Cooler Master NotePal U3 Zilver

Cooler Master NotePal U3 Zilver Review

sh4rp88 7 januari 2013, 742 views

Cooler Master NotePal U3 Zilver

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Multi-functioneel
  • Geschikt voor bijna alle formaten
  • Beschikbaar in zwart en grijs
  • Blijft goed liggen

Minpunten

• Niet verstelbaar kijkhoek
  • Misschien meerdere kleuren mogelijkheden

Een paar werken voor de kerst kreeg ik van Coolermaster deze U3 Notepal om te testen, en ik was hier zeer enthousiast over. Dit puur om het feit dat ik een laptop vaak gebruik als vervanger voor mijn dekstop pc wanneer ik geen zin heb om in mijn pc kamer te zitten maar gewoon aan tafel. En het probleem wat ik vaak heb wanneer ik een video aan het bewerken ben of andere intensieve dingen, dat mijn tafel kleed kringen krijgt vanwege de warmte van de laptop. En daarom kwam het heel mooi uit dat Coolermaster deze Notepal U3 aan mij gunde.

Specificaties

Verkrijgbaar in Silver & Zwart
Aantal fans3 x 80MM
VerbindingUSB 2.0
Volledige specs http://tweakers.net/price...notepal-u3/specificaties/

Look & Feel

De U3 is zeer solide gebouwd hij is helemaal van aluminium gemaakt, en heeft daarbij wat rubberen pads aan de onder/boven kant, zodat de stand en je laptop niet kunnen schuiven. De stand is officieel gemaakt voor een laptop van 17 t/m 19 inch maar je kunt echter elk voor maat erop aansluiten bijvoorbeeld: een 10 inch netbook tot een (standaard) 15,4 inch laptop. De stand heeft een uitstekende hoek, waardoor het zeer prettig is je laptop te gebruiken, het geeft tevens een natuurlijke houding. De stand inclusief de fans weegt nog geen kilo en is daardoor zeer handzaam en zul je hem ook niet als extra bagage beschouwen. Echter moet ik wel zeggen dat de stand voor permanente plaatsing is, hiermee bedoel ik dat je de stand niet steeds van de ene naar de andere plek mee neemt, en de stand alleen functioneert wanneer het op een tafel of ander vlak object staat.

Koeling

Deze stand van Coolermaster is uiteraard bedoelt om je laptop te koelen tijdens zijn intensieve gebruik, en ik moet zeggen dat doet hij zeer goed. En nog een super grote pluspunt is dat wanneer je de drie fans van 80mm vol open zet hoor je ze nauwelijks, dit het ik persoonlijk niet verwacht aangezien de prijs van deze stand aan de lage kant is. En de fans doen hun werk prima, mijn laptop blijft lekker koel. Ik heb geen feitelijk bewijs maar je merkt het wanneer je fan van je laptop begint te draaien. En ik heb het getest met een tresstest in een loop van 24 uur met en zonder stand, en wanneer ik het zonder stand deed was mijn laptop echt bloed heet, en begon mijn tafelkleed echter te vormen naar een kring. Maar wanneer ik deze test herhaalde op de stand, kan ik de volgende dag gewoon prima mijn laptop oppakken zonder dat ik pijn kreeg in mijn handen. Dus zover kun je zeggen dat de stand prima werkt, uiteraard maakt de hoek waarin de laptop zich bevindt ook uit, maar om deze test eerlijk te maken, heb ik de laptop zonder stand op blokjes gezet van vier cm hoog waardoor hij ook koele lucht kan happen.

De fans

De fans die bij deze stand geleverd worden zijn van uitstekende staat en hebben bescherming aan de bovenzeiden, dit omdat wanneer je, je vingers zonder de stand doet je niet tussen de fan komt te zitten, een stukje veiligheid hou ik van zeker wanneer je kleine kinderen hebt rondlopen. De fans zijn verbonden met een controller die je zeer gemakkelijk kunt bedienen, net als de volume op een radio. Deze zeer eenvoudige manier van het bepalen van de snelheid vindt ik ook een pluspunt en is zeer begrijpelijk voor mensen die niet helemaal thuis zijn in computer hardware. Tevens bevindt op de controller een usb-poort zodat je geen usb aansluiting mist op je laptop wanneer je hem in je laptop plugt.

Gebruiken als draag tas

Deze stand is tevens ook te gebruiken als het draagbaar maken van je notebook, zo kun je hem omdraaien en met de bijgevoegde span-band kun je, je laptop zeer eenvoudig bevestigen aan de stand. En door zijn robuuste bouwkwaliteit kan hij gemakkelijk elke notebook tillen, jammer is wel dat je dan de fans moet laten schieten omdat je deze dan los mee moet nemen, of in een andere tas moet doen.

Hier een unboxing video van mij.

Conclussie

Uiteindelijk ben ik zeer verrast wat betreft de koeling prestaties van deze stand, en door zijn goede hoek maakt hij het zeer prettig de laptop te gebruiken. Ook de fans zijn zeer stil en dit doet ten goede van het genot om met je laptop te werken. Een leuke extra is dat je de stand kan gebruiken als tas om je laptop mee te nemen. Kortom een zeer geslaagd product van Coolermaster.

Heb jij ook een Cooler Master NotePal U3 Zilver?