Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

AC Ryan Veolo Review

reckik 5 januari 2013, 1.106 views

AC Ryan Veolo

Pluspunten

• Android, dus vele apps te installeren
  • Speelt alles af (ben niets tegengekomen wat niet speelt) via MX player (downloaden in playstore)
  • Flexibel, alles is aan te passen net als Android

Minpunten

• Verouderderde Android 2.2 - geen systemupdates - vele apps werken dus niet, geen XBMC , geen RTL XL
  • Toetsenbord op afstandbediening functioneert matig tot slecht
  • Geen open boatloader (voor zover ik weet)
  • Geen slave usb (dus gaan adb)
  • VNC server doet het niet, volgens mij door een eigen VNC server van AC Ryan of door Android 2.2
  • Geen Custom Roms!

Geluidskwaliteit Score: 4
Heb sinds een half jaar de AC Ryan Veolo. Ik kon hem voor een leuk prijsje op de kop tikken, en mijn mediaspeler was aan vervangen toe.

Ik gebruik hem actief, kijk minimaal 1x per dag erop. Gerbuik hem ook als radio via mijn versterker.
De bewegingsgevoelige afstandbediening klinkt goed, maar werkt maar matig. Er zit een redelijk leercurve in, maar je went eraan, wat genoeg zegt natuurlijk. Heb er zelf een draadloos toetsenbord bij gekocht, werkt beter. Vooral het toetsenbord gedeelte op de afstandbediening werkt slecht, soms reageert het helemaal niet, dan in eenen wel weer, waardoor je waaaaaom hebt staan ipv waarom..
Android 2.2 is verouderd, dus je kan geen leuke apps als de tablet youtube of XBMC draaien. Heb via wat apps op mijn Veolo en tablet alles wel redelijk voor elkaar, maar het is wel zoeken naar leuke apps die het doen. Via een combi van Bubbleupnp, Moviebrowser, Arkmc en nog wat andere apps is de Veolo een leuk apparaatje. Dat is het grootste voordeel, met Android ben je heel flexible.

Wil je echter een Android mediaspeler op je TV, koop dan een Dual Core tablet met HDMI en USB en Android 4, is mijn advies. De Veolo heeft soms moeite, merkbaar bij HD video. Dan moet je eerst alle apps killen, waarna het weer goed loopt. (en heb maar zon 15 Apps zelf geinstalleerd). En met een tablet bereik je zon beetje hetzelfde.

Heb jij ook een AC Ryan Veolo?

Reviews door de redactie