Specificaties 4,2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson Xperia arc LT15i Blauw Review

iRichard980 8 januari 2013, 250 views

Sony Ericsson Xperia arc LT15i Blauw

Pluspunten

• Mooie telefoon
  • Mooie software
  • Goede camera

Minpunten

• Accu
  • Instabiel software
  • Laate software updates (2.3.3 -> 4.1)
  • Hard drukke voor camera knop

Algemene beoordeling
**---
Over het algemeen ben ik net tevreden. Waar je moeilijk omheen komt is het design, dat simpel gewoon mooi, maar dit is ook kwestie van smaak. Het destijds vlaggenschip van Sony Ericsson was al een beetje verouderd ten opzicht van de concurrentie, met gevolg dat hij in 2013 vrijwel weinig ondersteuning is, zo beloofd Sony een update naar Android 4, maar die is er nog gewoon niet. Sony zecht dat ze het in delen doen. En ze kunnen je niet vertellen wanneer er een update komt.
Featureset
****-
Sony heeft een aantal dingen geleend van de camera afdeling, met gevolg dat er 8 MP camera met Exmor R Cemor sensor uit komt, en dat moet er verzorgen dat wanneer het donker is betekend dat het mooiere foto’s uit komen. Er zit ook een Mobile Bravia engine in, dat is gewoon een heel goed beeldscherm, ook als staat die engine uit.
Bereik
Beoordeel ik niet, heeft ook te maken met welke provider je hebt.
Accuduur
***--
De accu die in de Sony zit is klein, maar 1.500 mAh. Als je apps op de achtergrond verbindingen maakt met internet is de accu in minder dan 24 uur leeg, zeker ook als je email checkt, nieuws leest en WhatssApp't is die accu snel leeg. Maar zoekt hij geen contact met het internet kan je met een beetje geluk 2 dagen er uit halen.
Gebruiksgemak
***--
De knoppen onder het beeldscherm zijn makkelijk in te drukken en fijn te bedienen, en heb mezelf nooit betrapt ze perongeluk in te drukken. De aan/uit en camera knop die laten zich minder goed indrukken en zeker met het gladde plastic ben ik bang dat ik dat ik het toestel uit mijn handen laat vallen, gelukkig nooit gebeurd.
Design
*****
Je kunt er moeilijk om heen, het is een verschrikkelijk mooi toestel, bij de meeste toestellen loopt de achterkant naar buiten maar bij de arc loopt hij naar binnen, dat verklaard misschien ook de dunne accu. Wel jammer dat ze plastic hebben gebruikt.
Bouwkwaliteit en afwerking
**---
De afwerking is mooi gedaan, maar het gladde plastic gooit root in het eten, ik heb nog nooit met dit toestel het krakende plastic gehoord, maar met een advies prijs toen hij uit was (+- 450, -) verwacht je wel iets meer.
Stabiliteit & betrouwbaarheid
*----
Toen ik hem uit de doos haalde draaide hij op Android 2.3, maar wat ik nog weet is dat hij vrij instabiel was, gelukkig met de updates en voor mij de meest recente 2.3.3 is stabiliteit redelijk in orde, als hij lang niet gewerkt heeft en moet plotseling werken merk ik echt dat die 1GHz processor het zwaar heeft, ik vermoed software wat niet goed geprogrammeerd is. Maar heb wel eens gehad met nummers uitwisselen dat ik sorry moest zeggen.
***--
De prijs was destijds redelijk, voor iemand die een toestel moet hebben die elk moment reageert, zal ik deze niet nemen, de ene keer reageert hij goed, en de andere keer voornamelijk als hij echt winterweer merk ik dat het moeizaam gaat.
Beeldkwaliteit opname
*****
Zoals ik eerder zei heeft hij een 8 MP camera met Xmor Cemor sensor, dit houdt in dat hij beter in donkere omstandig heden foto’s maakt. Ook overdag is niks mis met de plaatjes, allen de standaard instellingen staan op 16:9 6 MP!

Heb jij ook een Sony Ericsson Xperia arc LT15i Blauw?