drie 9V-batterijen met de platte kant op elkaar gestapeld. Het snoer is 2 meter lang en ook wit. Het apparaat voelt licht maar stevig aan en de afwerking is goed.

Voor 35 euro vind ik het apparaat een beetje duur. Hij geeft niet heel veel licht en vooral: er ontbreken kleuren. Maar het is wl een goeie totaaloplossing en ik ben er redelijk tevreden mee.

Heb jij ook een Philips LivingColors Micro White?