HP Compaq Presario C710ED Review

alteredwazzup 25 maart 2008, 721 views

HP Compaq Presario C710ED

Pluspunten

• Goede prestaties
  • Kan HD films afspelen zonder problemen

Minpunten

• Relatief kleine kijkhoek
  • Gevoeligheid Touchpad
  • Notebook wordt vrij warm tijdens gebruik

Ik had een laptop gekocht, omdat ik er een nodig had vanwege het werk wat ik doe. Na wat rond te hebben gekeken, heb ik besloten om een Presario 710ED van Compaq te halen. Nadat ik hem heb ontvangen, bleek dat alles stevig verpakt zat in de doos. Dat was al een pluspunt. Uitgepakt, en alles ge´nstalleerd. Dat verliep soepel. Nadat dat gedaan was kon ik (na een klein anderhalf uurtje) aan de slag.

Na een aantal weken gebruik ik de laptop nog steeds met veel plezier. Een klein minpuntje is de gevoeligheid van de touchpad. Als ik aan het typen ben moet ik wel oppassen dat ik de touchpad niet per ongeluk aanraak, want dan verschuift of de muis, of komt de cursor ergens anders te staan waardoor te tekst die ik aan het typen ben op een rare plek komt te staan.

Ondanks het feit dat het beeldscherm spiegelend is, heb je daar, als de laptop aan staat, geen enkele last van.

Een nadeel van het beeldscherm is dat de kijkhoek aan de kleine kant is, daardoor merk je al snel kleurvervorming als je een beetje scheef voor het beeld zit. Dat is jammer.

Mijn vriendin heeft een Toshiba Notebook (type onbekend) en daar heb ik hem mee kunnen vergelijken. Daarbij merk ik (de laptop is 1,5 jaar oud) dat de kijkhoek toch wel iets beter is, en dat de gevoeligheid van de Touchpad minder is. Maar toch zijn de prestaties van de Presario 710ED beter.

Heb jij ook een HP Compaq Presario C710ED?

Bij de winkel waar ik werk verkopen we deze ook. Vind hem zelf ook mooi, voordelen zijn voor mij dat hij een stuk netter (strakker) is afgewerkt dan modellen uit dezelfde prijsklasse van PB of acer ofzo. Ook de Altec Lansing speakertjes maken nog een beetje verschil.
Inderdaad. Ik vind dit ook een prettige notebook om mee te werken. Voor deze prijsklasse heb je een stuk mindere notebooks. Wat dat aangaat ben ik zeer tevreden.
@alteredwazzup Kleine tip voor je, wat bij HP en Compaq ontzettend goed geregeld is, is dat het touchpad uit te zetten is met het knopje dat in de rand rond de touchpad verwerkt is. Vind ik een ontzettend pluspunt ten opzichte van de meeste andere merken laptops, in ieder geval als je langere tijd aan het typen bent of zelfs los een muis gebruikt. ;)