OCZ Vertex 3 60GB Review

krijger_chris 5 januari 2013, 377 views

OCZ Vertex 3 60GB

Pluspunten

• Snelheid
  • Stabiliteit
  • Ondersteuning van de fabrikant

Minpunten

• Tot nu toe nog geen slechte ervaringen na 8 maanden gebruik.

Deze SSD van OCZ krijgt naar mijn mening prima productsupport. Hiervoor heeft OCZ een forum, dat bereikbaar is via hun site. Ook is daar de laatste firmware te vinden.

De firmware kan worden geupdate door middel van een usb-stick met unbuntu erop. Het is helaas niet mogelijk de firmware te updaten via windows, wanneer dit de ssd is met het besturingssysteem erop geinstalleerd.

Met de huidige firmware ( en eerdere) heb ik zelf geen last gehad van lags of foutmeldingen.

Wanneer de ssd gebruikt wordt bij windows 7 is het aan te houden om het register te tweaken. Deze tweaks zijn te vinden via de zoekmachines. Hiermee zal windows sneller reageren, wat ik persoonlijk fijner vind.

Wel is van belang om te zorgen dat AHCI geactiveerd is. Dit om te zorgen dat er gebruik kan worden gemaakt van de maximale snelheid.

De opgegeven snelheid van deze ssd heb ik niet kunnen bereiken, maar deze was wel aanzienlijk hoger dan mijn vorige hybrid hdd van seagate.

De opslag capaciteit van 60 gb is voldoende wanneer de ssd alleen wordt gebruikt voor het besturingsysteem en office. Voor gamen zou ik een vertex kiezen met meer opslagcapaciteit.

De voordelen van deze ssd ten opzichte van een reguliere hdd zijn:
- De vertex heeft een hogere schrijf en leessnelheid, waardoor alles sneller laad en opslaat.
- De vertex maakt geen geluid
- De vertex wordt niet warm
- De vertex gebruikt minder stroom, wat erg handig is bij het gebruik van een laptop.

Heb jij ook een OCZ Vertex 3 60GB?

Tot nu toe nog geen slechte ervaringen na 8 maanden gebruik is een minpunt?
Je had er op gerekend dat hij al lang kapot zou zijn?
Ik had wel verwacht dat ik wat problemen zou onder vinden met de firmware, aangezien ik dit regelmatig tegenkwam en de relatief hoge uitval van de ssd's van OCZ..
Ik zie dat je de review hebt aangepast, mooie SSD!
Zit te twijfelen of ik er een zal gaan halen of niet :/
Waar zit je over te twijfelen? Over het merk, prestaties, stabiliteit of ssd in het algemeen?

Zelf vind ik het een zeer goede ssd, voor relatief weinig geld.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.