D-Link ShareCenter Pulse DNS-320 Review

pindamaster 8 januari 2013, laatste update op 4 september 2013, 1.976 views

D-Link ShareCenter Pulse DNS-320

Pluspunten

• Instalatie gemak
  • Eenvoud userinterface

Minpunten

• Prestaties
  • Luidruchtig

Kwaliteit voeding Score: 5
Ik heb de D-link sharecenter DNS-320 een jaar geleden gekocht. De nas is gevult met 2 TB disks in een RAID 1 Config.

Gebruikers gemak,
Het instaleren gaat heel makkelijk, deksel eraf hardeschrijven erin en klaar. Het formateren kost helaas wel veel tijd. (opmerking, alle data gaat altijd verloren als je er een nieuwe hdd inzet) De userinterface via t web werkt prima maar is niet de snelste, het is duildeijk te merken dat het niet de snelste is.
De ventilator van de nas is erg luidruchtig, ik kan het niet adviseren om hem naast je op het buro te zetten.

Functies,
De DNS-320 voldoende functies voor basis gebruik, een ftp server, DNLA server, backup mogelijk heden en support voor merdere gebruikers.

Prestaties,
De DNS-320 is absolut niet de snelste, ik haal in praktijk nooi meer dan 25MB/s read en 20MB/s write (op gigabit) als zaken als DNLA aanstaan en worden gebruikt zakt de snelheid snel in naar de 10MB/s
Het streamen van 2-3 HD films tegelijk vanaf de DNS-320 gaat prima en vloeiend.

Conclusie,
De DNS-320 is een prima instap nas maar je moet er zeker niet te veel van verwachten op prestatie gebied.

Heb jij ook een D-Link ShareCenter Pulse DNS-320?