Panasonic DMR-EH770 Review

Casus 24 maart 2008, 1.514 views

Panasonic DMR-EH770

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Goed geluid
  • Veel kopieermogelijkheden
  • Grote HDD 400GB
  • RF kabels meegeleverd

Minpunten

• Onduidelijkheid over welke cameraas worden herkend via USB
  • Alleen FAT32 voor USB sticks
  • Handleiding te veel op techneuten toegeschreven

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb de EH770 twee dagen in huis. De makkelijkste functie: opnemen via Showview op de HDD is een fluitje van een cent. Prima ! prachtig beeld, goed geluid (laat ik over de Hifi lopen).
Maar........de gebruiksaanwijzing. Zoals gewoonlijk vol technische snufjes die me nieuwsgierig maken ,maar die zo beroerd worden uitgelegd dat ik steeds voor het dilemma sta: me er doorheen worstelen of gewoon maar vergeten en alleen maar de simpelste bediening uitvoeren. (Net een auto in de n blijven rijden).
De DMR is aangesloten op een gewone Tv ,niks HDMI, dan schijnen de mogelijkheden zo exponentieel toe te nemen dat mijn lekenverstand oververhit zou raken en wellicht vastlopen.
USB sticks worden goed herkend, maar alleeen FAT32, niet handig in deze tijd.
Mijn Nikon wordt wel herkend, maar alleen de jpg bestanden worden gelezen, niet NEF (ook niet zo handig, alles converteren om een diashow te kunnen maken). Merkwaardig wordt de Canon IXUS 80 (die ik op dezelfde dag als de DMR kocht) niet herkend via USB.
De recorder is niet regiovrij , wist ik al vr ik hem kocht, is mee te leven, maar toch!?
De kopiermogelijkheden, van DVD naar HDD en omgekeerd zijn legio,ook van USB naar HDD.
Al met al denk ik wel een goed toestel te hebben gekocht, maar waar ik steeeds tegen aan loop, zijn de gebruiksaanwijzingen die door techneuten vr techneuten zijn gemaakt en niet voor gebruikers die op weg geholpen moeten worden. Een rondleiding via een Cd/DVD zoals bv. Windows e.d. bieden met een visuele instructie zou mij erg helpen.
De site van panasonic biedt niet meer ondersteuning dan de handleiding die in de doos zit.
Ik stel me er maar op in dat ik nog maanden moet ploeteren om alles zelf uit te dokteren, en als ik geluk heb tref ik op internet wel een forum aan waar ik weer eens iets nuttigs oppik.

Heb jij ook een Panasonic DMR-EH770?