LG Nexus 4 16GB Zwart Review

ANdrode 6 januari 2013, 1.351 views

LG Nexus 4 16GB Zwart

Pluspunten

• geen ruis op koptelefoon uitgang
  • full color led
  • goede acccu
  • mooi/kleurecht scherm

Minpunten

• gladde achterkant – glijd makkelijk weg
  • accu niet verwisselbaar

Toen de Nexus 4 in Duitsland te bestellen was had ik net een iPhone 5 gekocht… Toen ik merkte dat ik sommige apps die Android heeft mistte heb ik er toch een Nexus 4 besteld.

Eerder heb ik een T-Mobile G1, Nexus One, LG Optimus 2x Speed en Galaxy Nexus gehad. De Galaxy Nexus heb ik het laatste jaar gebruikt, met stock Android.

In vergelijking met de Galaxy Nexus is de Nexus 4 een kleine, maar duidelijke stap naar voren. De minimale lag die een Galaxy Nexus heeft tijdens het gebruik van het toetsenbord is weg en de accu gaat bij heftig gebruik meer dan 18 uur mee.

Met deze telefoon haal ik dus bij zwaar gebruik een hele dag, wat met de Galaxy Nexus niet lukte. Daarnaast is hij sneller en is de koptelefoon uitgang beter wanneer je hem gebruikt met gevoelige in-ear-monitors.

Samengevat:
Telefoon met stock android met acceptabele accuduur, goed scherm en goede koptelefoon uitgang. Gezien de prijs is dit een aanrader.

Heb jij ook een LG Nexus 4 16GB Zwart?

Wel erg summier, vind je ook niet? ;) Als ik Westonelink klik, krijg ik pagina bestaat niet :?

Hij is ook een fan van dit toestel: http://gizmodo.com/597307...-4-completely?tag=android
Klopt – Hij is summier. De link naar mijn in-ears is vanuit tweakers, ik zal even kijken of ik hem kan bijwerken. Ik bedoel in ieder geval de Westone 3's

Deze review schreef ik vooral om aan te stippen dat de koptelefoon uitgang een fijne verbetering tov Galaxy Nexus is.

Ik ben het trouwens bijna volledig eens met de review op gizmodo. Vooral het sharen is echt heel erg wennen als je een iphone gebruikt. Ik heb de notificatie led trouwens even toegevoegd als positief punt, dat was ik vergeten (gewend van vorige nexus telefoons)
Een erg korte review! En wat betekent: loggen van zendmasten(als je geen bereik hebt)?
Binnenhuis heb ik soms geen (telefoon!) bereik. Toen ik eerder een abonnement had bij deze provider, voor dat zij een grote brand in een datacentrum hadden, had ik hier geen last van.

Dit betekent dus dat ik voor push berichten WIFI moet gebruiken. Toen ik met de (betaalde) klantenservice van mijn nieuwe provider ging bellen wilde ik eerst kijken of mijn gevoelsmatige klacht terecht was. Ik gebruikte toen Signal Finder om te loggen op welke telefoon zender ik zat.

Dit zijn dus de apps die ik (als zelfbenoemde power-user) echt mis :)
Ik vind mijn review trouwens ook erg matig. Ik kijken even of ik deze week tijd heb om hem aan te vullen met informatie die ik in andere reviews mis. Als dat niet lukt verberg ik hem :)

(reden edit: Typo's)

[Reactie gewijzigd door ANdrode op 6 januari 2013 21:26]